گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۰:۴۶
شناسه : 67116
تاریخ : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
آخرین آمار کرونا در کوهدشت/یک بیمار مبتلابه کرونا در کوهدشت فوت کرد/8 نفر تابه‌حال مورد مثبت کرونایی داشته‌ایم آخرین آمار کرونا در کوهدشت/یک بیمار مبتلابه کرونا در کوهدشت فوت کرد/8 نفر تابه‌حال مورد مثبت کرونایی داشته‌ایم

دکتر حسن امینی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، با اشاره به اقدامات پیشگیرانه به جهت مقابله با کرونا در کوهدشت، اظهار داشت: برنامه‌های مربوط به کمیته‌های برنامه‌ریزی شبکه بهداشت به جهت مقابله با ویروس کرونا، هرروز ساعت 8 صبح اعلام و شبانه گزارشات را دریافت می‌کنیم. وی با اشاره به‌ضرورت رعایت نکات بهداشتی، […]

دکتر حسن امینی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، با اشاره به اقدامات پیشگیرانه به جهت مقابله با کرونا در کوهدشت، اظهار داشت: برنامه‌های مربوط به کمیته‌های برنامه‌ریزی شبکه بهداشت به جهت مقابله با ویروس کرونا، هرروز ساعت 8 صبح اعلام و شبانه گزارشات را دریافت می‌کنیم.

وی با اشاره به‌ضرورت رعایت نکات بهداشتی، افزود: از ابتدای بحران ویروس کرونا در کوهدشت تابه‌حال 52 نفر در کوهدشت مورد مشکوک به کرونا داشته و بستری کرده‌ایم که ازاین‌بین 8 مورد از آن‌ها مثبت اعلام‌شده است.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت با اشاره به بستری بودن 16 نفر در بیمارستان کوهدشت، عنوان کرد: پیرزن 70 ساله که بیمار کرونای مثبت بوده و دارای سابقه عارضه قلبی نیز بوده است، شب گذشته فوت کرد.

وی با اشاره به اینکه مورد مثبت کرونایی رومشکان در بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت بستری است، تصریح کرد: به مردم محترم توصیه می‌شود در محل‌هایی که گاهاً اقتضای تشکیل صف داشته مثل خودپردازها، نانوایی‌ها، مراکز خرید و … رعایت فاصله را داشته باشند.

امینی زاده اظهار داشت: کسانی که به هر شکل عزیزانشان به رحمت خدا می‌رود، به جهت مراعات حال مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از برپایی مراسماتی که موجب تجمع می‌شود خودداری کنند.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت گفت: هفته گذشته مراسم ختمی دریکی از روستاهای اطراف شهرستان برگزار شد و متأسفانه به دلیل تجمع زیاد 8 مورد از آن افرادی که در مراسم بودند امروز به دلیل اینکه علائم مشکوک به کرونا داشتند در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند.

وی عنوان کرد: سرعت انتشار ویروس کرونا بسیار بالا است به‌طوری‌که هر فرد بیمار کرونایی با یک عطسه یا سرفه می‌تواند سه نفر دیگر را مبتلابه کرونا کند و اگر به این منوال سیر صعودی داشته باشد، شهری را درگیر خواهد کرد.

امینی زاده با اشاره به جمله «عید بی عید، سفر بی سفر، خونه، خواب!» از رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار کرد: از مردم محترم خواستاریم که ارتباطات را قطع کرده تا ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل نشود و به عبارتی این زنجیره قطع گردد، اگرچند هفته تحمل‌کنیم قطعاً این ویروس پاک می‌شود و از بین خواهد رفت.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت در واکنش به فایل صوتی که اخیراً در فضای مجازی شهرستان منتشرشده، مبنی بر اینکه قرص مترونیدازول برای کرونا مفید است، عنوان داشت: این فایل را جدی نگیرید، هیچ‌گونه رابطه‌ای با این قرص و بیماری کرونا برقرار نیست و تأثیری در بهبودی کرونا ندارد.

انتهای پیام/