گروه : عمومی
ساعت : ۱۸:۳۰
شناسه : 67164
تاریخ : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
پنهان کاری ابتلا به کرونا تا یک سال حبس دارد/ مجازات کیفری برای نقض‌کنندگان قوانین بهداشتی پنهان کاری ابتلا به کرونا تا یک سال حبس دارد/ مجازات کیفری برای نقض‌کنندگان قوانین بهداشتی

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از تحت تعقیب قرار گرفتن نقض کنندگان توصیه‌های پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش کانون سبحان، مسعودی‌فر گفت: عدم رعایت توصیه های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی قابل تعقیب کیفری است.

وی افزود: با توجه به امکان شیوع گسترده این ویروس در تجمعات انسانی چنانچه برگزار کنندگان نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های فروش و فروشگاه‌ها تدابیر لازم را برای پیشگیری از انتشار ویروس پیش بینی نکنند و به تذکرات وزارت بهداشت توجه نداشته باشند؛ با اعلام وزارت بهداشت یا دانشگاه‌های علوم پزشکی استان به اتهام‌ تهدید علیه بهداشت عمومی و مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مجازات شوند.

مسعودی‌فر تاکید کرد: مطابق قانون مزبور اقدام علیه بهداشت عمومی تا یک سال حبس دارد.

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: همچنین افرادی که با علم و اطلاع از مبتلا بودن به کرونا اقدامات پیشگیرانه مثل قرنطینه یا مراجعه به مراکز درمانی را انجام ندهند و موجب انتشار و ابتلا دیگران شوند نیز ممکن است مشمول مجازات مقرر در قانون عنوان شده قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت حفظ جان شهروندان، انجام اقدامات پیشگیرانه وظیفه همگانی است و افراد نباید تفریح، خرید یا گردش خود را به بهای بیماری دیگران انجام دهند.

انتهای پیام/