گروه : اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۰:۲۱
شناسه : 64549
تاریخ : ۰۳ مهر ۱۳۹۸
هدف افرادی که هزینه های کلان تبلیغاتی میکنند«خدمت به مردم»نیست هدف افرادی که هزینه های کلان تبلیغاتی میکنند«خدمت به مردم»نیست

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان گفت: افرادی که هزینه‌های کلان می‌کنند و وارد مجلس می‌شوند ،نمی‌توانند در جهت خدمت به مردم قدم بردارند و در جهت خدمت به افراد وعدۀ خاصی قدم برمی‌دارند.

به گزارش کانون سبحان؛ الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس در گفتگو با «نماینده» با اشاره به تصویب قانون اعاده اموال نامشروع اظهار کرد: این قانون را تصویب کردیم که قوه قضائیه بتواند اموال مسئولین دولتی را که یکدفعه به دست آورده اند بررسی کنند از کجا بدست آمده و منشأ آن را اعلام کنند.

ملکشاهی گفت: تا قبل از تصویب قانون اعاده اموال نا مشروع اجازه نداشتیم از کسی در مورد اموالش سوال کنیم که از کجا آورده ای؟ بلکه اگر گزارشی میشد که جرمی مرتکب شده است راجع به آن جرم باید سوال میشد.

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در خصوص پول‌های فاسد که در انتخابات مصرف می‌شود، بیان داشت: یکی از مصادیق همین پول‌های بادآورده و فاسد در جریان انتخابات مجلس است، یعنی بعضی از افراد هزینه‌های کلان می‌کنند.

نماینده مردم کوهدشت  و رومشکان خاطرنشان کرد: اگر کسی برای ورود به مجلس هزینه‌های غیرمتعارف کرده، شام و نهارهای گسترده بدهد و گاها در زمان انتخابات آراء خریداری کنند و یا کمک‌هایی که از جاهای نامعلوم می‌شود تا کاندیداها به مجلس راه پیدا کنند در آینده از آن‌ها استفاده کنند، طبیعتاً انگیزه این افراد این نیست که به وارد مجلس شوند و به مردم خدمت کنند؛ وقتی مقدمه موضوعی فاسد باشد نتیجه آن‌هم فاسد است.

ملکشاهی ادامه داد: این افراد هزینه‌های کلانی که می‌کنند وارد مجلس می‌شوند و نمی‌تواند در جهت خدمت به مردم قدم بردارند و در جهت خدمت به افراد و عدۀ خاصی قدم برمی‌دارند که منشأ هزینه‌ها در زمان تبلیغات انتخابات بوده‌اند.

وی در ارتباط با نقش دستگاه‌های نظارتی در جلوگیری از این امر تصریح کرد: قانون انتخابات نیاز به اصلاح دارد و قسمت مهمی که می‌توانیم در اصلاح قانون انتخابات بر آن تأکید کنیم با توجه به زمان باقی‌مانده تا انتخابات شفافیت مالی است؛ به این صورت که هر فردی که کاندیدا می‌شود یک حساب مشخص از ابتدا به هیئت اجرایی فرمانداری و هیئت نظارت شورای نگهبان معرفی کند و آن مقدار پولی که به آن حساب واریز شود مربوط به تبلیغات و هزینه‌های انتخاباتی افراد باشد. اگر این کار انجام شود اولامشخص میشود چقدر هزینه کرده است و ثانیاً مشخص شود از کجا آمده است. این قانون قابل اصلاح است و نیازی به زمان هم ندارد اگر همت کنیم می‌توانیم تا قبل از شروع انتخابات به شورای نگهبان بدهیم تا اجرایی شود.

نماینده مردم کوهدشت با توجه به اینکه بعضی از افراد در حال حاضر تبلیغات خود را زیرپوستی شروع کرده‌اند تصریح کرد: بعضی افراد به‌صورت علنی و بعضی افراد هم زیرپوستی و مخفیانه در حال فعالیت هستند، وظیفه افراد قانون‌گذار و مسئولین، نظارت است که با این افراد برخورد کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شورای نگهبان دفاتر نظارتی دائمی در شهرستان‌ها دارد باید وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی این افراد را شناسایی کنند و به دفاتر نظارت شورای نگهبان معرفی کنند و این برخوردها می‌تواند بر روی تأیید صلاحیت افراد تأثیرگذار باشد، زیراکسی که به قانون پایبند نباشد چطور در آینده می‌خواهد قانون‌گذاری کند.