گروه : عمومی » یادداشت
ساعت : ۱۸:۳۲
شناسه : 57223
تاریخ : ۰۲ شهریور ۱۳۹۷
چرا رئیس جمهور تهدید به قتل شد؟! /سروش مومنی چرا رئیس جمهور تهدید به قتل شد؟! /سروش مومنی

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان ?درد و دل هاي دانشجوي دندانپزشكي در روز پزشك ?شیخ الرئیس مقتدرانه بازگشت! حمد و سپاس خدای را که در دل مسوولان والامقام دولت کریمه و فخیمه ی تدابیر عظیم، و رجاء کثیر، چنان نوری روشن نمود تا دیگر بار تمثال مبارک حکیم و دانشمند بزرگ ایران زمین حضرت […]

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان

?درد و دل هاي دانشجوي دندانپزشكي در روز پزشك
?شیخ الرئیس مقتدرانه بازگشت!

حمد و سپاس خدای را که در دل مسوولان والامقام دولت کریمه و فخیمه ی تدابیر عظیم، و رجاء کثیر، چنان نوری روشن نمود تا دیگر بار تمثال مبارک حکیم و دانشمند بزرگ ایران زمین حضرت شیخ الرئیس ابوعلی سینا را بر دفترچه های تامین اجتماعی برگردانند!
چه رسانه ها و خبرگزاری هایی که از حذف تصویر شیخ خونشان به جوش نیامده بود، و چه مسوولانی که به مناسبت همین مصیبت عظمی اظهار نظر و خطابه از خود در نَوَکَرده بودند، که ای ملت چنین شده است و چنان، و ما آن را بر خواهیم گرداند! چنان مانورهایی میدادند و فضای رسانه ای را درگیر بحث تمثال شیخ الرئیس کرده بودند که انگار فاجعه ای بس بزرگ اتفاق افتاده است! طوری اظهار تاسف میشد که گویی انگار رئیس جمهور مملکتمان خدای ناکرده #دو_تابعیتی باشد!
یک دوره رزمایش رسانه ای برای حذف تمثال ابن سینا، و حالا هم رزمایشی دیگر برای بازگشتش، و ما مردم هم دقیقاً همینقدر بازی خورده و از همه جا بی خبر، که بابا همه مان سر کاریم و از هیچ جا خبر نداریم.
گاهی وقتها قشنگ باورمان میشود که مثلاً حذف ابوعلی سینا از دفترچه تامین اجتماعی، یا حذف نماد هسته ای از پشت اسکناس های ملی واقعاً فاجعه هستند! نه اینکه مهم نباشند، لیکن نه آنقدر که موضوع اصلی روز را فراموش کنیم و به این مسائل کم ارزش بچسبیم!
گاهی اوقات اتفاقات و مشکلات مهمی به وقوع می پیوندند که برای انحراف اذهان عمومی باید چند موضوع فرعی را پشت سر هم ردیف کرد تا مردم آگاه نشوند به آنچه باید!
گاهی تابلوی اعتراضی یک طلبه را تهدید به قتل رئیس جمهور معرفی می کنند و ندای وامصیبتا سر می دهند، و گاهی هم ملت را با بازگرداندن عکس ابن سینا به نهایت مسرّت می رسانند!
اصلاً آنچه مهم است همینها هستند، و آنچه مهم نیست اتفاقاً همین قراردادهای ننگین و برجام و پالرمو و #تابعیت_اسکاتلندی فلان مسوول بلند پایه کشوری است!

✍سروش مومنی