گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۸:۰۴
شناسه : 68499
تاریخ : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
مرغوبیت انجیر سیاه «چهار قلعه» کوهدشت در سطح ملی است مرغوبیت انجیر سیاه «چهار قلعه» کوهدشت در سطح ملی است

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: در کوهدشت 70 هکتار سطح کشت باغات انجیر بوده و مرغوبیت انجیر سیاه «چهار قلعه» کوهدشت در سطح ملی است.

محمد تقی امرایی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان با اشاره به مستعد بودن زمین‌های کوهدشت برای باغداری، اظهار داشت: این روزها شاهد برداشت انگور و انجیر در سطح باغات کوهدشت هستیم، میزان سطح کشت باغات انگور حدود ۳۰۰ هکتار و انجیر ۷۰ هکتار است.

وی افزود: انجیر سیاه منطقه «چهار قلعه» کوهدشت که در نزدیکی باغ‌های زیودار است، دارای مرغوبیتی در سطح ملی بوده و در این منطقه شاهد عملکرد ۵ تن در هر هکتار هستیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به کبود شدید آب در کوهدشت، عنوان کرد: در باغات انگور ارقامی هم چون «یاقوتی، کشمشی و عسگری» موجود است و اخیراً نیز رقم «صاحبی» را نیز اضافه کرده‌ایم و به دلیل درشتی دانه و پرآب بودن خود این میوه، می‌توان آن را در مرحله غوره به فروش رساند و به عبارتی یک ماه قبل از ارقام دیگر آن را برداشت کرد.

وی تصریح کرد: در بخش مرکزی کوهدشت در مناطقی همچون گنجینه ضرونی، پشت باغ ضرونی، داود رشید، رشیدآباد، باغ زال، کله گاو راه و … باغات انگور داریم.

انتهای پیام/