گروه : عمومی » کوهدشت » لرستان » یادداشت
ساعت : ۱۵:۴۸
شناسه : 68366
تاریخ : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
مصلحت و حقیقت منطقه ای بر مدارِ عقلانیتِ جمعی مصلحت و حقیقت منطقه ای بر مدارِ عقلانیتِ جمعی

حجت الاسلام رضا مبلغی (نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی) طلبه ای وارسته، اهل فضل وعلم، فعال در حوزه و دانشگاه و فرزند گرامی آن فرزانهُ روزگار، امروز محصول و نماد این معجزه و اراده عمیق و عظیم مردمی است . اراده ای که هم اساس و مبنای قویّ دارد و هم آرمان بزرگ و دور اندیشی را تعقیب میکند.

رحیم جعفری: کوهدشتِ مظلوم و محروم، و در عینِ حال پیشرو و خلّاق، در انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم، تجربه گرانسنگ و تاریخی رو رقم زد که میتواند برای کشور الگویی باشد اگر دلسوزان کشور و انقلاب الگو برداری کنند !.

نیروهای اصیل انقلاب همدیگر را پیدا و دست در دست هم با محوریتِ مصلحت و حقیقت عمومی بر مدار عقلانیت، افق و هدف بزرگ و دست یافتنی را برای شهر و وطن خود که مدیون آن هستند ترسیم کردند.

این امر، گمشدهُ امروز جامعه ماست که جریانات و نیروهای اصیل انقلاب بعد از سالها اختلاف، تنش، تخریب و فاصله،  شرایط حساس کشور و انقلاب را درک و صرف نظر از تفاوتهای مبنایی ، روشی و سلیقه ای ، تمام توان و قدرت خویش را مصروف آرمانی مشترک و مقدس کرده و مردم نجیب ، شریف و قدر دانِ منطقه را به آینده خود امیدوار کنند . این یعنی معجزهُ مصلحت اندیشی و حقیقت طلبی که عقل به آن حکم میکند و از هوا و هوس و خواسته های نفسانی دور است.

کاندیداهای اصلاح طلب و اصولگرا که هر کدام مدعی حضور و موفقیت خود بودند و در این راستا سختیها و مرارتهای زیادی دیده اند بخصوص برادر عزیز و فرهیخته جناب آقای محمدی آزادبخت که هم در دوره گذشته و هم دوره اخیر از موقعیت خاصی برخورادر بود،  به همراه ولی نعمت خودشان یعنی مردمِ عزیز یکی از ظرفیتهای خوش نام و سابقه خود را به رخ دنیا و جامعه کشیدند و در واقع ثابت کردند که کوهدشتِ مظلوم و محروم، گنجها و ذخیره های فراوانی دارد که عنداللزوم با هوشمندی ویژه خودشان در وقت خود و متناسب با درک شرایط و حساسیت، آن را رو کرده و هدف گیری میکنند و این چیزی جز خانواده معظم مروجی نیست !

عالم وارسته و زاهدی پارسا که در طول حدود شصت سال حضور در این سرزمین الهی و اهورایی منشاء خیر و برکت و تحول بوده اند .بدون تردید اگر نفس مسیحایی آیت الله مروجی نبود ، اگر دعاها و توسلات ایشان نبود و اگر حضورِ گرم و صمیمی و تاثیرگذار ایشان نبود در این سالها اتفاق مثبت و مهمی برای منطقه که نمی افتاد  هیج ، چه بسا گرفتار عذاب و نگرانی هم میشدیم ، کما اینکه روایت هست که وجود یک انسان مومن و عالم و عارف در منطقه ای ضمن تاثیرات فراوان مثبت مانع نزول عذاب بر مردم میشود و آیت الله مروجی مصداق مسلم این حقیقت بودند.

حجت الاسلام رضا مبلغی (نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی) طلبه ای وارسته، اهل فضل وعلم، فعال در حوزه و دانشگاه و فرزند گرامی آن فرزانهُ روزگار، امروز محصول و نماد این معجزه و  اراده عمیق و عظیم مردمی است . اراده ای که هم اساس و مبنای قویّ دارد و هم آرمان بزرگ و دور اندیشی را تعقیب میکند.

فرصتها کم و کوتاه به دست میآیند و زود از دست میروند. باید مغتنم شمرد و این رخدادِ بی بدیلی که همراه با پشتوانه بی نظیر معنوی و مقدسی است حفظ کرد و برای تحول و توسعه پایدار منطقه بهره برداری لازم و کافی رو انجام داد .

به نظرم کوهدشت بهترین فرصت و امکان تغییر و پیشرفت رو پیدا کرده و اگر کم کاری و کوتاهی کنیم تاریخ در موردِ ما قضاوت بدی خواهد کرد.

شکی نیست یکی از انگیزه های مهم و بنیادی این همبستگی و همدلی ، شکست جریان رقیب انتخاباتی بود که خود را جریانی اعتدالی معرفی کرده بود.  خطاب به آنها عرض میکنم به حکم عقل شما هم به این اقیانوس آرام و منطقی پیوسته و سعی کنید همراه اگر نیستید مانع  نشوید چون در آرمانها و اهداف مشترک هستید .

رمز موفقیت این رویدادِ تاریخی و سرنوشت ساز چند مطلب است که به همه دوستان بزرگوار و مردم شریف و نماینده عزیز عرض میکنم .

۱- توکل ، تعهد ،اخلاص ،دوری از خود محوری، خود بزرگ بینی، غرور وتکبر   که مبانی اصلی  مکتب آیت الله مروجی بوده و هست.

۲-حمایت و پشتیبانی قاطع، مستمر و همیشگی از این ارادهُ جمعی و نماد آن که تحقیقا مردم کوتاهی نخواهند کرد، مگر افراد منفعت طلب و جریانات سیاست باز که همیشه مزاحم اراده و خرد جمعی و مردمی هستند

۳- تاکید میشود که رکن رکین و اساسی حفظ این همبستگی و اتفاقِ  بزرگ،  عملکرد موفق نماینده است. درایت ، تیز بینی و مشاوره گسترده توسط ایشان و سپس با توکل تصمیم گیری مقتضی میتواند همه را امیدوار و همراه این دریای خروشان قرار داده که با شناختی که از ایشان هست جای هیچ نگرانی نیست.

در همین جا لازم میدانم یادآوری کنم که نماینده عزیز با کاندیداهایی که از حق و سهم خود برای این موفقیت بزرگ گذشتند حداکثر مشاوره و راهنمایی و مشارکت در تصمیم سازیها را داشته  و سعی شود که این عزیزان (اصلاح طلب و اصولگرا)در مدار  فراموشی قرار نگیرند.

۴-با توجه به این اقدام مبارک باید از هر گونه منفعت طلبی، گروه گرایی چه سیاسی چه قومی و چه قبیله ای پرهیز کرد و امور را بر اساس واقعیتها و مصلحت اندیشی حکیمانه پیگیری کرد.

۵-در این شرایط و با توجه به این فرصت مهم، روحیه مطالبه گری رو افزایش و هدایت کرد که در راستای آن اراده و توافق بزرگ و تاریخی جهت گیری شود نه در خصوص خواسته های شخصی و حزبی و گروهی.

با تبریک عیدِ قربان ، عیدِ اعتماد و اطمینان و همچنین عیدِ عظیم و بزرگ غدیر و تشکر از همه عاشقان و علاقمندان به رشد و تعالی دیارمان کوهدشت که در دوره های گذشته در مصادر مختلف اجرایی، تقنینی و قضایی تلاش کرده اند، امیدواریم که بر اساس. این تصمیم و اتفاق بزرگ و ماندگار، همه عزم خود را جزم و کمک کنیم تا شهرمان از محرومیت و رنج و گرفتاری رها و در مسیر توسعه و.گ تعالیِ پر شتاب قرار گیرد که باید گفت جرقه های آن توسط نماینده دلسوز زده شده و نیازمند همراهی و حمایت عمومی است همانطور که در توافق و اجماع انتخاباتی انجام دادیم .

به امید روزهای خوش و سعادتمند برای مردم شهر و دیارمان کوهدشت سر افراز .

رحیم جعفری

انتهای پیام/