گروه : اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » لرستان » نماز جمعه
ساعت : ۲۳:۲۸
شناسه : 63391
تاریخ : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است/لزوم اهمیت ویژه به مسائل فرهنگی و دینی خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است/لزوم اهمیت ویژه به مسائل فرهنگی و دینی

امام جمعه کوهدشت گفت:خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است.

به گزارش کانون سبحان؛   جلسه بررسی آسیب های اجتماعی و لزوم اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حوادث باحضور امام جمعه محترم و برخی مسئولین ادارات، در محل شورای شهر شهرستان برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه محترم کوهدشت،ضمن تشکرو قدردانی بابت تشکیل این جلسه خاطر نشان کردند که،ما باید اظهاراتمان را دلسوزانه ودردمندانه بیان کنیم.
ایشان افزودند،تشکیل چنین جلساتی بسیار مهم است اما مهم تر از آن این است که پس از آن پیگیر باشیم.
وی،ضمن بیان اهمیت جایگاه خانواده افزودند: بهترین بستر برای تامین امنیت وآرامش روانی اعضا خانه،خانواده است .
حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به در رابطه با مشکلات روحی و روانی موجود در بستر بسیاری از خانواده ها گفت:  بسیار مهم است که ابتدا مشخص شود که علت مشکلات چیست و سپس راه حل و امکانات برای برطرف ساختن مشکلات چیست؟!
امام جمعه  کوهدشت در بیان علت بروز مشکلات در خانواده تاکید کردند: اهمیت ندادن به مسائل فرهنگی و دینی از مهم ترین علل بروز مشکلات در خانواده و حتی در سطح جامعه است وهمچنین علت های از قبیل عدم اخلاص،فقر،جهل،بی برنامگی،عدم اشتغال،فضای مجازی،اهمیت ندادن به بحث مهم مشاوره و علت های دیگر نیز در بروز مشکلات دخیل هستند که همه ما به فرموده قرآن کریم مسئول هستیم.

وی خاطر نشان کردند:مطابق با اصل10 قانون اساسی کشور،از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده،پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانواده وبرپایی حقوق واخلاق اسلامی باشد.

عکس و خبر : رضا مهدوی – کانون سبحان

انتهای پیام/