گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » گزارش تصویری » گزارش تصویری کوهدشت » لرستان
ساعت : ۹:۴۱
شناسه : 64952
تاریخ : ۰۷ آبان ۱۳۹۸
گزارش تصویری- تشریحی آئین اختتامیه نخستین سوگواره خوشنویسی استانی خط نستعلیق کوهدشت+اسامی برگزیدگان گزارش تصویری- تشریحی آئین اختتامیه نخستین سوگواره خوشنویسی استانی خط نستعلیق کوهدشت+اسامی برگزیدگان

آئین اختتامیه نخستین سوگواره خوشنویسی استانی خط نستعلیق در کوهدشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش کانون سبحان، با حضور امام‌جمعه کوهدشت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و برخی از مسئولان کوه دشت، آئین اختتامیه نخستین سوگواره خوشنویسی استانی خط نستعلیق، در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در این مراسم اظهار داشت: انسان دارای حس زیبایی است، هنر فن به وجود آوردن زیبایی‌ها است و هر هنرمندی که به وضع موجود بسنده کند، هنرمند نیست چراکه بایستی از وضع موجود به وضع مطلوب دریچه‌ای باز کرد.

 

وی افزود: هنر خداوند در قرآن این است که در قالب کلمات اعجاب‌انگیز، قلب‌ها را در کمال اوج پرواز می‌دهد.

 

امام‌جمعه کوهدشت ضمن تقدیر از خوشنویسان این سوگواره که با سرانگشتان هنر غوغا کردند و مضامین غنی کتابت نمودند، عنوان کرد: به‌وسیله قلم وارد حوزه تاریخ شده و دانش‌ها و بینش‌ها ترویج داده می‌دهیم.

 

وی گفت: هنر حضرت زینب (س) این بود که در عین سوز مصیبت، با شلاق سخنانش را بر سر دشمنان کوباند و شام را عزادار کرد.

 

طهماسبی تصریح کرد: امروز همه ما مدیون هنرمندان هستیم، یک فیلم مفید می‌تواند تخیل، حدس و اندیشه انسان را ملموس کند و به عبارتی هنر ملموس کرد مخیلات انسان است.

 

فتاحی نیز در این آئین اظهار کرد: لرستان مهد تاریخ و فرهنگ است و نقوش صخره‌ای میرملاس در این شهرستان نشان‌دهنده این قدمت تاریخی است که جاری و ساری است.

 

وی افزود: این شهرستان دارای پیشینه است، عشایر ما در همه لحظات و احوالات اشعاری را سروده‌اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: موسیقی اصیلی که مردمان این سرزمین دارند نشان از توان و مهارت خلق زیبایی هنر بسیار ظریف لرستان دارد.

 

وی گفت: شهرستان کوهدشت مهد خوشنویسی در غرب کشور است چراکه اساتیدی در این شهرستان هستند که در جشنواره‌های بین‌المللی و ملی افتخارآفرینی کرده‌اند.

 

فتاحی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه فرهنگ و هنر لرستان عنوان کرد: به دنبال عدالت فرهنگی و هنری و توسعه زیرساخت‌ها هستیم.

 

وی بیان داشت: از ابتدای امسال بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان لرستان بیمه شدند و درصدد این هستیم که سایر هنرمندان نیز بیمه شوند تا بخشی از دغدغه آنان برطرف شود.

علی فرج خسروی مسئول انجمن خوشنویسان کوهدشت و دبیر اجرایی سوگواره عنوان کرد: با دقت بسیار آثار بسیار غنی توسط هنرمندان خوشنویس در این سوگواره کتابت شد و ناگزیر چون فضای رقابتی بود تعدادی از آثار به‌عنوان برگزیده شناخته شدند.

 

وی ترویج فرهنگ رضوی را هدف سوگواره برشمرد و افزود: شهرستان کوهدشت دارای پتانسیل هنری بسیار بالایی است چراکه هنرمندان بزرگی همچون سلیمان میری، فرزاد مرادی، کیومرث سلگی و … در این شهرستان وجود دارد که دارای رتبه‌های برتر بین‌المللی و ملی هستند.

 

گفتنی است آثار کتابت شده در نمایشگاه سوگواره رونمایی شد و نفرات اول تا سوم بخش نستعلیق (ترکیب آزاد)  نیز به شرح زیر می‌باشد:

 

کاظم همتی پور اول بروجرد

علی ابدالی دوم بروجرد

حمیدرضا بهفر سوم درود

علیرضا کریمی تقدیری کوهدشت

هادی علی پور تقدیری کوهدشت

 

در بخش سیاه‌مشق:

سجاد همتی اول کوهدشت

علی ابراهیمی تقدیری بروجرد

 

   

 

انتهای پیام/