گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲۰:۳۹
شناسه : 55580
تاریخ : ۰۳ تیر ۱۳۹۷
60حلقه چاه غیرمجاز در کوهدشت مسدود شد/برخورد شدید با جرائم مربوط به تخریب منابع‌طبیعی 60حلقه چاه غیرمجاز در کوهدشت مسدود شد/برخورد شدید با جرائم مربوط به تخریب منابع‌طبیعی

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت گفت: از مجموع ۲۲۴چاه غیرمجاز که در شهرستان کوهدشت شناسایی شده، ۶۰ حلقه چاه با دستور قضایی مسدود شده‌است.

به گزارش «کانون سبحان» ، فردین عسگرزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: در یک‌سال گذشته از مجموع پرونده‌های وارده به دادگستری، 9353 فقره در دادگاه، 18423فقره در دادسرا، 5194فقره در شورای حل اختلاف رسیدگی و منجر به‌صدور حکم شده که حدود 15درصد از پرونده‌های رسیدگی‌شده در شوراهای حل اختلاف منتهی به‌سازش و مصالحه شده‌است.

وی افزود: میانگین متوسط زمان رسیدگی در شعبات حقوقی و کیفری در مجموع نسبت به سال گذشته با 35روز کاهش روبه‌رو بوده که در جهت جلوگیری از اطاله دادرسی نقش مهمی داشته، ضمن اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا به روز می‌باشد، یعنی پس از انجام تحقیقات مقدماتی پرونده منتهی به صدور قرار می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت با اشاره به اینکه در یک‌سال گذشته در جرائم عمومی و محکومیت‌های سالی 818نفر به زندان اعزام‌شده که از این تعداد 227نفر در حال حاضر در حبس هستند، عنوان کرد: در خصوص جرائم مربوط به موادمخدر نیز 121نفر به اردوگاه حرفه‌آموزی خرم‌آباد اعزام شده‌اند و مجموع زندانیان در این مجتمع 152نفر هستند.

وی با تأکید بر اینکه تعداد 20نفر از افراد زیر 18سال هم طی یک سال گذشته که مرتکب جرم شده به کانون اصلاح و تربیت خرم‌آباد اعزام شده‌اند، بیان کرد: در خصوص جرائم مربوط به تخریب منابع‌طبیعی و قطع جنگل‌ها در یک سال گذشته 175فقره در دادگستری تشکیل شده که هم در دادسرا و هم در دادگاه شعبات ویژه‌ای جهت رسیدگی به این جرائم اختصاص داده شده و برخورد قانونی لازم نیز به‌عمل می‌آید.

عسگرزاده با بیان اینکه در جرائم مربوط به تخریب منابع‌طبیعی و قطع درختان جنگلی هیچ گونه مسامحه‌ای صورت نخواهد گرفت و برخورد شدید در این گونه موارد اجرا می‌شود، گفت: از مجموع 224چاه غیرمجاز که در شهرستان کوهدشت شناسایی شده، 60 حلقه چاه با دستور قضایی مسدود شده‌است، باتوجه به تصمیمی که اخیراً گرفته شده برای چاه‌های مجاز نیز به‌دلیل پایین‌رفتن سطح آب‌های زیرزمینی کنتور هوشنمد نصب می‌شود که لزوم همکاری کشاورزان ضروری است.

شهرستان کوهدشت پزشکی قانونی ندارد

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت با اشاره به اینکه ارجاعات به پزشکی قانونی در یک سال گذشته 4047مورد بوده‌است، خاطرنشان کرد: باتوجه به نبود پزشکی قانونی در شهرستان کوهدشت در حال حاضر از پزشک معاضدتی استفاده می‌شود و مکاتبات متعددی در خصوص اختصاص پزشکی قانونی به این شهرستان انجام شده که با پیگیری مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان همراه بوده‌است.

فردین عسگرزاده اظهار داشت: با وجود حجم بالای پرونده‌ها و امکاناتی که در پزشکی قانونی وجود دارد، نیاز به توجه ویژه‌ای است که انتقال اجساد به پزشکی قانونی استان جهت انجام معاینه و صدور جواز دفن نیازی نباشد.

کاهش اطاله دادرسی

وی با بیان اینکه جهت جلوگیری از اطاله دادرسی و هم‌چنین جلوگیری از صدور احکام غیابی از حدود 2سال پیش تشکیل شده، افزود: در طی یک‌سال گذشته از 93هزار و 833فقره ابلاغیه که حدود 44 درصد می‌باشد، به‌صورت الکترونیکی بوده و نقش مهمی در جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع رسیدگی پرونده‌ها داشته که نسبت به سال گذشته حجم این ابلاغیه‌ها 3برابر شده‌است.

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت با تأکید بر اینکه مهم‌ترین موضوعات به دادگستری در جرائم کیفری، ضرب‌وجرح عمدی، سرقت، تصادفات و جرائم مربوط به موادمخدر است، عنوان کرد: مجموع پرونده‌های اختلاف‌خانوادگی 1633فقره و کل پرونده‌های طلاق 438فقره بوده که 236فقره از طلاق‌ها به‌صورت توافقی انجام شده و نسبت به سال گذشته حدود 14درصد کمتر بوده‌است.

وی افزود: در حوزه ثبتی کل اسناد صادره توسط همکاران در اداره ثبت اسناد و املاک 1772فقره سند بوده و آرای صادره در کمیسیون قانونی تعیین تکلیف اراضی 708 مورد و آرای صادره از کمیسیون قانون ساماندهی اراضی 392 مورد بوده‌است.

گزارش فاطمه نیازی/تسنیم

عکاس: حمید آدمی/کانون سبحان

 

انتهای پیام/