گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۸:۱۰
شناسه : 61692
تاریخ : ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
اهالی «رودبار» در بالا دست روستا مستقر شوند/ ۱۳ روستا فاقد راه ارتباطی اهالی «رودبار» در بالا دست روستا مستقر شوند/ ۱۳ روستا فاقد راه ارتباطی

فرماندار کوهدشت گفت: مردم بخش رودبار در بالا دست روستا مستقر شوند تا درصورت افزایش تراز آب خطری آنها را تهدید نکند.

به گزارش کانون سبحان؛ محمدرضا آزادبخت  با اشاره به اینکه ۴۲ دهنه پل بر اثر سیل فروردین ماه تخریب شد، عنوان کرد: از این ۴۲ دهنه ، ۵ پل به طور صد در صد تخریب و به ۳۷ پل دیگر خسارت ۶۰ درصدی وارد شد.

وی افزود: همچنین ۲۰ کیلومتر از راههای شهرستان کامل تخریب شد که ۱۰ کیلومتر مربوط به بخش رودبار، دو کیلومتر پای آستان، یک کلیومتر کشماهور و ۷ کیلومتر نیز  مربوط به کوهدشت شمالی مسیر دره گردشگری شیرز است.

فرماندار کوهدشت در ادامه گفت: همچنین در سه نقطه گردنه شهید داراب کوشکی،  محور اصلی روستای کمپ گنجعلی و گردنه وره زرد رانش زمین را داشته ایم.

آزاد بخت در ادامه خاطرنشان کرد: سیلاب همچنین موجب تخریب دو آبنمای ۵۰ متری در منطقه قبرچراغ خان و چم آستان شده که نیروی زمینی ارتش قول ساخت پل فلزی در منطقه قبرچراغ خان را داده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه راه دسترسی ۱۳ روستای شهرستان همچنان مسدود است، تصریح کرد: ۹ روستا مربوط به بخش رودبار و ۴ روستا نیز در کوهدشت شمالی قرار دارند که امدادرسانی به آنها صورت می‌گیرد.

فرماندار کوهدشت گفت: برق همه روستاها وصل و تنها دو روستا آب آشامیدنی آنها قطع است که در دست اقدام است.

وی بیان کرد:  از ۹ روستای بخش رودبار ارتباط  ۴ روستا با استان ایلام برقرار است اما ۵ روستای اول راه ارتباطی آنها کامل قطع و از طریق قایق ارتباط برقرار می‌شود.

فرماندار کوهدشت ادامه داد: ۷ دستگاه قایق سپاه، استانداری بوشهر و شیلات به صورت مجانی کار جابجایی اهالی را انجام می‌دهند.

به گفته آزادبخت به دستور معاون اول رئیس جمهوری به منظور ایجاد راه دسترسی بخش رودبار اداره کل راهداری گیلان، کردستان و فارس راه شکافی به طول ده کیلومتر را انجام داده که ارتباط یک روستا با خودرو کمک دار برقرار است و راه ارتباطی مابقی روستاها نیز ظرف چندروز آینده ایجاد خواهدشد.

وی اما از ساکنان بخش رودبار تقاضا کرد به خاطر جلوگیری از هرگونه حادثه توصیه‌های ستاد مدیریت بحران را جدی و جهت تخلیه روستا اقدام کنند.

فرماندار کوهدشت تاکید کرد: اهالی رودبار حداقل در بالا دست روستا مستقر شوند تا در صورت افزایش تراز آب خطری متوجه آنها نشود.

انتهای پیام/الف