گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۰:۰۰
شناسه : 55998
تاریخ : ۲۵ تیر ۱۳۹۷
لزوم افزودن صنایع وابسته به بخش کشاورزی لزوم افزودن صنایع وابسته به بخش کشاورزی

سیلوی 50 هزار تنی گندم با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در کوهدشت افتتاح شد.

به گزارش کانون سبحان، سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم افتتاح و توسعه سیلوی 50 هزارتُنی زاگرس در این شهرستان، اظهار کرد: امروز یکی از نیازهای بنیادین شهرستان کوهدشت در خصوص حل مشکل تحویل گندم توسط کامیون‌داران توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تا حدود زیادی برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در راستای حل مشکل مردم گام بردارد برای تمامی انسان‌ها قابل احترام است.

استاندار لرستان با بیان اینکه اغلب سرمایه‌گذاران با دریافت تسهیلات بانکی اقدام به امر سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزود: بیش از 60 درصد سرمایه طرح امروز، آورده شخص بوده و تنها میزان کمی تسهیلات در آن استفاده شده است.

خادمی بیان داشت: بخش کشاورزی از محورهای توسعه اصلی لرستان است، این به معنی بی‌توجهی به سایر حوزه‌ها نیست اما یکی از استعدادهایی که از مزیت‌های استان محسوب شده و ریشه در گذشتگان ما دارد، بحث فعالیت‌های کشاورزی است.

وی ضمن تاکید بر توسعه فعالیت‌های کشاورزی، اظهار داشت: همچنین به ترویج این‌گونه فعالیت‌ها بایستی پرداخت چرا که اثرات اقتصادی بالایی دارند.

استاندار لرستان با اشاره به آمارهای عنوان شده توسط رییس جهاد کشاورزی استان مبنی بر اینکه  سالانه 500 هزار تُن گندم با احتساب هر کیلو هزار و 400 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: مجموع این پرداختی‌ها 700 میلیارد تومان است و این در حالی بوده که کل اعتبارات استانی کمتر از 800 میلیارد تومان است.

خادمی ادامه داد: امسال حدود 60 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای کوهدشت درنظر گرفته شده است، در حالی که اگر فرض شود امسال 70 هزار تُن گندم در این شهرستان به فروش رسد مبلغی معادل 90 میلیارد تومان وارد چرخه اقتصاد منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های توسعه‌ای لرستان بخش کشاورزی مورد توجه ویژه قرار گرفته است،افزود: بخش عمده پروژه‌های تعریف شده استان مربوط به بهره‌برداری رساندن پمپاژها، تولید گیاهان دارویی، ایجاد باغات دیم و توسعه واحدهای دام‌پروری است.

استاندار لرستان تصریح کرد: هر استانی با توجه به مزیت‌های نسبی خود عمل کند، به طور مثال هرمزگان با داشتن ساحل در حوزه تجارت کار می‌کند و لرستان به دلیل داشتن استعداد خاک منطقه بایستی بر روی پروژه‌های کشاورزی سرمایه‌گذاری کند.

خادمی کم آبی را مشکل عمده شهرستان کوهدشت عنوان و خاطرنشان کرد: با این وجود پیگیری‌های بسیاری جهت تامین آب منطقه از طریق سدهای موجود شهرستان صورت گرفته است، ضمن اینکه امسال نیز از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای مبلغ خوبی در جهت تحقق این مهم پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: صنایع تکمیلی و تبدیلی چنانچه در کنار بخش‌های زراعت و باغبانی قرار نگیرند دچار مشکل شده و بنابراین بایستی صنایع وابسته را وارد بخش کشاورزی کرد تا بتوان زنجیره اقتصاد را به طور کامل در اختیار گرفت.

انتهای پیام/