گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۹:۵۴
شناسه : 68568
تاریخ : ۰۵ شهریور ۱۳۹۹
تقدیر از تلاش‌های کادر درمان در مقابله با کرونا تقدیر از تلاش‌های کادر درمان در مقابله با کرونا

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری از تلاش‌های اساسی کادر درمان این استان در مقابله با کرونا تقدیر کرد و گفت: ایجاد هیئت‌های اندیشه ورز در دانشگاه‌ها ضروری است.

به گزارش کانون سبحان؛ آیت الله احمد مبلغی امروز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تقدیر از تلاش‌های مجاهدانه کادر بهداشت و درمان دانشگاه، اظهار داشت: هدف از حضور در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تقدیر از تلاش‌های اساسی و زبانزد کادر پزشکی و درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان است که به صورت بی وقفه و شبانه روزی با ویروس منحوس کرونا مبارزه کرده اند، خداوند تلاش‌های شما را می بیند و اجر عظیم شما پزشکان و پرستاران و همه کادر درمانی بهداشتی نزد خداوند محفوظ است.

ضرورت ایجاد هیئت‌های اندیشه ورز در دانشگاه‌ها

وی با تشریح اهمیت راهبردی هیئت اندیشه ورز در دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: هیئت‌های اندیشه ورز با فعالیت علمی در حوزه‌های مختلف می‌توانند با نگاه علمی خود و دسته بندی پیشنهادات و ارائه آن به مسئولان ذیربط کشور، مؤثر و مفید عمل کنند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به هیئت اندیشه ورز دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: بحث‌های ما در هیئت‌های اندیشه ورز باید علمی و آبشخور این بحث‌ها همواره با نگاه تخصصی و دیدگاه بین رشته‌ای باشد و پیشنهادات هیئت‌های اندیشه ورز نیز باید با ادبیات رسایی، عرضه شود.

آیت الله مبلغی در ادامه سخنان خود، عنوان کرد: حرکت هیئت‌های اندیشه ورز در بخش کشاورزی و هنر نیز در استان لرستان آغاز شده است و امروز نیز خوشحالیم در دانشگاه علوم پزشکی بسترهای مناسب آن فراهم شده است تا بتوانیم با رویکرد راهبردی و کاربردی به راهبردها و کاربردها توجه وافری داشته باشیم.

وی، گفت: رهبر معظم انقلاب بر ایجاد هیئت‌های اندیشه ورز در دانشگاه‌ها تاکید دارند و در این راستا باید در جهت پویایی حرکت‌های اجتماعی بسیار موفق و دقیق عمل شود.

کادر درمان ایثارگر ترین افراد جامعه اسلامی ایران هستند

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، با تشریح پیامدهای کرونا و پسا کرونا در جهان، گفت: بیماری عامی به اسم کرونا جهان را در بر گرفته است و مرحله پسا کرونا مرحله‌ای بسیار حساس است و مقوله صحت و سلامت باید بر روی میزهای مطالعاتی و پژوهشی باز تعریف شوند و جهان باید به سمت باز تعریف سلامت برود.

آیت الله مبلغی، تصریح کرد: بحث دور شدن انسان از سلامت و صحت توسط انتشار ویروس کرونا تا مغز استخوان بشر ریشه دوانیده است و این بیماری به نوبه خود تأثیری عمیق خود را بر همه چیز نهاده است و هیچ قلمروی نیست که از تیررس کرونا دور مانده باشد به نحوی که جهان را تحت شعاع خود قرار داده است.

وی عنوان کرد: پیامدهای بعد از کرونا برای جهان فعلاً مجهول و ناشناخته اند و این بحث‌ها در آینده مرکز توجه پژوهش‌ها آینده خواهند بود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود ارزش سلامت را در راستای سیره علوی تشریح کرد و گفت: در بحث عزاداری ماه محرم و صفر مقام معظم رهبری عزاداری‌ها را منوط به رعایت شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی دانستند و نگاه عمیق رهبر معظم انقلاب که با ظرافت بیان شد باعث فهم درست و شایسته ای در میان مردم و عزاداران حسینی شد و فضای مناسبی را در جامعه برای تفهیم عزاداری در زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه ایجاد کردند.

آیت الله مبلغی، اظهار داشت: مساعدت‌ها و تلاش‌های همه جانبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و جذب اعتبارات توسط ایشان قابل توجه بوده است و همه خرید تجهیزات کاربردی ایشان در دانشگاه هوشمندانه بوده است که ما نیز در راه تقویت این راه تلاش خواهیم کرد، چرا که پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ایثارگر ترین افراد جامعه اسلامی ایران هستند که با تمام خستگی‌هایشان خستگی ناپذیر ایستاده اند.