گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان » نماز جمعه
ساعت : ۱۸:۵۰
شناسه : 62825
تاریخ : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
انتقاد امام جمعه کوهدشت از بی‌توجهی به شرایط در «شیرز»/ زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر، فراهم شود انتقاد امام جمعه کوهدشت از بی‌توجهی به شرایط در «شیرز»/ زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر، فراهم شود

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهدشت، اظهار کرد: عید سعید فطر، عید بازگشت به فطرت پاک انسانی است، بایستی حالات معنوی یک ماه بندگی را در خود حفظ کرده و به خدای متعال پناه ببریم. وی با اشاره به کوتاهی مسؤولان در توجه به مسئله امربه‌معروف، بیان کرد: […]

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهدشت، اظهار کرد: عید سعید فطر، عید بازگشت به فطرت پاک انسانی است، بایستی حالات معنوی یک ماه بندگی را در خود حفظ کرده و به خدای متعال پناه ببریم.

وی با اشاره به کوتاهی مسؤولان در توجه به مسئله امربه‌معروف، بیان کرد: امر به کار خوب و معروف، انسان را رشد داده و به تعالی می‌رساند و این از برنامه‌های حیاتی و قرآنی دین بوده که برای زندگانی انسان ارائه‌شده است، اما منکر چیزی است که عقل، آن را زشت می‌پندارد و جامعه را نابود می‌کند.

خطیب نماز جمعه کوهدشت امربه‌معروف را وظیفه‌ای همگانی برشمرد و اظهار داشت: جامعه شهرستان به‌مثابه یک کشتی می‌ماند، اگر کسی بخواهد جای خود را سوراخ کند تمام کشتی را نابود خواهد کرد و به عبارتی اگر فساد در نقطه‌ای از جامعه رخ دهد، کم‌کم منتشرشده و تمام نقاط جامعه را به نابودی خواهد کشاند.

طهماسبی با اشاره به اینکه اسلام دین رحمت و لطافت است، خطاب به دادگستری شهرستان گفت: زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر، بایستی طوری فراهم باشد که یک جنایتکار جرئت تیراندازی به منزلی را نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خدمات دولت را نادیده نمی‌گیریم، بیان کرد: آقای سرپرست فرمانداری کوهدشت، چرا پست‌ها را می‌گیرید و برخی آن‌چنان‌که باید خدمت کنند، کاری نمی‌کنند.

خطیب جمعه کوهدشت فضای مجازی را به بلای مجازی تعبیر نمود و گفت: تمام واجبات در مقابل و امربه‌معروف مانند قطره‌ای در برابر دریا است، چرا دو رئیس‌جمهور قانون امربه‌معروف را امضا نکردند؟! مگر این‌یک قانون الهی نیست؟! چرا دولت در زمینه فضای مجازی و کنترل آن قصور دارد؟!

طهماسبی در انتقادی تند خطاب به استاندار لرستان و مسؤولان ذی‌ربط شهرستانی گفت: در منطقه شیرز چه می‌گذرد؟! چرا استاندار جواب تلفن‌ها را نمی‌دهد؟! بایستی پاسخ مردم را بدهد! سرپرست فرمانداری کجاست؛ چرا در نماز جمعه غایب است؟! بارها در جلسات خصوصی تذکر داده‌ام، در زمینه گردشگری بایستی ساماندهی مناسبی صورت گیرد، این مسؤول میراث فرهنگی کوهدشت جزو آموزش و پروش است یا میراث فرهنگی؟!

وی گفت: تریبون مقدس نماز جمعه وحدت‌بخش است، چه کسی مسؤول کوتاهی در شهرستان است؟! اعضای شورای تأمین بایستی پاسخگوی این مسائل باشند.

خطیب جمعه کوهدشت با اشاره خدمات‌دهی جهادگران سپاه در زمینه سیل اخیر شهرستان، بیان کرد: اگر مسؤولی کوتاهی کند، به تمام پیامبران خیانت کرده‌، چراکه این انقلاب نتیجه زحمات انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) بوده که هم‌اکنون به دست نایب برحقش رسیده و به عبارتی دین، قرآن و ولایت، کشور را نجات داده است.

طهماسبی مقام معظم رهبری را مرد جهاد، شجاعت، دلسوزی و مظهر وحدت گروه‌های سیاسی خواند و اظهار داشت: معظم له در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) یکى از توانایى‌ها و ظرفیت‌هاى نظام جمهورى اسلامى را قدرت مقاومت آن بر مبناى تفکر امام (ره) دانستند و تأکید کردند: در ادبیات سیاسى بین‌المللى از این موضوع به‌عنوان «مقاومت به شیوه امام خمینى (ره)» یاد مى‌شود و برخى سیاستمداران و صاحب‌نظران برجسته غربى نیز در این زمینه مقاله نوشته‌اند و از آن به‌عنوان «دکترین مقاومت خمینى» نام‌برده که این دکترین مقاومت، شاهرگ‌هاى سیطره غرب و آمریکا را هدف گرفته است.

وی مقاومت را کلیدی‌ترین جز از اجزا انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) مرد جهاد و خداترسی بوده و درک درستی از شرایط منطقه‌ای داشت و مکتبی بسیار قوی در جهان پایه‌ریزی نمود.

خطیب جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه استقبال مردم در راهپیمایی‌ها، تمام معادلات دشمنان را برهم زده است، بیان داشت: رئیس‌جمهور در جمع ورزشکاران، خطاب به آمریکا گفته است، اگر در چهارچوب مقررات بین‌المللی باشیم، ما مایل به مذاکرات در یک میز هستیم؛ بایستی گفت، آیا آمریکا قراردادی که به نام برجام امضا کرده و جزء مقررات بین‌المللی بود را نقض نکرد؟! آیا بارها به عراق و لیبی و …حمله نکرد؟! آیا آمریکا گروه‌های تروریستی برای جنایت به نقاط مختلف نفرستاد؟! آیا به هیچ پیمان و قراردادی در عالم معتقد است؟! آیا در این چند سالی که در مسند ریاست جمهوری بودید، آمریکا را امتحان نکردید؟! بایستی بدانید آمریکا اهل منطق نیست.

طهماسبی ضمن تقدیر از مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی، بیان داشت: به اروپا دو ماه فرصت داده‌شده است که منافق بازی‌ها را تمام کند.

انتهای پیام/