گروه : اخبار مهم » بین الملل » سیاسی » عمومی
ساعت : ۱۶:۱۳
شناسه : 56623
تاریخ : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
کمک 300 میلیون دلاری عربستان به ربع پهلوی برای براندازی در ایران! کمک 300 میلیون دلاری عربستان به ربع پهلوی برای براندازی در ایران!

رضا پهلوی، فرزند محمدرضا شاه هفته گذشته طی یک سفر مخفیانه با پادشاهان سعودی دیدار کرد.

به گزارش کانون سبحان، مجموعه رسانه ای اقلیم الشرق وابسته به عربستان سعودی از کمک 300 میلیون دلاری عربستان به فرزند شاه مخلوع برای براندازی در ایران خبر داد.

بنابر این خبر طی دیدارهایی که اخیرا بین برخی مقامات ارشد سعودی با رضا پهلوی صورت گرفته است، فرزند شاه سابق ایران، درخواست حمایت مالی از فعالیت‌های خود علیه حکومت ایران را مطرح کرده است که این درخواست با مؤافقت عربستان سعودی روبرو شده است.
منابع نزدیک به سعودی‌ها اعلام کرده‌اند که عربستانی‌ها حمایت از رضا پهلوی را منوط به اجرای فعالیت‌هایی همچون برگزاری تجمعات و تظاهرات در شهرهای بزرگ ایران با حضور اقشار مختلف مردم کرده‌اند.
براساس گفته‌های این منابع، همکاری بین سعودی‌ها و رضا پهلوی از سال گذشته و هم‌زمان با ناآرامی‌های دی‌ماه 96 در ایران که با ایفای نقش جدی هواداران سلطنت پهلوی صورت گرفت آغاز شده و در چند ماه گذشته جلسات متعددی بین رضا پهلوی و مقامات ارشد عربستان سعودی برگزار شده است.

منابع سعودی درخصوص میزان کمک عربستان به رضا پهلوی سکوت کردند اما با توجه به اخباری که پیشتر از قول جرج نادر مشاور دربار امارات متحده و از نزدیکان لابی FDD و وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا درخصوص پیشنهاد حمایت 300میلیون دلاری عربستان سعودی از فعالیت‌های ضد حکومت ایران منتشر شد، به‌نظر می‌رسد که این بار ربع پهلوی توانسته این کمک‌ها را به خود اختصاص دهد و روابط سعودی – پهلوی را وارد فاز جدیدی بکند.

انتهای پیام/