گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۹:۵۴
شناسه : 55995
تاریخ : ۲۵ تیر ۱۳۹۷
سیلوی 50 هزار تنی گندم در کوهدشت افتتاح شد سیلوی 50 هزار تنی گندم در کوهدشت افتتاح شد

سیلوی 50 هزار تنی گندم با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در کوهدشت افتتاح شد.

به گزارش کانون سبحان کوهدشت، نور محمد فردی بیرانوند در مراسم افتتاح سیلوی 50 هزار تنی ذخیره گندم این شهرستان عنوان کرد: محور توسعه شهرستان کوهدشت کشاورزی است زیرا 138 هزار هکتار اراضی قابل‌کشت در کوهدشت موجود است که 17 درصد آن آبی و 90 درصد آن به‌صورت دیم کشت می‌شود.

وی گفت: ما قبلاً باوجود داشتن سیلوی دولتی با ظرفیت 40 هزار تن، هرسال شاهد صف‌های طولانی تحویل گندم بودیم اما با تلاش‌های بخش خصوصی و با افتتاح این سیلو، امسال به‌راحتی خریدوفروش گندم انجام شد.

فرماندار شهرستان کوهدشت با اشاره به اینکه امسال در کوهدشت 57 هزار تن گندم خریداری کرده‌ایم و 19 هزار تن آن را سیلوی زاگرس خریداری نموده، اظهار داشت: سیلوی 50 هزار تنی زاگرس دارای 14 میلیارد تومان اعتبار بوده که 7.2 میلیارد آن توسط بخش خصوصی و 6.8 میلیارد آن دارای تسهیلات بانکی بوده که 3 میلیارد تومان برای احداث و 3.8 میلیارد تومان نیز برای گردش نقدینگی بوده است.

وی در پایان گفت: در بحث توسعه سیلو لزوم حمایت، در راستای تسهیلات بانکی ضروری است و سرمایه‌گذاران این محل از مسئولین استان درخواست دارند که در خریدهای خود، متمرکز در بخش خصوص شوند زیرا سیاست دولت نیز حمایت و تقویت از بخش خصوصی است.

انتهای پیام/