گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۲:۵۷
شناسه : 67828
تاریخ : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
347 هکتار از جنگل‌های کوهدشت سال گذشته دچار حریق شد/ ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در هنگام بحران‌ها 347 هکتار از جنگل‌های کوهدشت سال گذشته دچار حریق شد/ ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در هنگام بحران‌ها

فرماندار کوهدشت گفت: 347 هکتار از جنگل‌های شهرستان کوهدشت سال گذشته دچار حریق و آتش‌سوزی شد.

به گزارش کانون سبحان، ظهر امروز ماشاءالله نعمتی در همایش پیشگیری اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع کوهدشت، اظهار داشت: وجود جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی نقش ارزشمندی در تأمین نیازهای انسان ایفا کرده و به‌مثابه حیات است.

وی افزود: جنگل ذخیره‌گاه خوبی برای حفظ و نگهداری آب است به‌طوری‌که هر هكتار درخت بلوط 500 تا دو هزار مترمکعب آب ذخيره می‌کند.

فرماندار کوهدشت با اشاره به آتش‌سوزی‌های گسترده سال 98 در این شهرستان، عنوان کرد: در سال گذشته 347 هکتار از منابع طبیعی و جنگل‌های کوهدشت دچار حریق شد و خسارت‌های هنگفتی را به بار آورد و عمده دلایل بروز آن، سهل‌انگاری، بی‌توجهی و متأسفانه گاهی عمدی نیز بوده است.

وی تصریح کرد: بایستی در ساعت اولیه آتش‌سوزی موفق به مهار آن شده و مانع گسترش و دامنه این آتش شویم، گسترده آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان در سال گذشته به‌قدری بود که در سطح کشور مخابره شد.

نعمتی با اشاره به‌ضرورت کار فرهنگی در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، اظهار داشت: امسال دستگاه‌های مسئول بایستی ورودی جدی و تأثیرگذار داشته باشند، چراکه اگر نتوانیم به‌موقع جلو اطفاء حریق را بگیریم، کاری به‌پیش نبرده‌ایم.

فرماندار کوهدشت گفت: بخشداران و دهیاران مناطق خود را بلوک‌بندی کنند و افرادی داشته که در موارد بحرانی در نزدیک‌ترین محل حضور دارند و ضمن اطلاع‌رسانی به دستگاه‌های ذی‌ربط ورودی به‌موقع برای کمک‌رسانی داشته باشند، عملکرد بخشداران و دهیاران نیز در ستاد اطفاء حریق رصد خواهد شد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در هنگام بحران‌ها، اظهار داشت: مشکلی که در سطح شهرستان داریم مسئله آنتن دهی است، اگر فردی در جنگل گرفتار شود و مشکلی مشاهده کند، عدم آنتن دهی مطلوب مانع اطلاع‌رسانی به‌موقع است که این مورد بایستی توسط مسئولان ذی‌ربط استانی و شهرستانی رفع گردد.

انتهای پیام /