گروه : سوالات مجازی ورزش رزمی » عمومی » ورزشی
ساعت : ۴:۵۷
شناسه : 661
تاریخ : ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
پاسخ گویی به سوالات رزمی پاسخ گویی به سوالات رزمی

پاسخ گویی به سوالات رزمی  زير نظر استاد حسن نوريان   کاربران محترم می توانید سوالات خود را در ادامه مطلب مطرح کنید . با سلام /پاسخ گویی به سوالات رزمی  زير نظر استاد حسن نوريان   کاربران محترم می توانید سوالات خود را در نظرات مطرح کنید.   مخاطبان محترم جهت رفع بهبود شما […]

پاسخ گویی به سوالات رزمی

 زير نظر استاد حسن نوريان

 

کاربران محترم می توانید سوالات خود را در ادامه مطلب مطرح کنید .

با سلام /پاسخ گویی به سوالات رزمی

 زير نظر استاد حسن نوريان

 

کاربران محترم می توانید سوالات خود را در نظرات مطرح کنید.

 

مخاطبان محترم جهت رفع بهبود شما عزیزان ازاین به بعد
جهت مشاوره های ورزشی ، مستقیم چه درتلگرام وچه برای مکالمه باشماره تلفن 09369487442
میتوانند در ارتباط باشید.
باتشکر

 %d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%ad%d8%b3%d9%86-%d9%86%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86

۲

 

 

 

 

 

لازم به ذکر است که سوالات در اسرع وقت  پاسخ داده می شوند.

لطفا درصورت امکان آدرس ایمیل خود را نیز در نظرات درج کنید که پاسخ نیز به ایمیل شما ارسال گردد.

 پاسخ گویی به سوالات رزمی

سوال 1- : آیا ورزش در سن 14 الی 15ساله باعث از کار افتادن هورمون رشد استخون بدن می شود؟

پاسخ استاد حسن نوریان:باسلام خدمت شما ،باتوجه به نوع سوالي كه پرسيديد بيشتربستگي به نوع ورزش بدلخواه شخص درسن ذكرشده مرتبط دارد،اگرنوع ورزش مطرح شود كاربرد ونوع تاثيرات فيزيكي كه به بدن انسان دارد،بيشتركالبدشكافي ميشودكه به جوابيه شمانزديك ميشود!لطفانوع ورزش دلخواه خودرانام ببريدودليل گرايشتان؟

 

سوال 2 – : سلام من 20 سال دارم و میخوام یک ورزش رزمی کار کنم ولی نمیدانم بین تکواندو و ووشو کدام را انتخاب کنم.لطفا راهنماییم کنید؟

 

پاسخ استاد حسن نوریان:

باسلام خدمت شماهنرجوی محترم :
ازبابت سوالی که فرمودید اگر ازلحاظ،کاربردآنها جویاهستیدهردوباهم،فرق دارنداما از لحاظ ورزشی هردومفیدوقابل استفاده برای هرشخص می باشد، بستگی به نوع استفاده شمادارد که برای قهرمانی مایل هستید این ورزش رو انجام بدهید یا فقط جهت ورزش وتندرستی؟

 

سوال 3 – :سلام / من ده سال پیش تکواندو کار کردم و کمربند زرد گرفتم و حکم کمربند زرد را دارم الان می خواهم ادامه بدهم به من میگویند باید از سفید شروع کنم.من الان باید چکار کنم؟

پاسخ استاد حسن نوریان:

باسلام خدمت شما هنرجوی محترم ؛ در مورد سوالی که فرموده اید، این که شما در ده سال گذشته موفق به کمربند زرد شده اید خوب است لازم به ذکر است که اگر هنرجویی بخواهد در رشته های مورد نظر شما فعالیت خود را ادامه دهد(مثلا: در تکواندو و کاراته) باید تسلط کافی و مهارت بخصوصی در اجرای کاتا در هرنوع کمربند  داشته باشد.

و بخصوص اگر هنرجویی بعد از مدت ها به شکل شما بخواهد تجدید قوا کند از لحاظ یادآوری کاتاها که قبلا ذکر شد نباید هیچ گونه ضعفی در اجرای آن داشته باشد .

هر هنر جویی ممکن است در این رشته ها به هر دلیلی نتواند قدرت شرکت در مسابقات را داشته باشد ، اما حداقل نیاز آن است که آن هنرجو  مهارت کافی در حفظ و اجرای آن کاتاها در هر کمربند را  داشته باشد. از  این لحاظ گفته شد ممکن است شخص شما یا هر شخص دیگری که فاصله مقطعی داشته باشد، بعدها  اگر بخواهد به کمربند های مشکی دان 1 ، دان 2 و …دست یابد ممکن است یک روز رده پائینی یا یک فرد مبتدی در خصوص آن کمربند های اولیه یا تمام آن ها از شما سوال بپرسد که شما باید آن چنان که گفته شد، تسلط کافی برای پاسخگویی داشته باشید .

پس نیت ، کسب کمربند نیست ؛  بلکه حفظ یادآوری و مرور کاتاها در هر مقطعی  مهم می باشد.

 


سوال 4 –  سلام آیا تبدیل کمربند در تمامی رشته های رزمی وجود دارد؟ مثلا کسی که قرمز نینجا دارد میشه که قهوه ای آکروفول را بگیرد؟لطفا راهنمای کنید

پاسخ استاد حسن نوریان:

باسلام و خسته نباشید خدمت شماهنرجو محترم منظورازسوال شما،معادل ساز ی می باشدکه درصورتی قابل تغییر،دررشته های ورزشی است،که ظاهراشمابایداز سطح دان یک برای معادل سازی برخوردارباشید،  و مقاطع پایین ترازآن فقط در داخل خودآن باشگاه ومجموعه ای که هرهنرجو،درحال فعالیت ورزشی است مقبول می باشدولاغیر.

درکل هرورزشکاری که،به سن بلوغ ورزشی کامل رسیده باشد در یک مقطع ورزشی،خاص باقی بماند، یقینا احتمال رشد آن ورزشکار درآن رشته بیشتر نتیجه بخش ترمی باشد.باتشکر

 

 


سوال 5 – سلام لطفا جواب بدید من علی19 سال سن دارم 5 سال کشتی آزاد کار کردم مقام کشوری و استانی دارم میخواهم بین کیک بکس و کیوکشین یکی رو انتخاب کنم میخواستم فرق این دو را بدونم وکدوم در درگیری ها تن به تن بهتره
ممنون

پاسخ استاد نوریان:

باسلام وعرض تسلیت به مناسبت شهادت امیرالمومنین(ع) خدمت شما هنرجوی محترم . دربیان سوالی که پرسیدید اگربخواهیدمابین کیک بوکسینگ وکیو کشین یک مورد ورزشی ازنظرسوال شماانتخاب شود که کدامیک به رشته ورزشی قبلی شمایعنی کشتی نزدیک باشد،وبرای درگیری تن به تن که عرض کردیدبایدخدمت شما به این موردها که توضیح داده میشود توجه کامل داشته باشید:

فرق کیک بوکسینگ  و کیوکوشین :

کیک بوکسینگ آن چنان که از اسمش مشخص است از ضربات دست بوکس با دستکش برای صورت حریف استفاده میشود امادرکیوکشین اگر از ضربات دست استفاده شودخطامحسوب میشود. هردونوع رشته رزمی که فرمودید در گیری تن به تن دارند امااگرجویای رشته رزمی که به رشته ورزشی کشتی شما  ورزمی نزدیک باشد و در درگیری تن به تن کامل از هرنوع از بوکس،کشتی،حرکات پا دفاع شخصی استفاده شود(رشته ورزشی بنام ووشو(سن دا)میباشد. امااگر از ناحیه سروصورت شما آسیب پذیرهستید وضربات دست برای صورت،شما به هرعنوان ودلیلی که نمی توان به کار گیری کنید ، ازرشته کیوکوشین استفاده و ادامه دهید، نان که ذکرشد(ووشو)میباشد. در دو نوع رشته ورزشی که شما انتخاب کرده اید با توجه به سابقه ورزشی که از خودتان ذکر کردید مرتبط به  سابقه  ورزشی شما نمی باشد.از این جهت ووشو مطرح شد که  از مکمل رشته کشتی در آن نیز استفاده می شود. و در کل همگی ورزش و مفید می باشند.

باتشکر

سوال 6–  با عرض سلام خدمت آقای نوریان آقای نوریان من پسر عمویم قهرمان مویتای به من گفت برم کیک بکس خود من یک سال نینجا و یک سال بکس کار کردم و آمادگی بدنی نسبتا بالایی دارم بنظر خودم کیک بکس بهتره ولی نظر شما برای من به عنوان یک استاد خیلی مهم است لطفا بیشتر راهنمایم کنید ممنون
ممنون

 

پاسخ استاد حسن نوریان🙁تکمیل پاسخ 5 و 6)

 

باسلام/

اگر تابع رشته ورزشی و جویای آن هستید که طبق رشته ورزشی خودتان قبلا هم ذکر شده ووشو نزدیکترین رشته ورزشی مورد نظر شما می باشد،چرا که از تمام چیزها برخوردار می باشد. اخوی شما به بوکس گرایشتان می دهد ،شما هم می فرمائید قبلا هم کشتی کار نموده اید و هم تقریبا هنرهای رزمی(نینجا)، اگر از سوی اینجانب نظر خواهی می طلبید و آن چنان هم که گفتیم ،نظر بنده بر این است که به یک رشته رو آورید و ادامه دهید که از همه لحاظ ورزشی آماده باشد و هم چنان تکنیک های ورزش های گذشته شما هم در وجودتان باقی یا بلکه بهتر و مثمر سمر تر واقع شود ، ورزشی ساشدکه تمام رشته های شما که کار کرده اید همیشه  در ذهنتان ردّ و بدل شود. رشته های مختلفی وجود دارد چه برای دیگران و چه برای شما اما برای شما همان ووشو بهتر است، چرا که ذکر کرده بود طالب درگیری تن به تن هستید پس باید از تمام تکنیک هایی که قبلا کار کرده اید از هر لحاظی آماده باشد.

به نظر بنده در تمام رشته هایی که کار کرده اید نباید به هر عنوانی فراموش شود.

مطالب از این بابت گفته شد که شما چند سال در رشته های ورزشی مختلف زحمت کشیده اید پس به آن ها رسیدگی کنید  و به فراموشی نسپارید و از آن تجربه ها استفاده کنید و از آن ها در یک رشته  ورزشی که مخصوص شما هست استفاده مفید کنید.

سوال 7–  با سلام /می خواستم در مورد ورزش جوجیتسو بدونم برای من که 12 سال دارم مناسب هست یا نه چون ورزش خیلی سخت وسنگینیه هر وقت میرم تا جلسه بعد تمام بدنم درد میکنه افت ها را سخت یاد میگیرم ولی بدنم محکم شده تکنیکاشو خیلی دوست دارم چون نزدیک به کشتی و جودو هست
میخواستم راهنماییم کنید که چه کار کنم و به مربی مون چی به گم.

 

پاسخ استاد حسن نوریان:

باسلام

خدمت شما هنرجوی محترم

 درمورد سوال  هایی که در یک متن ارسال کردید بات وجه به رشته ورزشی  شما  ( جوجیتسو) که فرمودید  در  حال فعالیت هستید ،  همچنان که خود شما اشاره کرده اید ،  رشته ورزشی مورد نظرتان ، رشته ای قدرتی و سنگینی است که از ترکیب حرکات بسته و سنگین و قدرتی برای هر هنرجو که تمایل به این ورزش دارد بهمراه دارد ، منظور آن است که عزیزان فعال در این رشته ورزشی خود تقریبا از بدنی قدرتی و جسم فیزیکی بخصوص برخوردار باشند تا در حال انجام رد و بدل کردن تکنیک های آن منجر به آسیبورزشی یا هر چیز دیگر نشوند اما در خصوص سن شما و این رشته ، در سنین مرتبط شما 12 سال دارید که چرا به سختی  حرکات  برای شما اجرا می شود  وانعکاس آن هم چنان تا جلسه بعد با شما هست ، اینست که شما از لحاظ یادگیری مشکلی ندارید اما از لحاظ سختی آن شماا در موقعیت سنی دارید به سر می برید که بدن شما در سن شما در حال تشکیل بافت ماهیچه ای قرار دارد و  از لحاظی  برای آینده شما مهم می باشد که به کدام سمت و سو آن را هدایت می کنید ، هم از بابت فیزیکی بدن و هم از بابت آسیب دیدگی ورزشی رعایت نکات ایمنی برای سن شما طبق دستورات استاندارد ورزشی ، مهم و حساس می باشد.

چرا که سنین ما  رو به رشد و نمو هست و حساسیت خواص باید مورد نظر قرار بگیرید ، اما اگر هم چنان تمایل به ادامه این رشته را باز دارید  از کل  حرکات و بخصوص تکنیک های قدرتی اکثرا باید انتخاب شود نه کلا از آنسو گفته شد درحال سیر تکامل خود بسرمی برد.

از سن 6 تا تقریبا 9 تا 11 سالگی سن فراگیری نیست سنین جنب و جوش است، از 11 تا 14 سنین فراگیر ی و نمو  و از 14 به بعد رو به رشد بافت ماهیچه ای  و نمای فیزیکی بدن می باشد.

و در کل به شکلی عمل کنید که آسیب به بافت  ماهیچه ای ، نمای فیزیکی (اسکلت بندی )  شما وارد نشود  چرا که رو به رشد هستید. (هر  شخص : وزنه برای برداشتن خود انتخاب کند که نقطه درد برای اعضای بدنش  بهمراه و انعکاس نداشته باشد )

 باتشکر

سوال 8اگر کسایی ما رو دارند میزنند ما هم بزنمیشون این با اخلاق رزمی تناقض داره  اخه شما خودتونم واینمیسید کسی شما رو بزنه البته احترام بزرگترو تا جایی که میشه باید نگه داشت ومورد دوم من 20 سالمه بدنی ضعیف دارم اما تو کیو کشین دارم میرم ایا میشه موفق شم ومورد دیگه ایا کیوکشین از ابکیدو  و جودو کاربردی تر هست برای مبارزه.
از اخلاق تو هنر رزمی وکیو کوشین پرسیدم جواب را کی میدید.

 

پاسخ استاد حسن نوریان:

باسلام:

در بحث کیوکشین که شما مشغول فعالیت می باشید برای در گیری تن به تن بدون دست کش رزمی استفاده می شود. از آن جهت که شما مدنظر دارید برای درگیری تن به تن که اشاره شد ،مفید می باشد  اما  باید مدنظر داشت که  در یک رشته ورزشی تمام حرکات  را نمی توان نهفته در آن دانست، بلکه بستگی به کاربرد و نوع استفاده آن دارد.

 « ابکیدو » به نوبه خود دارای حرکات خاص ،اعم از دفاع شخصی و … می باشد ،در «جودو» از حرکاتی هم چون کشتی ،شاید مشابه «ابکیدو» باشد اما سنخیتی با «کیوکشین» ندارد، اگر شخصی از لحاظ ذهنی، فعال باشد  و توانایی این را داشته باشد که در حین کار و استفاده آن، این چند مورد را از هم تمییز دهد  و به هر نحو دلخواهی آن را استفاده کرد. و نیز این طور می باشد که در رشته مورد نظرتان که « ایکیدو» می باشد ،این ورزش تلفیقی از حرکات جودو و قدرتی می باشد  و استفاده از حرکات ان بستگی به نوع آن دارد.

از بابت سوال کاربردی رشته ها که فرمودید(هم چنان که اشاره شد) نمی توان گفت: کدامیک کاربردی تر هستند چرا که هر کدام به نوبه ی خود مفد و مثمر ثمر می باشند. 

ونیز در بحثی که در مورد اخلاق رزمی فرمودید بهتر می باشد که از طریق ارتباط تلفنی بیشتر در این مورد بحث کنیم . ولی برای مثال و اشاره نزدیکی در مورد این بحث می توانم به قدرت بدنی بی نظیر حضرت علی علیه السلام را که در تاریخ جهان هیچ شخص دیگری را با چنین نیروی جسمانی فوق العاده سراغ نداریم. توانایی بدنی آن حضرت، همان گونه که خود آن بزرگوار فرمودند، یک قدرت عادی و معمولی نبوده، بلکه قدرت الهی و خدایی بود که از ایمان نیرومند او به خدا نشات می گرفت. شاید خداوند خواسته از طریق این قدرت بدنی فوق طبیعی، ارتباط آن حضرت با عالم فوق طبیعت را به مردم بفهماند و آن ها را متوجه شایستگی او برای زمام داری و رهبری جامعه اسلامی پس از رسول خدا علیه السلام سازد، زیرا کسی می تواند جانشین پیامبر عظیم الشان شود که همانند وی با عوالم بالا در ارتباط بوده و از هر جهت، توان فوق بشری برای اداره جوامع انسانی داشته باشد؛ و چنین شخصی- بدون تردید- کسی جز علی علیه السلام نبوده است.  ایشان بنابر  برخی از مصالحی که بود در بسیاری از اوقات  در حالی که می توانست از نیروی خود استفاده کند، این کار را نمی کرد .تا چیز دیگری که بزرگتر است و آن اسلام بود زنده بماند.

 

9 – با سلام خدمت استاد ارجمند اینجانب 32 سال سن دارم و یک مقدار چاقم آیا ورزش زرمی مناسب حال من هست یا خیر؟ با تشکر و سپاس

 
پاسخ استاد حسن نوریان:

سلام بر شما  هنرجوی محترم و گرامی:

دوست گرامی از اینکه ما را به عنوان مشاوره ورزشی خود برگزیده اید بسیار سپاسگذاریم.در خصوص سوال شما هنرجوی محترم که فرمودید 32 سال سن دارید،باید عرض کنم که ماشاالله شما هنوز جوان بوده و مشکلی برای ورزش ندارید؛
ورزش خود کلیاتی دارد که رشته هایی همچون کشتی ،  بوکس،تکواندو ، ووشو و … در زیر مجموعه ی آن قرار دارند.  شما بایستی در تخصص یک رشته خاص  که مد نظر خودتان می باشد باتوجه به میزان شراط سنی  و  وزنی خود  و نیز رژیم غذاییتان باید پیش بروید، چرا که خیلی از مطالب ورزشی  بخصوص رشته های رزمی که فرموده اید برگزیده اید ،احتمال این را بدهید که ممکن است باعث زدگی و فشار کلی در ماهیچه ها و استخوان بندی شما شود چون ظاهرا قبلان رزمی و یا ممکن است ورزش بخصوصی انجام نداده اید و اگر هم انجام گرفته ،  کلی و سرسری بوه اما به عنوان  هدف ذهنی نبوده ، پس باید تعمل بیشتری در این خصوص کرد.
شما باید از رشته های بسیار نرم و بدون استارد  و سخت شروع کرده و بعنوان چندین ماه انتخاب کنید بعد می توانید به آن رشته مورد نظر رو آورید و چون ماهیچه ها و قلب و عروق  و مفاصل شما از شدت فشار حرکات انفجاری همچون رشته های رزمی برخود ندیده اند ، بایستی مراعات فیزیکی بدن را نمود و  آرام آرام  و به صورت پلکانی پیش روید که  رشته رزمی بعدها برای شما و در ذهن شما تنش آور نشود.
(در ورزش رزمی هیچ محدودیت سنی و جسمی  و وزنی وجود ندارد)

باتشکر / موفق و پیروز باشید.

تبلیغات سایت: برای ارتباط مستقیم با استاد و برای رفع برخی از ابهامات در مورد سوالات ورزشی ؛ به زودی یک شماره تماس در همین مکان درج می شود ؛ ولی کسانی که مایلند تا زمانی که این سرویس راه اندازی می شود شماره تماس خود را در قسمت نظرات نیز درج بفرمایند  و در نظر قید کنند مشاوره ورزشی تلفنی با استاد دارند ،تا با آن ها تماس گرفته شود. (البته شماره های شما در سایت نمایش داده نمی شود)

شماره تماس  مستقیم با استاد

+989165441016

 

 

 

مخاطبان محترم جهت رفع بهبود شما عزیزان ازاین به بعد
جهت مشاوره های ورزشی ، مستقیم چه درتلگرام وچه برای مکالمه باشماره تلفن 09369487442
میتوانند در ارتباط باشید.
باتشکر