گروه : اخبار آیت الله احمد مبلغی (مروجی) » اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » لرستان » مروج دین » ویژه نامه
ساعت : ۱۸:۵۴
شناسه : 55758
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۷
میراث مکتب امام صادق (ع) پرورش عالمان بزرگی همچون آیت‌الله مروجی‌ها است/ کتاب «از جنس بیداری» رونمایی شد میراث مکتب امام صادق (ع) پرورش عالمان بزرگی همچون آیت‌الله مروجی‌ها است/ کتاب «از جنس بیداری» رونمایی شد

آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی، استاد حوزه و دانشگاه در هشتمین سالگرد آیت‌الله مروجی (ره) در جمع مردم کوهدشت گفت: میراث مکتب امام صادق (ع) پرورش عالمان بزرگی همچون آیت‌الله مروجی‌ها است.

به گزارش کانون سبحان کوهدشت، آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی در مراسم هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله ماشاءالله مروجی (ره) که در مسجد جامع این شهرستان با حضور مسوولان و مردم، برگزار شد، عنوان کرد: میراث مکتب امام صادق (ع) پرورش عالمان بزرگی همچون آیت‌الله مروجی‌ها است.

وی گفت: امام صادق (ع) به اقرار جمیع علمای آن زمان اعم از شیعه و سنی و سایرین، داناترین عالم دوران بوده است و اینکه عده‌ای درعین‌حال از وی تبعیت نمی‌کردند از مجهولات است زیرا در مکتب اهل‌بیت (ع) و قضیه بین دین و سیاست، این دین است که سیاست را مشخص می‌کند ولی برای این عده سیاست تکلیف دین را روشن کرد.

 

پژوهشگر معارف دینی و اسلامی اصلی‌ترین پیام امام صادق (ع) برای بشریت را، نیاز انسان به دینی که اصلش از جانب خداوند باشد و درست فهمیده شود برشمرد و اظهار داشت: فقه یعنی جریانی که به‌واسطه آن می‌توان دین را درست فهمید، آسمانی‌ترین اصل الهی قرآن است ولی متأسفانه برخی پس از پیامبر (ص) شعار قرآن برای ما کافی است را سر دادند و راهشان را از اهل‌بیت (ع) جدا کردند.

وی افزود: دین را همان کسی که نازل کرده، معصومین (ع) را برای تفسیر و چگونگی اجرای آن قرار داده است.

وی ادامه داد: مکتب امام صادق (ع) برای جهان حرف جدید دارد، کشور جنایتکاری همچون آمریکا روی دلار نجس خود به زبان لاتین نوشته توکلمان به خدا است و می‌گویند ارتباط ما باخدا در اسرائیل می‌باشد و دعوای ما بر استنباط و تفسیر صحیح دین است.

قائم‌مقامی یادآور شد: این نکبت ریشه تاریخی‌اش به‌صورت جریانی انحرافی در برابر اهل‌بیت (ع) در دنیای اسلام آغاز شد که در مقابل ائمه اطهار (ع) ایستادند و گفتند که به شما نیازی نداریم.

 

این استاد حوزه سطوح عالی و دانشگاه خاطرنشان کرد: مکتب امام صادق (ع) دین صحیح را به جهان عرضه نمود و نحوه صحیح فهمیدن و راهکار اجرایی آن را آشکار نمود.

وی روایات و شاگردان اهل‌بیت (ع) را دو میراث گران‌بهای اهل‌بیت (ع) برشمرد و عنوان داشت: شخصی همچون آیت‌الله مروجی (ره) کسی بود که روایات اهل‌بیت (ع) به گوشش رسیده و به آن عمل نموده و به این مقام معنوی رسیده است.

وی ادامه داد: در مورد شخصیت آیت‌الله مروجی (ره) شنیدم ایشان ملتزم به سجده‌های طولانی سه چهارساعته بود که طبق فرمایشات اهل‌بیت (ع) بهترین نوع عبادات است زیرا در سجده انسان حقیقت الهی را درک می‌کند.

این پژوهشگر معارف دینی و اسلامی اشاره‌ای به نقش‌آفرینی امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و گفت: امام (ره) کسی بود که در عصری که ظلمات در جهان حاکم بود به‌عنوان تربیت‌شده مکتب امام صادق (ع) تحت تأثیر جبر قرار نگرفت و بافهم دقیق از دین انقلابی بزرگ پدید آورد.

حجت‌الاسلام محمدرضا سبحانی امام‌جمعه موقت شهرستان نیز در این مراسم عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های بزرگان این است که مخصوص یک‌زمان نیستند و همیشه یاد آن‌ها در بین مردم و در نسل‌های بعدی روشن است.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از کتاب «از جنس بیداری» به نویسندگی ابوالفضل آبادیان، رمانی که درباره زندگی‌نامه و شخصیت حضرت آیت‌الله حاج شیخ ماشاءالله مروجی (ره) است رونمایی شد.

انتهای پیام/