گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲۲:۴۱
شناسه : 68931
تاریخ : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
رزمایش کمک مومنانه تداعی‌کننده دوران دفاع مقدس است رزمایش کمک مومنانه تداعی‌کننده دوران دفاع مقدس است

ساعدپور،مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه کوهدشت گفت: کمک‌های مومنانه در ایام کرونا تداعی‌کننده دوران دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام محمد کرم ساعد پور در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، ضمن گرامیداشت دهه ولایت، اظهار داشت: ائمه اطهار (ع) از بهترین انسان‌ها در جهات مختلف بودند، یکی از آن جهات کمک مومنانه آنان به مردم نیازمند جامعه بود که معمولاً به‌صورت مخفیانه صورت می‌گرفت و زمانی که امامان بزرگوار از دنیا می‌رفتند، مردم متوجه می‌شدند که این کمک‌ها از جانب آنان بوده والان قطع‌شده است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند بهترین مردم کسی است که خیر او به دیگری برسد، این رزمایش کمک مومنانه امتحان و فرصت بزرگی برای اثبات و شناسایی خوب بودن هر فردی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه کوهدشت با اشاره به تبیین جایگاه مستضعفان در کلام معمار انقلاب، عنوان کرد: مستضعفان و پابرهنه‌ها در اندیشه امام، صاحبان اصلی انقلاب و کشور شناخته می‌شوند و در این راستا امام (ره) فرمودند یک تار موی پابرهنه‌ها را با سرمایه‌داران تعویض نمی‌کنم.

وی با اشاره به فرهنگ غنی ایران نسبت به سایر نقاط جهان، تصریح کرد: این برهه از زمان بسیار حساس است چراکه امت در معرض یک امتحان بزرگ الهی قرار دارد، در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه و مواسات، سخاوت و فرهنگ ایرانی – اسلامی و اوج‌ انسانیت به رخ جهانیان کشیده شد.

ساعد پور ضمن تقدیر از مشارکت خیرین در رزمایش کمک مومنانه و همدلی، گفت: انسان برای اینکه ارتباط وسیع و مستحکمی را با خداوند متعال داشته باشد بایستی ارتباط محکمی را با خلق‌الله برقرار کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه کوهدشت اظهار داشت: امام علی (ع) در نامه‌ای خطاب به مالک می‌فرماید زیرمجموعه‌های تو، یا برادر دینی یا هم نوع تو بوده، بایستی به آنان کمک‌رسانی کنید چراکه خلق خداوند متعال هستند.

ساعد پور عنوان کرد: این کمک‌های مومنانه در ایام کرونا تداعی‌کننده دوران دفاع مقدس است، زیرا مردم آن زمان باجان و مال خود حماسه‌ای پرشور در تاریخ به ثبت رساندند، الآن نیز می‌بینیم برخی با مال خودشان در قالب توزیع بسته‌های معیشتی و برخی نیز باجان خود همچون کادر درمان خط مقدم مبارزه با کرونا، در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام/