گروه : اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۰:۲۸
شناسه : 68566
تاریخ : ۰۵ شهریور ۱۳۹۹
وزارت ارتباطات در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات کوتاهی کرده است / تبعات زیاد رهاشدگی فضای مجازی در جامعه وزارت ارتباطات در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات کوتاهی کرده است / تبعات زیاد رهاشدگی فضای مجازی در جامعه

مبلغی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزارت ارتباطات در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات کوتاهی کرده است و این خود تبعات زیان باری را در جامعه به همراه دارد.

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: اهمیت فضای مجازی آن‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، بسیار مهم بوده چراکه ایشان درجایی فرمودند اگر بحث رهبری مطرح نبود من شخصاً مسئولیت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم.

وی افزود: رهاشدگی نسبی، نسبت به فضای مجازی توسط مسئولان ذی‌ربط کاملاً مشهود است، درحالی‌که عوامل مسلط بین‌المللی در فضای مجازی به‌شدت فعال هستند و این باعث نگرانی رهبر معظم انقلاب شده و در این زمینه بارها نیز تأکید داشته‌اند که نسبت به این مسئله توجه جدی بشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه فضای مجازی، پلی برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به تمام نقاط جهان است، عنوان کرد: نگرانی رهبر معظم انقلاب همانند نگرانی یک هادی، مربی و یک پدر نسبت به جامعه خود است، ایشان می‌بینند که جامعه ما از این رهاشدگی فضای مجازی ضربه می‌خورد و در این راستا می‌خواهند یک انسجام و برنامه‌ای محقق شود و به این خاطر توصیه به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نموده‌اند که بسیار کارگشا است.

وی با اشاره به تبعات زیاد رهاشدگی فضای مجازی در جامعه، تصریح کرد: اهمال و کوتاهی مسئولان ذی‌ربط در مورد شبکه ملی اطلاعات با توجه به اینکه مطالبه و تأکید رهبر معظم انقلاب بوده، قابل‌قبول نیست، ما به این مسئله را در کمیسیون فرهنگی و صحن علنی حتماً به‌طور جد پیگیر خواهیم بود.

مبلغی گفت: یکی از مشکلات فضای مجازی کنونی ترویج سبک زندگی غربی است، چراکه سیطره و مدیریت آن به دست بیگانگان است، هر اطلاعاتی را که در این فضا ردوبدل می شود را در اختیاردارند به‌طوری‌که امنیت روانی، اقتصادی، اخلاقی، مادی و معنوی را مختل و محیط ناامنی‌ را برای مردم و فرزندان جامعه را ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت ارتباطات در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات کوتاهی کرده است و این خود تبعات زیان باری را در جامعه به همراه دارد، ما به‌عنوان نمایندگان مردم این مطالبه را به‌طور جد پیگیر هستیم و وزارت ارتباطات در این راستا بایستی پاسخگو باشد و هرچه سریع‌تر بستر این شبکه را تکمیل و راه‌اندازی کند.

وی گفت: در کمیسیون فرهنگی هم‌اکنون در بحث «خانواده و جمعیت» به‌صورت تخصصی واردشده‌ایم و مسئله فضای مجازی نیز یکی از مباحثی که در کمیسیون فرهنگی مطرح می‌شود و پس از بحث «خانواده و جمعیت» به‌صورت تخصصی با حضور کارشناسان مربوطه این مسئله را نیز مطرح خواهیم کرد و طرح و نتیجه آن را به صحن علنی مجلس وارد می‌کنیم.

انتهای پیام/