گروه : عمومی » کوهدشت » گزارش تصویری » گزارش تصویری کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱:۰۶
شناسه : 57584
تاریخ : ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
جلسه هماهنگی برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در کوهدشت برگزار شد+تصاویر جلسه هماهنگی برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در کوهدشت برگزار شد+تصاویر

به گزارش کانون سبحان کوهدشت، جلسه هماهنگی ستاد برگزاری سوگواره «احلی من العسل» با حضور بخشدار مرکزی، امام‌جمعه موقت، ریاست اداره آموزش‌وپرورش و برخی مسوولان دیگر در سالن جلسات اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان برگزار شد. همه ساله در ششمین روز از ماه محرم و به مناسبت شهادت حضرت قاسم (ع) سوگواره «احلی من العسل» (شیرین […]

به گزارش کانون سبحان کوهدشت، جلسه هماهنگی ستاد برگزاری سوگواره «احلی من العسل» با حضور بخشدار مرکزی، امام‌جمعه موقت، ریاست اداره آموزش‌وپرورش و برخی مسوولان دیگر در سالن جلسات اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان برگزار شد.

همه ساله در ششمین روز از ماه محرم و به مناسبت شهادت حضرت قاسم (ع) سوگواره «احلی من العسل» (شیرین ترازعسل) با حضور دانش آموزان کوهدشتی در قالب دسته‌های عزاداری برگزار خواهد شد.

محمد جواد رفیعیان در این جلسه اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی و مبارزه با ظلم همیشه یکی از اهداف قیام عاشورا بوده و امروزه این فرهنگ ضرورتش نسبت به سایر زمان‌ها ملموس‌تر است.

وی افزود: دشمنان مدام در حال توطئه افکنی و ضربه زدن در راستای عدم حرکت رو به جلوی انقلاب هستند در حالی که با درایت هوشمندانه مقام‌معظم‌رهبری و حمایت ملت ایران تا به حال این توطئه‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت ضمن اشاره به رشادت‌های جوانان هم سن و سال حضرت قاسم(ع) در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: مراسم «احلی‌من‌العسل» با هدف ایجاد فرهنگ مبارزه و روحیه شهادت طلبی برای جوان برگزار می‌شود زیرا جوانان در دوران 8 ساله جنگ هیچ‌گاه در مقابل دشمنان کوتاه نمی‌آمدند.

حجت الاسلام محمد جواد گراوند نیز در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام حزن اهل بیت (ع) اظهار کرد: حضرت قاسم (ع) الگوو اسوه‌ای برای جوانان و نوجوان به شمار می‌رود.

امام‌جمعه موقت کوهدشت اشاره‌ای به جمله معروف «احلی من العسل» کرد و افزود: شب عاشورا وقتی‌که امام حسین (ع) اصحاب را جمع می‌کند و می‌فرماید بیعت خود را از شما برداشتم چراکه فردا هرکسی بماند شهید خواهد شد؛ حضرت قاسم (ع) چون سن کمی داشت و به امام حسین (ع) عرضه داشت که عمو جان آیا من هم فردا شهید می‌شوم؟ حضرت قبل از اینکه جواب قاسم (ع) را بدهد از او پرسید: شهادت در نزد تو چه گونه است؟ قاسم (ع) عرضه داشت «احلی‌من‌العسل» یعنی شیرین‌تر از عسل است و پس‌ازآن حضرت فرمود: بله توهم شهید خواهی شد.

گفتنی است این مراسم یک‌شنبه بیست‌و‌پنجم شهریور 97 در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) با سخنرانی امام‌جمعه شهرستان برگزار و جوانان دانش‌آموز نیز به نوحه‌سرایی خواهند پرداخت.