گروه : اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۶:۲۸
شناسه : 62829
تاریخ : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
موضع گیری مقام معظم رهبری در مورد فتنه 88بسیار دقیق و منطقی است موضع گیری مقام معظم رهبری در مورد فتنه 88بسیار دقیق و منطقی است

حجت الاسلام محمد رحمانی نصر، مشکلات اقتصادی کشور را نتیجه تفکرات وابسته به فتنه 88 برشمرد و گفت: موضع گیری مقام معظم رهبری در مورد فتنه 88بسیار دقیق و منطقی است.

حجت الاسلام محمد رحمانی نصر در گفت و گو با کانون سبحان، با اشاره به خطبه های تاريخي مقام معظم رهبری در 29 خرداد ماه 88 اظهار کرد: ده سال از فتنه 88 می گذرد و در عین اینکه غبار زمان بر برخی جزئیات آن می نشیند اما شاکله، اهداف و نتایج آن هر روز روشن تر از قبل خودنمایی می کند.
وی افزود: اکنون بسیار آسان تر از قبل، می توان راجع به فتنه 88 اظهار نظر کرد و همچنین خیلی بهتر از قبل می توان فهمید که رهبر انقلاب چرا از همان ابتدا و در طول این چند سال این مقدار حساسیت نشان دادند و همیشه فرموده اند فتنه خط قرمز نظام است، حقیقتا رهبر انقلاب به اعماق و ریشه ها و آثار فتنه و خطرات آینده ی فتنه و حامیان فتنه واقف بودند.
کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: در مقابل موضع گیری دقیق و منطقی رهبر معظم انقلاب در مورد فتنه، خواص ما دچار افراط و تفریط شدند و همین امر باعث شد که کشور ما دچار آسیب های جدی پسا فتنه شود.
رحمانی نصر گفت: تاریخ همیشه به این صورت بوده که مردم و خصوصاً خواص جامعه اگر بر روی خطوط ترسیم‌شده توسط پیشوایان عادل حرکت کنند با سرعت به اهدافشان رسیده و موفقیتشان حاصل بوده و هرگاه از این مسیر خارج شوند چه در جهت افراط و چه در جهت تفریط، جز خسارت چیزی به دست نیامده و حاصل نخواهد شد.
وی با اشاره به تفریط و کوتاهی در مورد فتنه و خط قرمز رهبری بیان کرد: پس از فتنه 88 و آشکار شدن دست‌های آلوده بسیاری افراد، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که حتی رده‌های دست سوم و چهارم وابسته به جریان هم تا مهروموم‌ها بتواند راهی به مراکز قدرت و مسئولیت پیدا کنند اما متأسفانه باروی کار آمدن جریان فعلی و کوتاهی و سهل‌انگاری آشکار در موضوع فتنه بسیاری از حامیان فتنه توانستند وارد پست‌های مدیریتی شوند.
معاون آموزش حوزه علمیه کوهدشت تصریح کرد: نباید گمان کرد، صرف اشتباه افراد درگذشته موجب حذف آن‌ها به‌طورکلی شود، بلکه مشکل جایی است که افراد از راه اشتباه برگشت نکرده و اکثر مشکلات فعلی ما نتیجه تفکرات وابسته به فتنه 88 است، یعنی افرادی با وابستگی فکری به فتنه روی کارآمدند و کشور را به مشکلات فعلی دچار کردند .
رحمانی نصر یادآور شد: ما هم در وزارت مسکن و هم وزارت نفت دو وزیر راداریم که از حامیان اصلی آقای موسوی بودند و در این زمینه حتی با رهبری دیدار خصوصی داشتند و حتی بعد از خطبه‌های تاریخی رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد که برای همه فصل الخطاب بود، در تاریخ 30 خرداد نامه‌ای به رئیس مجلس نوشتند و خواسته‌های فتنه گران را تکرار کردند و اما به بعد از مدت کوتاهی پس از بحث فتنه به وزارت رسیدند و اتفاقاً ما در همین دو وزارت خانه بیشترین انتقادها راداریم، آن از مسکن که آقای آخوندی باافتخار گفت من حتی یک واحد در دوره وزارتم نساختم و این هم از آقای زنگنه که به‌تازگی اعلام کرد ما نمی‌توانیم یک بشکه نفت بفروشیم.
وی فتنه را خط قرمز مقام معظم رهبری خواند و افزود: مشکلات فعلی کشور، اعم از اقتصادی و سیاسی نتیجه کوتاهی و تفریط در مورد هشدارهای رهبر انقلاب و توجه نکردن که خط قرمز ترسیمی معظم له است.
کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: در کنار تفریط و کوتاهی نسبت به هشدارهای رهبر انقلاب گروهی هم بودند که در این زمینه افراط کردند، البته افراط نه به این معنی که بر خط قرمز پافشاری کنند نه، بلکه آمدند و در کنار خط قرمز رهبر معظم انقلاب خط‌های دیگری رسم کردند و ذهن بسیاری از خواص را بجای خط قرمز اصلی به سمت دیگری سوق دادند.
رحمانی نصر با اشاره به اینکه به‌هیچ‌وجه در مقام توجیه اشتباهات افراد و گروه‌ها نیستم، یادآور شد: درصورتی‌که تمام سخنان ده سال اخیر رهبر معظم انقلاب را در مورد جریانات داخلی مرور شود، جز یک خط قرمز چیز دیگری نمی‌بینیم و آن خط قرمز فتنه88 است که باید برای همه ما همین‌طور باشد .
وی تأکید کرد: تنها راه عبور از هر مشکلی پیمودن مسیری است که رهبر انقلاب به‌عنوان پیشوای عادل بر آن تأکید دارد و درواقع تأکیدات رهبری بر موضوعاتی است که چهارچوب اصلی کشور به آن وابسته است و کوتاهی در این مسئله به‌هیچ‌وجه قابل‌بخشش نیست و افراط و زیاده‌روی در آن‌هم قابل توجیه نیست .
انتهای پیام/