گروه : اخبار مهم » بین الملل » سیاسی » عمومی
ساعت : ۱۸:۳۰
شناسه : 6889
تاریخ : ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
سید عباس عراقچی: درصورتی که درباره همه موضوعات به جمع بندی برسیم در پایان امشب بیانیه مشترک مطبوعاتی صادر خواهد شد. سید عباس عراقچی: درصورتی که درباره همه موضوعات به جمع بندی برسیم در پایان امشب بیانیه مشترک مطبوعاتی صادر خواهد شد.

معاون وزیر خارجه گفت: اگر درباره همه موضوعات به جمع بندی برسیم در پایان امشب بیانیه مشترک مطبوعاتی صادر خواهد شد که پیوستی نخواهد داشت.

به گزارش “کانون سبحان”؛ تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست محمدجواد ظریف چهارشنبه شب به منظور شرکت در دور جدید مذاکرات هسته‌ای وارد شهر لوزان شد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه شب در شهر لوزان بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

اخبار مرتبط با مذاکرات هسته‌ای در روز پنجشنبه 6 فروردین ماه را می‌توانید در اینجا، روز جمعه 7 فروردین ماه را در اینجا، روز شنبه 8 فروردین را در اینجا، روز یکشنبه 9 فروردین در اینجا، دوشنبه 10 فروردین را در اینجا و سه شنبه 11 فروردین را در اینجا مشاهده کنید.

اخبار مرتبط با روز چهارشنبه 12 فروردین ماه نیز در بخش زیر قابل مشاهده است.

***

16:39 صدراعظم آلمان ابراز امیدواری کرد توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ روز چهارشنبه حاصل شود.

16:23 دیپلمات‌های اروپایی مدعی هستند مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ ممکن است برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت دیگر تمدید شود.

15:50 ادامه جلسه صالحی و مونیز

15:37 یک دیپلمات غربی گفت گروه ۱+۵ که در حال رایزنی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور است بیانیه‌ای که فاقد جزئیات باشد را نمی‌پذیرد.

15:00 نشست دوجانبه ظریف و کری وزرای خارجه ایران و آمریکا در هشتمین روز مذاکرات دقایقی قبل در لوزان سوئیس آغاز شد.

14:26 وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که در مذاکرات هسته‌ای شب گذشته در لوزان در برخی موضوعات مهم، طرف‌ها به بن بست رسیده بودند.

14:25 پایان نشست وزرای 1+5  و ادامه رایزنی‌های داخلی هیئت‌ها

14:11 وزیر خارجه فرانسه ضمن اعلام پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای می‌گوید دستاوردها هنوز برای اعلام «توافق فوری» کافی نیستند.

13:00 آغاز نشست وزرا و معاونین ایران و 1+5

12:49 خبرگزاری ایتارتاس به نقل از منبعی در گروه 1+5 با بیان اینکه گفت‌وگو بر سر تحقیق و توسعه همچنان در جریان است، نوشته که بعید است بیانیه سیاسی که در پایان این دور اعلام می‌شود، حاوی جزئیات دقیق باشد.

12:47 یک منبع در تیم مذاکره‌کننده آلمانی با بیان اینکه هنوز توافقی با ایران صورت نگرفته، گفت با این حال همچنان احتما حصول توافق وجود دارد.

12:42 آغاز نشست داخلی وزرای خارجه ۱+۵ بدون حضور وانگ یی،‌ فابیوس و لاوروف

12:13 وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای ضمن اذعان به حصول پیشرفت‌های گسترده در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ از باقی ماندن برخی اختلافات خبر داد.

11:59 وزیر خارجه روسیه مذاکرات هسته‌ای ایران را ترک کرد.

11:46 نشست معاونان و کارشناسان وزرای خارجه 1+5 در جریان است.

11:42 نشست رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا دقایقی پیش آغاز شد و پس از 10 دقیقه پایان یافت.

10:33 یک رسانه روس از قول یک منبع آگاه گفته اینکه وزیر خارجه چین رایزنی‌های هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ را ترک کرده حاوی معانی پنهان نیست.

10:31 رئیس‌جمهوری روسیه با شورای امنیت این کشور تشکیل جلسه داد و به مشورت درباره تحولات یمن، اوکراین و مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت.

9:46 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با مشاوران کلیدی امنیت ملی خود تشکیل جلسه داد.

9:42 در حالی که وزرای خارجه ایران و روسیه از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای خبر داده‌اند، یک مقام ارشد ناشناس آمریکایی گفته که «بر سر همه موضوعات توافق نشده است».

9:18 خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تاکید کرد که خبرها درباره حل همه اختلافات در موضوعات اصلی صحت ندارد.

4:45 وزیر خارجه فرانسه دقایقی پیش لوزان را ترک کرد.

4:06 وزیر خارجه ایران گفت: پیشرفت‌های خیلی خوبی در مذاکرات بود و امیدواریم بتوانیم به نتیجه برسیم و از بعد از چهارشنبه روند نگارش پیش نویس آغاز شود.

3:45 وزیر خارجه روسیه پیش از خروج از محل مذاکرات به خبرنگار شبکه خبری راشاتودی گفته که بر سر نکات کلیدی به تفاهم رسیدیم.

3:28 جلسه تا صبح فردا متوقف شد. ساعت 6 به وقت محلی نشست کارشناسی و ساعت 8 نشست وزرا خواهد بود.

3:00 شنیده‌ها حاکی از آن است که جلسه بعدی مذاکرات وزرا ساعت 6 صبح به وقت لوزان برگزار می‌شود. برخی خبرنگاران این خبر ار تایید نکرده و عنوان می‌کنند که مذاکرات تا صبح ادامه دارد در حالیکه هیچ مقام رسمی این خبر را تایید و تکذیب نکرده است.

2:48 وزیر خارجه آمریکا در میانه گفت‌وگوهای فشرده 1+5 و نمایندگان ایران، با رئیس‌جمهور کشورش تماسی ویدئوکنفرانسی برقرار کرده و اوباما را از آخرین تحولات باخبر نموده است.

2:15 نشست وزیران 1+5 و ایران همچنان ادامه دارد

1:23 خبرنگار جروزالم‌پست به نقل از یک مقام غربی می‌گوید که خبر منتشر شده در خصوص تعیین سپیده‌دم چهارشنبه به عنوان آخرین ضرب‌الاجل برای توافق هسته‌ای، نادرست است.

1:51 یک مقام ایرانی در گفت وگو با یکی از خبرنگاران ایرانی اعزامی به لوزان گفته که بحث ضرب الاجل سپیده دم از بیخ و بن دروغ است.

1:50 لاوروف از نشست وزرا خارج شد.

1:44 یک دیپلمات غربی به خبرنگار فرانس 24 گفته که در جلسه فشرده امشب (سه شنبه) 7 ساعت برای یافتن یک راه‌حل وقت صرف شد ولی ایرانیان هیچ چیز جدید را قبول نکردند و (اوضاع به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد) آنها بازی می‌کنند.

00:44 خبرنگار فرانسوی حاضر در لوزان می‌گوید که وزیر خارجه این کشور، ساعت 5 صبح محل مذاکرات را ترک می‌کند. اشتان مایر نیز صبح امروز از لوزان می‌رود.

00:04 خبرنگار المانیتور می‌گوید که وزیر خارجه روسیه برنامه‌ای برای سفر به تاجیکستان دارد و بر این اساس فردا ساعت 4 عصر از فرودگاه مسکو به سمت دوشنبه پرواز خواهد کرد.

23:50 نشست وزرای خارجه ایران و 6 کشور به همراه معاونان و موگرینی دوباره از سر گرفته شد.

22:58 بعیدی نژاد: بسیاری از جنبه‌های موضوع تحریم تا به حال حل و فصل شده از جمله اینکه تحریم‌های یکجانبه و چند جانبه باید برداشته شود و بسیاری از جزئیات تدوین شده است.الان در مرحله پایانی مذاکرات هستیم که مسائل محدود مربوط به تحریم‌ها در کنار چند موضوع از جمله تحقیق و توسعه کار می‌کنیم و امیدواریم با حل این چند موضوع کل بحث تحریم‌ها حل و فصل شود.

22:50 بسیاری از موضوعات تحریم‌ها حل و فصل شده و در مسائل محدود که مربوط به جزئیات است و بحث تحقیق و توسعه این موضوعات به طور کامل حل و فصل شود.

22:50 منابع چینی گفتند که وزیر خارجه چین محل مذاکرات را ترک کرده

22:40 ادامه نشست وزرا در سطح وزرا بعد از تنفسی کوتاه

22:37 فابیوس: داریم پیشرفت می کنیم اما مداکرات بسیار پیچیده و سخت است و ادامه دارد