گروه : اخبار مهم » بین الملل » عمومی » کوهدشت » لرستان » یادداشت
ساعت : ۱۶:۲۷
شناسه : 59331
تاریخ : ۲۸ آبان ۱۳۹۷
دستاوردهای برجام برای ملت !! / یادداشت اکبر جیرانی دستاوردهای برجام برای ملت !! / یادداشت اکبر جیرانی

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/ اکبر جیرانی:این روزها همگان با چشم خود شکست گفتمان غرب گرایی برای توسعه ایران را در قالب پروسه ی برجام سازی مشاهده کردند ولی متاسفانه همچنان عده ی قلیلی به دنبال تطهیر و توجیه این شکست و به تعبیر رهبری خسارت محض هستند. اینکه برجام عبرتی می شود برای […]

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/ اکبر جیرانی:این روزها همگان با چشم خود شکست گفتمان غرب گرایی برای توسعه ایران را در قالب پروسه ی برجام سازی مشاهده کردند ولی متاسفانه همچنان عده ی قلیلی به دنبال تطهیر و توجیه این شکست و به تعبیر رهبری خسارت محض هستند.

اینکه برجام عبرتی می شود برای ملت که امریکا قابل اعتماد نیست پیش بینی معروف رهبری قبل از مذاکرات بود.
این عبرت از یک شکست بود نه از یک موفقیت ! که ما آن را نقطه قوت یک شکست مطرح کنیم.

برجام تلاشی از جانب اصلاح طلبان بود که اثبات کنند آمریکا قابل اعتماد است .

عده ای در تلاش هستند این را نقطه ی قوت برجام معرفی کنند ولی به دلایلی این عبرت و بی اعتباری امریکا را نمی توان نقطه قوت معرفی کرد.

چرا که این عبرت برای مردم و این بی آبرویی برای آمریکا از اهداف دولت و برجام نبوده که هیچ بلکه برعکس دولت و جریان اصلاح طلب لیبرال و برخی اصولگرایان ریاکار به دنبال این بودند که اثبات کنند آمریکا قابل اعتماد هست و آبرو و اعتبار خود را زیر پا نمی گذارد و این ایران است که دشمن تراشی می کند و این ایران است که تندروی می کند و آمریکا بهشت ماست .

این گفتمان غرب گرا سالها تلاش کردند و دروغ گفتند که آمریکا دشمن ما نیست ما چرا دشمن تراشی می کنیم و چقدر در رسانه هایشان بدنبال بزک کردن چهره آمریکا بودند
تا جایی که رهبر انقلاب فرمودند عده ای در تلاش هستند آمریکا را بزک کنند.
ولی با شکست برجام در عمل به بن بست بزرگی رسیدند و گریم چهره آمریکا را که سالها زحمت کشیده بودند با شکست برجام پاک شد و غالب مردم متوجه حقیقت مسئله شده اند .

حال چگونه ما این بی آبرویی آمریکا را نقطه قوت برجام میدانیم !! درحالی که برجام تلاشی بود برای اثبات آبرو و قابل اعتماد بودن آمریکا !!

عبرتی که ملت ما از برجام گرفت را نمی شود نکته ای مثبت در دولت یا برجام معرفی کرد!! همچنان که عبرت شیعیان از واقعه ی عاشورا را نمی توان نکته مثبتی برای سلیمان بن صرد خزاعی ها بحساب آورد !!

رهبر انقلاب در جواب عده ای که بعد از شکست برجام می گفتند ما در برجام آمریکا را بی آبرو کردیم فرمودند مگر ما برای بی آبرو کردن امریکا مذاکره و هزینه کردیم یا رفع تحریم ؟!

البته عده ای هنوز هم درس نگرفته اند و نخواهند گرفت و همچنان وقت و سرمایه های ایران را معطل اروپا کردند و شاید منتظر چراغ سبز دیگری از ترامپ یا منتظر انتخابات پیش رو در آمریکا هستند .

اینکه اروپا در برخی از موضوعات یا تحریم ها با آمریکا همکاری نمی کند اصلا موضوع تعجب آوری نیست و نمی شود آن را نیز از نکات مثبت برجام حساب کنیم زیرا اروپا قبلا هم برای کسب منافع اقتصادی خودش در برابر آمریکا مقاومت نشان داده است بطوری که خود اوباما و جان کری قبل از مذاکرات گفتند ما دیگر قادر به هم پیمان کردن اروپا برای ادامه تحریم های ایران نیستیم .

اگر این نقل از اوباما و جان کری را بپذیریم که گفتند دیگر قادر به ادامه تحریم های چند جانبه نبودیم و تحریم ها در حال فروپاشی بود ، باید بپذیریم برجام باعث طولانی تر شدن تحریم ها شده است و این همان خسارت محض است .

بازگشت ظاهری دولت به گفتمان مقاومت خود نشان از شکست گفتمان اعتماد به غرب اصلاح طلبان در عمل است .