گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۰:۳۱
شناسه : 59254
تاریخ : ۱۷ آبان ۱۳۹۷
عظمت مجالس اهل‌بیت (ع) را خداوند متعال اراده کرده است عظمت مجالس اهل‌بیت (ع) را خداوند متعال اراده کرده است

معاون اجرایی مدارج علمی حوزه‌های علمیه گفت: عظمت مجالس اهل‌بیت (ع) را خداوند متعال اراده کرده است.

به گزارش کانون سبحان از کوهدشت، حجت‌الاسلام محمد افتخاری امروز در مراسم عزاداری که به مناسب 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر دشمنان اسلام با تمام تحریم‌های ظالمانه‌ی چهل‌ساله طمع دوخته‌اند و به‌زعم باطل خودشان امید دارند که روزی بر دین مردم غالب شوند این خوابی است که هرگز تعبیر نخواهد شد.

وی افزود: به کوری چشم دشمنان، در اربعین امسال با تمامی فشارها مردم حضوری تماشایی به نمایش گذاشتند و حتی میزان نذورات نیز افزایش پیدا کرد در این راستا بایستی گفت که عظمت مجالس اهل‌بیت (ع) را خداوند متعال اراده کرده است.

معاون اجرایی مدارج علمی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) همیشه نگران امت خود بوده، نقل است در بین پیامبران نداریم که فرشته مرگ برای قبض روح اجازه بگیرد اما حضرت عزرائیل در هنگام قبض روح پیامبر اکرم (ص) اجازه خواست و پیامبر (ص) فرمود صبر کن تا جبرئیل آمد و ایشان به پیامبر اکرم (ص) عرضه داشت که خداوند می‌داند و فرموده است که نگران امت خود هستی، لَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضى‌ آن‌قدر به تو می‌بخشیم و مقام شفاعت به تو عطا می‌کنیم که راضی و خشنود خواهی شد.

وی گفت: در جنگ احد زمانی که دشمنان دندان و پیشانی مبارک پیامبر اکرم (ص) را شکستند اصحاب گفتند که آنان را نفرین بفرمایید ولی پیامبر اکرم (ص) روبه‌قبله می‌نشیند و به پیشگاه خداوند متعال برای هدایت و نجات آنان دعا می‌کند این در حالی است که در همین محل مسجدی بعداً به نام ثنایا ساخته شد.

افتخاری ضمن اشاره به لزوم تلاش مضاعف دولتمردان در راستای رفع مشکلات مردم تصریح کرد: در کشورهای اروپایی وقتی اجناس گران می‌شود مردم آن جنس را نمی‌خرند تا ارزان شود ولی در کشور خودمان در چنین شرایطی برخی به فکر احتکار می‌افتند که عملی نابخشودنی بوده و به دلیل فاصله گرفتن از عمل نمودن به قرآن است.

وی با اشاره به عظمت مقام امام علی (ع) عنوان داشت: زمانی که پیامبر (ص)به معراج رفتند و به مقام قرب الهی رسیدند خداوند متعال با زبان امام علی (ع) با پیامبر (ص)صحبت فرمودند.