گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲۱:۰۶
شناسه : 56435
تاریخ : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
60 آموزشگاه فنی حرفه‌ای آزاد و فعال در کوهدشت وجود دارد/گواهینامه‌های مرکز فنی و حرفه ای،بین‌المللی است/مرکز کوهدشت با درصد اطمینان 99.7  مورد تأیید بازرسان کشوری است/اجرای طرح روستای فاقد بیکار 60 آموزشگاه فنی حرفه‌ای آزاد و فعال در کوهدشت وجود دارد/گواهینامه‌های مرکز فنی و حرفه ای،بین‌المللی است/مرکز کوهدشت با درصد اطمینان 99.7 مورد تأیید بازرسان کشوری است/اجرای طرح روستای فاقد بیکار

به گزارش کانون سبحان از کوهدشت، بهزاد قبادی به مناسبت هفته ملی مهارت در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان، عنوان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای زیر وزارت رفاه و تأمین اجتماعی بوده و برنامه‌های خوبی در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان جویای کار و فاقد مهارت ارائه داده است. وی افزود: […]

به گزارش کانون سبحان از کوهدشت، بهزاد قبادی به مناسبت هفته ملی مهارت در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان، عنوان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای زیر وزارت رفاه و تأمین اجتماعی بوده و برنامه‌های خوبی در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان جویای کار و فاقد مهارت ارائه داده است.

وی افزود: تکریم ارباب‌رجوع اولویت اصلی ما در مرکز است و ازلحاظ آموزش‌های مهارتی و ارائه خدمات کوشا هستیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهدشت اظهار داشت: مهم‌ترین حرکت در راستای تحقق عدالت اجتماعی، اشاعه مهارت به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته است که در این راستا گام‌های مثبتی برداشته‌ام.

وی گفت: نسبت به جمعیت لرستان دارای 60 آموزشگاه فنی حرفه‌ای آزاد و فعال هستیم که در این راستا در صدر استان قرار داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه در هر آموزشگاه چهار پنج نفر اشتغال‌زایی داشتیم عنوان کرد: تنوع‌بخشی به حرفه‌های آموزشی را انجام می‌دهیم به‌طوری‌که بیش از ۱۷۰ حرفه مهارتی در آموزشگاه‌های زیر نظر این مرکز وجود دارد.

قبادی تصریح کرد: در همکاری با شرکای اجتماعی مانند کمیته امداد، بهزیستی، ناحیه بسیج، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، بسیج مهندسین، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و… گام‌های مثبتی برداشته‌ایم.

وی ضمن اشاره به اینکه هر سه ماه یک‌بار گزارش فعالیت خود را در اختیار فرماندار و نماینده مردم در مجلس قرار می‌دهیم، گفت: آموزش‌ها به سمت نیازسنجی است هر دستگاه از ما درخواست آموزش داشته باشد ما آماده ارائه خدمات هستیم.

وی افزود: در سال 96 در حوزه آزمون بیش از چهار هزار نفر در آزمون‌های پایان دوره این مرکز شرکت کرده‌اند.

 وی آموزشگاه‌های خصوصی شهرستان را نسبت به سایر مراکز لرستان برتر برشمرد و اظهار کرد: سال گذشته 531 هزار نفر ساعت، معادل 2156 نفر دوره در آموزشگاه‌های این شهرستان مورد آموزش قرارگرفته‌اند.

قبادی یادآور شد: در سال گذشته، 190 هزار نفر ساعت معادل 1268 در بخش دولتی از آموزش رایگان بهرهمند شدند که در بخش ثابت شهری 82 هزار نفر ساعت، بخش سیار شهری 13 هزار و 270 نفر ساعت، بخش صنایع و صنوف 10 هزار و 500 نفر ساعت و در بخش روستا 52 هزار نفر ساعت بوده است.

وی عنوان داشت: گواهی مهارت‌های صنعت ساختمان ارائه‌شده و در این راستا خانواده‌ها را تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم.

قبادی با اشاره به دستورالعملی که گفته‌شده هر سرباز بایستی پس از پایان خدمت یک مهارت داشته باشد، تصریح کرد: برای سربازان ناحیه بسیج و نیروی انتظامی شهرستان بنا به درخواست این نهادها، در حرفه‌های مکانیک خودرو و برق ساختمان کلاس‌های آموزشی دایر نموده‌ایم که در پایان سربازان گواهی مهارت دریافت می‌کنند.

 وی افزود: گواهینامه‌هایی که از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود دارای اعتبار بین‌المللی می‌باشند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهدشت ضمن اشاره به این‌که چند سالی است مشاوره و راهنمایی را در رأس کار خود قرار داده‌ایم، یادآور شد: در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی 2500 نفر ساعت آموزش برگزارشده است به‌طوری‌که این آموزش‌ها به صورت‌های حضوری، الکترونیکی و … است.

 قبادی با اشاره به اینکه سیاست دولت این است که مناطق کمتر توسعه‌یافته، بیشتر آموزش ببینند عنوان کرد: تا پایان تیرماه بیش ۸۰ هزار نفر آموزش در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم.

وی سپس اشاره‌ای به طرح‌های تأثیرگذار ضربتی به‌عنوان طرح روستای فاقد بیکار داشت و گفت: در هر شهرستان یک روستا به‌عنوان روستای پایلوت معرفی‌شده است که روستای اشتره گُل‌گُل در شهرستان کوهدشت برای اجرای طرح روستای بدون بیکار معرفی‌شده که شروع این طرح در بهمن سال 1396 بوده است.

 

وی افزود: در اجرای طرح روستای بدون بیکار با سرشماری منزل‌به‌منزل 233 نفر در روستای اشتره گل‌گل به‌صورت رایگان آموزش دیدند که بیشترین متقاضی در رشته‌های پرورش گوسفند 152 نفر، پرورش قارچ 12 نفر، گلیم‌بافی 30 نفر و خیاطی 40 نفر بوده است.

قبادی خاطرنشان کرد: پس از ارائه آموزش‌های لازم و صدور گواهی‌نامه افرادی که صرفاً ساکن روستای اشتره گل گل هستند برای دریافت تسهیلات شش درصد به ادارات مربوطه معرفی می‌شوند.

 وی سپس اشاره‌ای به طرح استادشاگردی داشت و گفت: طرح مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز در حال اجرا است.

 رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهدشت یادآور شد: امسال به‌صورت رایگان طرحی با همکاری شهرداری و فرمانداری به‌عنوان طرح توانمندسازی محل‌های هدف و بازآفرینی شهری، بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شروع‌شده است که امسال این طرح در تازه‌آباد شمالی برگزار می‌شود به‌طوری‌که سال گذشته در منطقه سادات بود.

وی سپس با اشاره به اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای کوهدشت با درصد اطمینان 99.7 درصد مورد تأیید بازرسان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای‌ کشور قرار گرفت گفت: دو سال یک‌بار طرح اعتبار سنجی مراکز فنی و حرفه‌ای سراسر کشور برگزار می‌شود به‌طوری‌که اعتبار و رتبه را در سطح کشور می‌سنجند و نمره آن مرکز را می‌دهند.

 وی اشاره به برنامه‌های آتی شهرستان در دوره کوتاه‌مدت داشت و گفت: در هفته دولت افتتاح طرح توسعه مرکز برادران فنی حرفه‌ای را بااعتبار عمرانی 600 میلیون تومان و 200 میلیون تومان برای تجهیزات در دست اقدام داریم.

قبادی گفت: درصدد این هستیم اتاق‌های خالی مرکز را تبدیل به خوابگاه شبانه‌روزی کنیم که افرادی که از مناطق دورتر برای کسب مهارت می‌آیند در این راستا مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: اتاق آزمون آنلاین به جهت سرفه جویی در وقت کاربر ساخته‌شده است به‌طوری‌که و سایر ارگان‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

قبادی در پایان ضمن اشاره به اینکه 11 آموزشگاه آزاد در رومشکان موجود است، گفت: در تلاش هستیم که تیم سیار رومشکان جهت انجام امور آموزشی در این شهرستان را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/