گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۶:۲۲
شناسه : 56644
تاریخ : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
طلبگی فرصتی مغتنم برای کسب معارف معرفتی و علمی است طلبگی فرصتی مغتنم برای کسب معارف معرفتی و علمی است

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع)شهرستان کوهدشت گفت:طلبگی فرصتی مغتنم برای کسب معارف معرفتی و علمی است.

به گزارش کانون سبحان، حجت الاسلام محمد رضا سبحانی در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه داوطلبان و علاقمندان ورود به مراکز حوزوی باید با انگیزه و علاقه و از روی آگاهی و شناخت تحصیل در حوزه را انتحاب کنند، گفت: داوطلبان ورود به حوزه باید هدف خود را از ورود به حوزه در همان ابتدا مشخص نمایند تا بتوانند در مسیر رشد و تعالی فردی و تبلیغی موفق شوند .

وی با بیان اینکه اگر علاقمندان ورود به حوزه با شناخت و انگیزه وارد حوزه شوند می توانیم مبلغانی مهذب و کارآمد داشته باشیم، بیان داشت: داوطلبان ورود به حوزه باید افرادی مومن، باانگیزه، بانظم و مسئولیت پذیر باشند تا بتوانند به رسالت طلبگی خود به نحو احسن عمل نمایند .

امام جمعه موقت کوهدشت با اشاره به اینکه داوطلبان ورود به حوزه باید بدور از هر گونه دودلی و تردید مسیر تحصیل حوزوی را آغاز نمایند، اظهار کرد: افراد علاقمند به حوزه باید با قاطعیت و ترسیم چشم انداز رسالت طلبگی تحصیل خود را ادامه دهند .

حجت الاسلام سیحانی با اشاره به اینکه اهتمام جدی به بحث درس و بحث نیز از ویژگی های مهم طلاب موفق در حوزه های علمیه است، خاطر نشان کرد: طلاب باید از همان ابتدای ورود به حوزه مطالعات اخلاقی، علمی و پژوهشی خود را داشته باشند و همواره تلاش نمایند این مطالعات را توسعه دهند .

وی با بیان اینکه طلبگی فرصتی مغتنم برای کسب معارف معرفتی و علمی است، افزود: طلاب می توانند با الگو قرار دادن بزرگان حوزه در رشد و تقویت مکارم اخلاقی و علمی خود همت نمایند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان کوهدشت در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون 14 نفر از داوطلبان ورود به این مدرسه در دوره تثبیت مشغول هستند، بیان داشت: این داوطلبان که دارای مقطع سیکل هستند مشغول فراگیری دوره های احکام و تجوید هستند که پس از موفقیت در این دوره و گزینش نهایی می توانند مهرماه امسال به عنوان طلبه در این مدرسه مشغول تحصیل علوم حوزوی شوند.