گروه : اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۳:۵۶
شناسه : 67642
تاریخ : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
رمضان اجتماعی، جامعه سازی رمضانی می‌کند / پیشتازی سپاه و بسیج در مسیر کمک مومنانه رمضان اجتماعی، جامعه سازی رمضانی می‌کند / پیشتازی سپاه و بسیج در مسیر کمک مومنانه

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رمضان اجتماعی، جامعه سازی رمضانی می‌کند و به عبارتی جامعه را در مسیر رمضان قرار می‌دهد، بایستی در باب رمضان اجتماعی مطالعه دقیقی صورت گیرد.

آیت‌الله احمد مبلغی در گفت‌وگو با کانون سبحان، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های اساسی ماه رمضان که می‌شود از آن تحت عنوان رمضان اجتماعی یادکرد که یکی از ابعاد بزرگ رمضان اسلامی است، بعد اجتماعی رمضان تحت این عنوان است.

وی افزود: رمضان ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و مؤلفه‌ها و درون داده‌های عظیمی دارد که در فضای اجتماعی قابل پیاده شدن، تطبیق شدن و تبدیل‌شدن به نهادهای اجتماعی می‌باشد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: رمضان اجتماعی، جامعه سازی رمضانی می‌کند و به عبارتی جامعه را در مسیر رمضان قرار می‌دهد، بایستی در باب رمضان اجتماعی مطالعه دقیقی صورت گیرد که چگونه می‌توانیم همان‌طوری که پیامبر اسلام، رمضان را از حالت فردی به درون وضعیت‌های اجتماعی می‌آورد و بسیار به جامعه معنویت و ایثار می‌داد، ما نیز در این مسیر قدم بگذاریم.

وی تصریح کرد: جامعه بر اساس فکر رمضانی به‌صورت ویژه و اساسی می‌تواند درحرکت خود به سمت تعالی روبه‌جلو برود.

آیت‌الله مبلغی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی کلیدهای رمضان اجتماعی را در چهارچوب و بسترش فراهم کرده است، عنوان کرد: ازجمله رهنمودهای مقام معظم رهبری به‌ویژه در زمینه کرونا و شرایط کنونی، ایجاد یک حرکت، تحت عنوان کمک مومنانه با الهام گیری از ماه رمضان است که در سخنان ایشان به‌خوبی منعکس‌شده است، یعنی گره می‌زند بین رمضان ازیک‌طرف و ایثار خدمت و حرکت مومنانه و مساعدت خیر و اعمال خیریه در قبال کسانی که در معرض آسیب از حیث اقتصادی هستند، این گره زدن از خواستگاه ناب ظرفیت‌های اجتماعی رمضان گرفته می‌شود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر به‌درستی بر ظرفیت‌های اجتماعی رمضان و یا جامعه سازی بر اساس رمضان که مقوله مهمی است تأکید شود، چه حرکت توفنده‌ای می‌توان در ایجاد یک همدلی، ایجاد یک انسجام ایمانی و سرریز کردن کمک‌ها و مساعدت‌ها به سمت افراد نیازمند را خلق کرد.

وی اظهار داشت: با طرح این موضوع بسیاری از اقشار مختلف یک حرکت مؤمنانه در جهت همدلی و همراهی به راه انداختند و این حرکت مومنانه اگر بخواهیم ابعاد آن را برجسته کنیم، ابعادی بسیار بزرگ، اساسی و از حد تصورات ابتدایی ما به دور است و این نتایج صبح سحر است.

آیت‌الله مبلغی عنوان کرد: این حرکت را باید مومنان، دلسوزان و نهادهای انقلابی هم چون نهاد بسیج و سپاه، تعمیق و تقویت کند که به حمدالله پیشتازی این نیروها حرکت را شکل داده و امروزه ما در یک مسیر و حرکت توفنده روبه پیش قرار داریم.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تجربه کمک‌های مومنانه در سیل لرستان وجود داشت، همدلی مردم یک کار سخت و مشکل را با سرانگشتان یک حرکت مومنانه حل نمود و حقیقتاً مردم، سپاه، بسیج و نیروهای جهادی بسیاری حضور پیدا کردند، این خط‌مشی کنونی ما است.

وی خاطرنشان کرد: همدلی‌ها و حرکت‌های مومنانه در برابر مشکلات، مکانیسمی است که اگر به کار بیفتد مشکلات را تقلیل و کاهش خواهد داد و شیرینی اصلی را تولید می‌کند و در ایجاد امید و حرکت سازنده اجتماعی تأثیر اساسی بر جای می‌گذارد.

انتهای پیام/