گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۰:۱۶
شناسه : 64547
تاریخ : ۰۳ مهر ۱۳۹۸
نگاه صدا و سیما به لوایح و طرح های مجلس واقعی و کارشناسانه نیست نگاه صدا و سیما به لوایح و طرح های مجلس واقعی و کارشناسانه نیست

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه نگاه صدا و سیما به لوایح و طرح های مجلس واقعی و کارشناسانه نیست، گفت: نگاه این سازمان به طرح ها و لوایح باید آموزشی باشد.

به گزارش کانون سبحان؛ الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ‌ملت،  در مورد نگاه تخریبی صدا و سیما نسبت به قوه مقننه، گفت: بر اساس قانون اساسی هر  فردی آزاد است نظر خود را ارائه و اظهار عقیده و نظر دیگران را نیز نقد کند اما مبانی شرعی و محتوای قوانین عادی و حتی قانون اساسی هر گونه تخریب، اهانت و توهین را ممنوع کرده و برای آن ضمانت اجرایی قائل شده که مجازات‌های قانونی دارد.

لایحه تجارت از نظر حقوقی لایحه‌ای فنی و بسیار پیچیده است

رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: در رابطه با برخی مواردی که در صدا و سیما مطرح می شود باید کارشناسان مربوطه نظر دهند به عنوان مثال لایحه تجارت از نظر حقوقی لایحه‌ای فنی و بسیار پیچیده است بنابراین باید کارشناسان این حوزه در مورد آن نظر دهند البته کارشناسان باید از دو طرف یعنی مخالفان و موافقان بوده و دنبال راه حل‌های موثر باشند.

وی ادامه داد: یعنی باید از تضارب آرا و اختلاف‌نظر به نتیجه صحیحی برسیم که این می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد اما اگر هدف تنها تخریب باشد به هیچ وجه اثری نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اظهارات امروز دکتر لاریجانی در صحن علنی در مورد تخریب نمایندگان و مجلس در صدا و سیما، گفت: از اظهارات امروز رئیس مجلس چنین استنباط می شود که اظهارات مطرح شده با انگیزه تخریب مجلس مطرح شده نه با انگیزه نقد و اصلاح.

ملکشاهی با بیان اینکه لایحه قانون تجارت در چهار دوره مجلس بررسی شده، یادآور شد: با این حجم از کار کارشناسی متاسفانه فردی می‌گوید که لایحه به مدت 10 دقیقه بررسی شد و افرادی که به هیچ وجه اطلاعاتی از موضوع ندارند نیز آن را قبول می کنند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مجلس مخالف نقد سازنده نیست، تصریح کرد: ما از نقد استقبال می‌کنیم نه تخریب؛  قانون زاییده فکر بشر است که اشتباه می کند و به طور قطع برخی قوانین نیاز به اصلاح دارند اما در برخی موارد از حد عرف تجاوز می‌شود.

صدا و سیما به طرح ها و لوایح مجلس که به منتهی به قانون می شوند باید نگاه آموزشی داشته باشد

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران و برنامه‌ریزان صدا و سیما نگاه کارشناسانه به طرح ها و لوایح مجلس ندارند، گفت: صدا و سیما به طرح ها و لوایح مجلس که به منتهی به قانون می شوند باید نگاه آموزشی داشته باشد؛ هر لایحه یا طرحی که تبدیل به قانون می شود بد یا خوب باید اجرا شوند بنابراین نیاز است صدا و سیما اطلاع رسانی مناسب، دقیق، فنی وکارشناسانه را در مورد آنها داشته باشد.

وی یادآور شد: در زمانی که لایحه ای در مجلس تبدیل به قانون نشده بهتر است صدا و سیما میزگرد کارشناسانه برگزار کند و بی شک اثر این مهم بر روی مردم و نمایندگان بیشتر خواهد بود تا با هدفی خاص این کار انجام شود.

نگاه صدا و سیما به لوایح و طرح های مجلس واقعی و کارشناسانه نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: متاسفانه نگاه صدا و سیما به لوایح و طرح‌های مجلس واقعی و کارشناسانه نیست./