گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲۰:۵۰
شناسه : 60913
تاریخ : ۲۶ دی ۱۳۹۷
دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در شبکه‌های اجتماعی کوهدشت دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در شبکه‌های اجتماعی کوهدشت

فرمانده انتظامی کوهدشت گفت: فردی که اقدام به تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی نموده بود، توسط پلیس فتا این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش کانون سبحان، سرهنگ عباس دولتشاهی امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا این شهرستان گرداننده اکانتی که در شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام با درج مطالب و انتشار تصاویری اقدام به تحریک شهروندان و تشویش اذهان عمومی می‌نمود، شناسایی و اقدامات اولیه برای دستگیری متهم صورت گرفت.

وی عنوان کرد: با دستور مقام قضایی صاحب این اکانت دستگیر و پس از مواجه‌ شدن با ادله موجود به بزه ارتکابی معترف شد و در ادامه به مرجع قضایی اعزام و برای وی قرار تأمین مناسب صادر شد.

فرمانده انتظامی کوهدشت با اشاره به اینکه از نظر قانون تشویش اذهان عمومی جرم است، اظهار داشت: برابر ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای هر شخصی به‌قصد اضرار به غیر، تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به‌وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند و یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، رأساً یا به‌ عنوان نقل‌قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به‌ طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان) به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

دولتشاهی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا به‌صورت مداوم فضای مجازی را رصد کرده و شهروندان نباید توجهی به مطالب منتشرشده در رسانه‌های معاند کنند.

وی تأکید کرد: کاربران اینترنتی در صورت مواجه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا، بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی و یا با شماره تلفن ۰۶۶۳۲۶۲۰۲۳۰ (پلیس فتا کوهدشت) اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/