گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۵:۳۲
شناسه : 67044
تاریخ : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
زنگ خطر شیوع ویروس کرونا در کوهدشت/ مردم در خانه بمانید زنگ خطر شیوع ویروس کرونا در کوهدشت/ مردم در خانه بمانید

فرماندار کوهدشت گفت: زنگ خطر شیوع ویروس کرونا در کوهدشت بسیار جدی است، این خطر مواجه همه ما است، از مردم محترم این خواهش راداریم تا زمانی که از این بحران عبور نکرده‌ایم، در خانه بمانند و برای کار‌هایی که ضرورت ندارد بیرون نروند.

به گزارش کانون سبحان، ظهر امروز ماشاءالله نعمتی در جلسه ستاد بحران مقابله با ویروس کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری کوهدشت برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا در شهرستان در حال انجام است، موارد مثبتی در مورد کرونا را نیز در حال حاضر در شهرستان داشته‌ایم و نمی‌توانیم کتمان کنیم، سعی ما بر این است که صمیمانه و دوستانه نکاتی را با کسبه، بازاریان، دست‌فروشان و… در میان بگذاریم، ولی مشاهده می‌کنیم جدی گرفته نمی‌شود، پس مجبوریم که از اهرم قانونی در مورد بازار استفاده کنیم.
وی خطاب به کمیته‌های ذی‌ربط افزود: به‌غیراز اماکنی که اقلام بهداشتی، غذایی، دارویی، نانوایی‌ها و موارد ضروری مردم را تأمین می‌کنند، به‌طوری جدی سایر اصناف بازار را تعطیل کنید.
فرماندار کوهدشت عنوان کرد: زنگ خطر شیوع ویروس کرونا در کوهدشت بسیار جدی است، این خطر مواجه همه ما است، از مردم محترم این خواهش راداریم تا زمانی که از این بحران عبور نکرده‌ایم، در خانه بمانند و برای کار‌هایی که ضرورت ندارد بیرون نروند.
وی تصریح کرد: همه ما ایام نوروز و دیدوبازدیدهای آن را دوست داشته و عاطفه داریم، اما عزیزانی که الآن در تدارک سفره عید هستید، دوست نداریم که آن مبدل به سفره عزا شود، شاید از زاویه نوروز نگاه می‌کنید ولی باید توجه کرد به زاویه‌ی میکروبی که واردشده و سلامتی همه را تهدید می‌کند.
نعمتی با اشاره به‌ضرورت آگاه‌سازی مردم روستاها توسط بخشداران و دهیاران در زمینه عدم تردد به مرکز شهر و استان‌های هم‌جوار، اظهار داشت: تاریخ کوهدشت باید قضاوت کند که سلامت مردم را باکارها و تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، تضمین کرده‌ایم.
فرماندار کوهدشت گفت: مبادی ورودی شهر با تمام توان توسط نیروی‌های انتظامی، بسیج، راهداری، هلال‌احمر و شبکه بهداشت به‌صورت ۲۴ ساعت بایستی کنترل شود و در این زمینه بایستی برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گیرد.


وی با اشاره به اینکه کمیته‌ها بایستی هر ۲۴ ساعت یک‌بار گزارش خود را به دبیرخانه ستاد ارائه دهند، عنوان داشت: بایستی نسبت به بازارچه، پاساژهای البسه، دست‌فروشان، شیری سراها، فروشندگان لوازم‌آرایشی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه حقیقتاً برخوردی جدی صورت گرفته و تعطیل شوند و هم‌چنین در مورد بازار دام نیز تصمیم‌گیری دقیقی در اسرع وقت باید اتخاذ شود.
نعمتی با اشاره به‌ضرورت ضدعفونی وسایل نقلیه توسط اداره حمل‌ونقل، گفت: بانک‌ها با برنامه‌ریزی از تجمع افراد در شعب خود جلوگیری کنند، جهاد کشاورزی نیز بایستی مانع تجمع افراد در مراکز توزیع کود شود.
فرماندار کوهدشت تشدید کنترل مبادی ورودی به آرامستان‌ها با توجه به پنجشنبه آخر سال را ضروری دانست و گفت: مراکز پمپ‌بنزین بایستی پای‌کار بیایند و نکات ضروری را رعایت کنند، اگر تخلفی مشاهده کنیم برخوردی جدی خواهیم کرد.

عکس و خبر : حمید آدمی – کانون سبحان

انتهای پیام/