گروه : اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » لرستان » نماز جمعه
ساعت : ۱۷:۲۵
شناسه : 59073
تاریخ : ۱۱ آبان ۱۳۹۷
نمایش هویت تشیع و مسلمانان جهان پیام حماسه اربعین / حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان دندان‌شکن خواهد بود نمایش هویت تشیع و مسلمانان جهان پیام حماسه اربعین / حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان دندان‌شکن خواهد بود

امام‌جمعه شهرستان کوهدشت گفت: نمایش هویت تشیع و مسلمانان جهان به مرکزیت جمهوری اسلامی ایران و عراق مهم‌ترین پیام حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی است.

به گزارش کانون سبحان از کوهدشت، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: انسان بایستی در مراقبت بر اعمال و رفتار کوشا باشد و خود را اسیر نفس نکند زیرا دچار معصیت شده و قلبش مریض می‌شود.

وی افزود: هستی‌شناسی و خودشناسی دو راه مهم معرفت پروردگار بوده و قرآن کریم نیز یکی از غنی‌ترین منابع در این راستا به شمار می‌رود.

خطیب جمعه شهرستان کوهدشت مراسم اربعین امسال را باشکوه‌تر از سال‌هاى گذشته دانست و اظهار داشت: نمایش هویت تشیع و مسلمانان جهان به مرکزیت جمهوری اسلامی ایران و عراق مهم‌ترین پیام حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی است.

وی ضمن اشاره به سانسور رسانه‌های بیگانه از پیاده‌روی عظیم اربعین تصریح کرد: وحدت و ارادت امت اسلام برمدار ساحت سالار شهیدان، تبلور تفکر عاشورایى در خلق حماسه‌هاى بزرگ، امنیت و نظم پیاده‌روی، بى‌تأثیر بودن تحریم‌ها و مشکلات اقتصادى در اراده مردم ایران و… ازجمله دستاوردهاى حماسه اربعین می‌باشد.

طهماسبی گفت: نیروی‌های مردم و بسیج ایران و نیروهای مردمی و حشد الشعبی عراق در برگزاری پیاده‌روی اربعین سنگ تمام گذاشتند و هم‌چنین با برپایی مواکب در مسیر پیاده‌روی نشان دادند که بشریت تشنه ولایت، هدایت و حضرت اباعبدالله (ع) است.

وی ضمن تقدیر از خدمات‌رسانی عالی مواکب شهرستان از زائران حسینی عنوان داشت: سال‌به‌سال چراغ هدایت بیشتر می‌درخشد و به قول حضرت امام خمینی (ره) راه قدس از کربلا می‌گذرد و به‌زودی از کربلا به آزادی قدس خواهیم رسید.

خطیب جمعه شهرستان کوهدشت 13 آبان را یوم‌الله و تاریخی برشمرد و یادآور شد: پیامدهاى مثبت تسخیر لانه جاسوسى براى ملت ایران نشان داد که این اقدام دانشجویان و حمایت حضرت امام (ره) طبیعى‌ترین واکنش نسبت به توطئه‌هاى آمریکا در داخل کشور بوده است.

طهماسبی راه نجات کشور را تکیه‌بر نیروی جوان و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: آمریکا بایستی بداند ایران قلب جهان و خاورمیانه است، بیشترین درصد انرژی جهان از تنگه هرمز و باب المندب می‌گذرد و علی‌رغم جنگ رسانه‌ای دشمنان تمام انبارهای ما مملو از کالاهای اساسی است و این دشمنان هستند که شکست خواهند خورد و راه به‌جایی نخواهند برد.

وی ضمن بیان اینکه جریان دانمارک صحنه‌سازی جدید آمریکا برای خنثی‌سازی جنایت خاشقچی است، اظهار کرد: برخی رمز توسعه و پیشرفت را در نسخه غرب می‌بینند درحالی‌که این‌چنین نیست بلکه توسعه کشور در مدیریت و نظارت دقیق بر امور و جوان‌گرایی و تکیه نمودن بر پول ملی است.

خطیب جمعه شهرستان کوهدشت در پایان ضمن اشاره به اینکه آمریکا به دنبال مذاکره نیست بلکه به دنبال تضعیف نمودن و مشاجره است خاطرنشان کرد: راه نجات کشور در مقاومت و عدم دنیاطلبی است ملت ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر پاسخی دندان‌شکن به ترامپ دیوانه و استکبار خواهند داد.

انتهای پیام/