گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۲۲:۲۳
شناسه : 69628
تاریخ : ۲۰ آذر ۱۳۹۹
آیت‌الله یزدی در ایام فتنه ۸۸ ‌نقشی عمار گونه و روشنگر ایفا نمود آیت‌الله یزدی در ایام فتنه ۸۸ ‌نقشی عمار گونه و روشنگر ایفا نمود

آیت‌الله نیازی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش عمار گونه و روشنگر مرحوم آیت‌الله یزدی در فتنه ۸۸ گفت: ایمان راسخ، عقیده محکم و بصیرت مثال‌زدنی آیت‌الله یزدی(ره) رمز عبور ایشان از فتنه‌ها بود.

آیت‌الله هاشم نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله یزدی یار دیرین امام(ره) و رهبری و از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی بودند، ضایعه درگذشت این بزرگ‌مرد سرشار از معنویت و شجاعت را به بیت معظم ایشان، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه تسلیت عرض می‌نماییم.

وی افزود: اخلاق، انصاف، حریت، بصیرت، ولایتمداری و غیرت انقلابی این عالم پارسا که از قبل انقلاب اسلامی تا روز وفات، در یک صراط مستقیم حرکت کرده است جایگاه عظیم و شخصیت برجسته ایشان نشان می‌دهد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: نقش برجسته آیت‌الله یزدی(ره) در حمایت از رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بسیار مشهود است، به‌طوری‌که در زمینه مرجعیت رهبر معظم انقلاب، گفتند ایشان فقیهی والامقام و مجتهدی عالی‌رتبه هستند که بر علوم مؤثر در استنباط تسلطی در حد بسیار بالا دارند.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله یزدی در ایام فتنه ۸۸ ‌ نقشی عمار گونه و روشنگر ایفا نمود، ایشان این اعتقاد را داشت که ما وظیفه نداریم سکوت کرده و بی‌تفاوت باشیم، جریان روشنگری وظیفه‌ای است که در برابر خداوند باید انجام دهیم.

آیت‌الله نیازی بیان کرد: ایمان راسخ، عقیده محکم و بصیرت مثال‌زدنی آیت‌الله یزدی(ره) رمز عبور وی از فتنه‌ها بود، غیرت دینی و انقلابی ایشان سد محکمی در برابر طوفان‌های سهمگین و موجب تداوم و قوام بیشتر انقلاب اسلامی بوده است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در زمینه مقام و شخصیت برجسته آیت‌الله یزدی (ره) فرمودند «بعضی هستند که مجلس خبرگان از حضورشان بهره‌مند می‌شود، نه آن‌ها از حضور در مجلس، امثال آیت‌الله یزدی، وقتی در مجلس خبرگان هستند، مجلس وزانت بیشتری پیدا می‌کند، شخصیت برجسته اشخاص به داشته‌های معنوی و سرمایه‌های معنوی آن‌ها است.»

انتهای پیام/