گروه : اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » لرستان » نماز جمعه
ساعت : ۰:۳۴
شناسه : 68514
تاریخ : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
عزاداری محرم به مثابه دفاع از خط مقاومت و دین است/ نقش موثر رسانه‌ها در معرفی حماسه عاشورا عزاداری محرم به مثابه دفاع از خط مقاومت و دین است/ نقش موثر رسانه‌ها در معرفی حماسه عاشورا

حجت الاسلام طهماسبی، امام جمعه کوهدشت گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) به مثابه دفاع از خط مقاومت، دین و قرآن است، اگر این مسئله کم‌رنگ شود موجب فراموشی فداکاری ها و جهاد در راه خدا خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: بحث توسل به اولیاء الهی یک مسئله عقلی،دینی و انسانی است، در تمام عالم این مورد رسم بوده که نسبت به بزرگان و قهرمانان ملی خود ادای احترام می‌کنند حتی برای سربازانی که برای وطن خود خدمت کرده‌اند جایگاه و میادینی نامگذاری می‌کردند.

وی افزود: حضرت اباعبدالله(ع) مظهر فداکاری، عزت و حماسه بوده و خون مقدس خود و یاران باوفایش را در راه خدا اهدا کرد و جزء اولیای الهی است که حب نسب ایشان، همان حب به خداوند متعال است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه قرآن می فرماید در توسلات خود همراه با وسیله باشید، عنوان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) به مثابه دفاع از خط مقاومت،دین و قرآن است، اگر این مسئله کم‌رنگ شود موجب فراموشی فداکاری ها و جهاد در راه خدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این عزاداری‌ها و توسلات در محرم دفاع از ارزش‌های الهی و خط جهاد و شهادت است، در این راستا امام خمینی(ره) نیز فرمود: اگر ملتی شهادت نداشته باشد اسارت دارد.

طهماسبی با اشاره به اهمیت تداوم کمک‌های مومنانه، اظهار داشت: اطعام فقرا در قالب جمع‌آوری کمک به نیازمندان از برکات محرم و صفر است که در توزیع نذورات بایستی دقت شود که به دست نیازمند واقعی برسد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی لازم ستاد مقابله با کرونا در مجالس عزاداری، گفت: دشمنان اسلام به بهانه کرونا با ایجاد یک خط انحرافی و بلوای رسانه‌ای به دنبال تعطیلی مجالس سیدالشهدا(ع) و ارزش‌های جهاد هستند.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه ها در معرفی حماسه عاشورا به جهانیان، افزود: در عزای امام حسین(ع) ما معارف الهی و دین را می شناسیم و مخالفت با آن، مخالفت با خط هدایت مردم است.

انتهای پیام/