گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۸:۰۷
شناسه : 66726
تاریخ : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
از پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی تا بهره‌مندی بیش از ۹۹ درصد لرستان از آب سالم از پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی تا بهره‌مندی بیش از ۹۹ درصد لرستان از آب سالم

نظام جمهوری اسلامی در طول 41 عمر بابرکت خود دستاوردهای زیادی در استان لرستان داشته که می‌توان به نعمت آب سالم، برق و گاز حتی در دورترین روستاها اشاره کرد.

به گزارش کانون سبحان،لرستان به دیار غیرت و فرهنگ شهرت دارد، استانی که در غرب کشور واقع‌شده و همیشه در همه صحنه‌ها حضورداشته و نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده است.

استان لرستان در دوران انقلاب ۶۹ شهید تقدیم کرده که از این تعداد ۳۷ شهید از خرم‌آباد، ۱۲ شهید از شهرستان بروجرد، دو شهید از شهرستان نورآباد، چهار شهید از الشتر، چهار شهید از کوهدشت، سه شهید از پلدختر، پنج شهید از الیگودرز و یک شهید از شهرستان ازنا جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌اند.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین تحول تاریخ است به‌طوری‌که با پیروزی انقلاب، حکومت پهلوی که یک حکومت ظالم و بی‌عدالت بود سرنگون شد و حکومت جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام(ره) به پیروزی رسید، انقلابی که زدودن غبار محرومیت یکی از اهداف اصلی آن بود و در طول این چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی ایران شاهد پیشرفت در عرصه‌های مختلف هستیم.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران نخستین گام‌ها برای پیشرفت برداشته شد و در عرصه‌های پزشکی، درمانی، دارویی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و خدماتی در جای‌جای ایران می‌توان دستاوردهای انقلاب را مشاهده کرد.

به‌واسطه گسترده شدن نور انقلاب اسلامی ایران، امروز در دورترین روستاها نیز شاهد هستیم که امکانات و خدمات مختلفی ارائه می‌شود و در کنار این پیشرفت‌ها در هرجایی که نیاز باشد جهادگران و بسیجیان آماده هستند تا برای از بین بردن غبار محرومیت آستین همت بالا بزنند.

بهره‌مندی بیش از ۹۹ درصد مردم لرستان از آب سالم

تا قبل از پیروزی انقلاب حدود ۳۰ درصد مردم از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند بودند اما هم‌اکنون بیش از ۹۹٫۸ درصد مردم لرستان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و تعداد مشترکین در این حوزه از ۵۷ هزار مشترک به ۴۰۳ هزار مشترک رسیده است.

درحالی‌که تا قبل از انقلاب تنها حدود ۱۸۰ روستا آب‌رسانی شده بود اما امروز دو  هزار و ۲۱۴ روستا آب‌رسانی شده و هرساله نیز به روستاهای دیگر آب‌رسانی می‌شود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اولین اقدامات برای سدسازی در لرستان انجام شد و ۱۵ سد در حوزه استان لرستان در دست‌ساخت قرار گرفت که هدف از آن‌ها صنعت، شرب، کشاورزی، گردشگری بود.

۱۶۴۰  روستای لرستان برخوردار از نعمت گاز شهری

یکی دیگر از خدماتی که در این سال‌ها ارائه‌شده، گازرسانی به روستاها بوده است، در استان لرستان تاکنون هزار و ۶۴۰ روستا گازرسانی شده و هرساله روستاهایی از این نعمت برخوردار می‌شوند؛ ۹۹٫۸ جمعیت شهری استان لرستان و بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی در این استان از گاز شهری برخوردار هستند.

دستاوردهای انقلاب در حوزه پزشکی و درمانی

درحالی‌که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دلیل کمبود پزشک برای درمان از پزشکان کشورهای دیگر استفاده می‌شد اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیشرفت در عرصه‌های علمی، امروز خدمات درمانی و پزشکی حتی به دورترین نقاط استان نیز ارائه می‌شود.

در حوزه سلامت استان لرستان شاهد پیشرفت‌های بسیار زیادی هستیم به‌طوری‌که قبل از انقلاب حدود ۶۰۰ تخت بیمارستانی در کشور وجود داشت اما امروز حدود دو هزار و ۲۰۰ تخت افزایش‌یافته و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیادی در شهرستان‌های استان لرستان در دست‌ساخت هستند که بعد از تکمیل و بهره‌برداری قطعاً تعداد تخت‌های درمانی افزایش می‌یابد.

در راستای ارائه خدمات درمانی و پزشکی، کلینیک‌ها و مراکز درمانی زیادی در استان لرستان راه‌اندازی شده‌اند که برخی از آن‌ها در غرب کشور بی‌نظیر هستند و خدمات مختلفی را به سایر بیماران شهرهای دیگر نیز ارائه می‌دهند.

برق‌رسانی به روستاها

یکی دیگر از خدمات انقلاب اسلامی ایران برق‌رسانی به شهرها و روستاها بوده به‌طوری‌که تا قبل از انقلاب تنها ۳۷ روستای استان لرستان از نعمت برق برخوردار بودند اما امروز حدود دو هزار و ۸۰۰ روستای لرستان برق‌رسانی شده است.

در بسیاری از شهرستان‌ها روستاهای دارای سکنه بدون برق نبوده و برق به همه روستاها حتی دورافتاده‌ترین روستاها رسیده و روشنایی را در همه‌جا قرار داده است.

وجود بیش از ۴۳۰۰ مدرسه در لرستان

به برکت انقلاب اسلامی ایران سوادآموزی و تحصیل بر ریل پیشرفت قرار گرفت و مدرسه‌سازی نیز به‌سرعت پیش رفت تا جایی که امروز در استان لرستان بیش از چهار هزار و ۳۰۰ مدرسه وجود دارد.

امروزه شاهدیم که در بسیاری از شهرها جشن سوادآموزی می‌گیرند و بعد از پیروزی انقلاب زمینه تحصیل برای همه افراد جامعه فراهم شد، دانش آموزان روستایی و عشایری نیز برای تحصیل تلاش می‌کنند که همه این موارد به برکت انقلاب است.

این موارد تنها بخشی از ثمرات دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بوده، هرجایی از این کشور را که نگاه کنی به برکت انقلاب اسلامی ایران شاهد پیشرفت هستیم، پیشرفت‌هایی که دشمنان را متحیر کرده و در طول این سال‌ها هر آنچه تلاش کردند تا به انقلاب ضربه بزنند اما نتوانستند و نور انقلاب به بسیاری از کشورهای دیگر رسیده و با تأسی از انقلاب اسلامی ایران برای استقلال تلاش می‌کنند و در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

گرچه دشمنان تاب‌وتوان دیدن این‌همه موفقیت و پیشرفت را ندارند اما انقلاب اسلامی ایران به رهبری معظم له در مسیر ترسیم‌شده به راه خود ادامه می‌دهد و روزبه‌روز بر سکوهای موفقیت می‌ایستد.

انتهای پیام/