گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۰:۰۰
شناسه : 63018
تاریخ : ۱۴ تیر ۱۳۹۸
واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات، در «سامانه بهین یاب» ثبت‌نام کنند/ عرضه 45 تن گوشت قرمز با ارز نیمایی در کوهدشت واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات، در «سامانه بهین یاب» ثبت‌نام کنند/ عرضه 45 تن گوشت قرمز با ارز نیمایی در کوهدشت

واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات، در «سامانه بهین یاب» ثبت‌نام کنند.

اسدالله سوری لکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهدشت ،اظهار کرد: کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ هزار تومان عرضه می شوند و ما برای تنظیم بازار گوشت مصرفی اقدام به جذب مقدار ۴۵تن گوشت با ارز نیمایی کرده ایم که تاثیر چشمگیری بر تنظیم بازار داشته است.

وی افزود: ارز نیمایی به این صورت است که کارگزاران، مستقیم به‌صورت آزاد و بدون دخالت دلالان از واردکننده گوشت را خریداری و به بازار عرضه می‌کنند، به‌طوری‌که الآن قیمت گوشت قرمز با ارز نیمایی در بازار شهرستان 51 هزار و پانصد تومان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کوهدشت اظهار داشت:مقدار ۳۵۰ تن شکر جذب کرده ایم که با قیمت ۳۴۰۰ تومان عرضه می شود و قند را در بسته های پنج کیلویی با قیمت ۲۷۵۰۰ تومان به بازار عرضه کرده ایم.

سوری لکی با اشاره به اینکه درزمینهٔ جلوگیری از تخلفات، بازار شهرستان روزانه رصد می‌شود، تصریح کرد: به‌صورت حضوری و یا از طریق سامانه 124 اداره صنعت و معدن شهرستان کوهدشت آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی‌ است.

وی گفت: یکی از دلایل دونرخی شدن كالاها در بازار به این دلیل است که برخی مغازه‌داران کالا را به‌صورت مستقیم و برخی به‌صورت واسطه خریداری می‌کنند که این مورد در قیمت کالا تأثیر خواهد گذاشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کوهدشت گفت: در تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم و درزمینهٔ برنج نیز 150 تن برای تنظیم بازار وارد کرده‌ایم.

سوری لکی «رونق تولید» را اولویت برنامه‌های خود برشمرد و عنوان کرد: واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کنند، ما به دنبال تسهیل گری در تأمین مالی طرح‌ها در راستای ارتقای تولید داخلی هستیم.
انتهای پیام/