گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۴:۱۱
شناسه : 67791
تاریخ : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
مهاجرت بی‌رویه برخی شهروندان از کوهدشت به دلیل بیکاری / وزارت نیرو در تخصیص آب مقاومت می‌کند مهاجرت بی‌رویه برخی شهروندان از کوهدشت به دلیل بیکاری / وزارت نیرو در تخصیص آب مقاومت می‌کند

فرماندار کوهدشت گفت: عمده فعالیت‌های مردم کوهدشت در حوزه کشاورزی و دام‌پروری است، اگر وزارت نیرو در تخصیص آب مقاومت نکند، این شهرستان ظرفیت بسیار بالایی در زمینه اشتغال‌زایی خواهد داشت.

به گزارش کانون سبحان، ظهر امروز ماشاءالله نعمتی در جلسه شورای آب شهرستان کوهدشت که با موضوع «حق آبه باغات انار تنگ سیاب» برگزار شد، اظهار داشت: کوهدشت نیاز مبرمی به تخصیص آب دارد، چراکه عمده فعالیت‌های مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی و دام‌پروری است.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو در تخصیص آب مقاومت می‌کند، افزود: یکی از شهرستان‌هایی هستیم که الآن مهاجرت بی‌رویه‌ای در آن صورت می‌گیرد و عمده‌ترین دلیل آن بحث بیکاری و عدم درآمد جوانان است، اگر تخصیص آب به این منطقه صورت گیرد، ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه اشتغال‌زایی خواهیم داشت.

فرماندار کوهدشت عنوان کرد: اراضی بسیار مستعدی در اختیار این شهرستان است که اگر احیا شود قابلیت تبدیل‌شدن به قطب کشاورزی وجود داشته و این امکان وجود دارد که توسعه باغات انار باکیفیتی همچون انارستان تنگ سیاب را نیز در سایر نقاط شهرستان داشته باشیم.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه ویژه وزارت نیرو به مسئله آب شهرستان کوهدشت، گفت: در جلسه امروز مقرر شده است که جهاد کشاورزی در ارائه نقشه کاداستر به امور آب شهرستان اقدام کند و با توجه به نظر مشاورین، ضمن بررسی باغات انار نسبت به تخصیص واقعی آب به باغداران اقدام کنند.

نعمتی اظهار کرد: امور آب لرستان با توجه به اینکه سرچشمه آب تنگ سیاب نیاز به لایروبی دارد نسبت به تأمین اعتبار 200 میلیون ریال در این زمینه اقدام کرده تا آب بیشتری در اختیار باغداران قرار گیرد.

انتهای پیام/