گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۹:۲۸
شناسه : 69689
تاریخ : ۰۲ دی ۱۳۹۹
مدافعان بی ادعا در جهاد سلامت/پرستارانی که مرام مکتب زینبی دارند +تصاویر مدافعان بی ادعا در جهاد سلامت/پرستارانی که مرام مکتب زینبی دارند +تصاویر

پرستاران به‌عنوان پشتیبان سلامت جامعه به تأسی از مرام و مکتب بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب(س) در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند.

به گزارش کانون سبحان، زمانی کرونا شیوع پیدا کرد یک‌مرتبه همه قانون‌ها رنگ دیگری گرفت، اما قانون پرستاری پررنگ‌تر شد و امروز با تلاش سخت و طاقت‌فرسای این عزیزان به آن پی می‌بریم.

مناظری از محبت، ایثار و ارزش‌های والای انسانی را پرستاران به نمایش می‌گذارند که در این ایام کرونایی جلوه‌نمایی آن بیش‌ازپیش نمایان شد.

پرستاران به‌عنوان پشتیبان سلامت جامعه علی‌رغم اینکه مشکلاتی در بحث شغلی دارند ولی به تأسی از مرام و مکتب بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب(س) در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور دارند.

کوهدشت دارای بیشترین نیروی طرحی پرستاری

حجت گراوند، نماینده جامعه پرستاری کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: این شهرستان دارای ۲۳۰ پرستار است که در بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند که ازاین‌بین ۱۱۰ نفر از آن‌ها به‌صورت طرحی هستند.

وی با اشاره به اینکه برای سلامت مردم همیشه در میدان خواهیم بود، افزود: پرستاری کوهدشت بیشترین میزان پرسنل طرحی را دارد، هر پرستار پس از فارغ‌التحصیل شدن به‌کارگیری می‌شود، متأسفانه ضابطه استخدامی نداریم و بیمارستان شهرستان همواره با نیروهای طرحی می‌گذرد.

عضو هیئت‌مدیره نظام پرستاری کوهدشت عنوان کرد: نیروی‌های طرحی پرستاری پس از اتمام دوره و یا چند سال خدمت، امنیت شغلی ندارند و هرلحظه امکان دارد از کار برداشته شوند، در این راستا همیشه سهم استخدامی‌های کوهدشت ناچیز است که مسئولان بایستی در این راستا تلاش کنند و در این راستا سهمی در آزمون‌های استخدامی برای این شهرستان تخصیص دهند.

وی با اشاره ضرورت ایجاد شهرک یا کوی مدافعان سلامت در شهرستان، تصریح کرد: مطالبه اصلی ما ایجاد کارگروه تخصصی بهداشت درمان در شهرستان با حضور افراد متخصص در این راستا باهدف ارتقاء حوزه بهداشتی و درمانی و ساماندهی مطالبات دقیق در این راستا است.

پیگیری مطالبات پرستاران در مجلس

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان اظهار داشت: پرستار روزش منتسب به حضرت زینب (س) بانوی بزرگ واقعه کربلا است که صبر و تحملش همه را به تعجب وا می‌دارد و علی‌رغم آنکه بیشترین مصیبت‌ها بر او واردشده است ولی وظیفه صبر، دلجویی و روحیه دادن به دیگران را به نیکی انجام می‌دهد.

وی افزود: حضرت زینب (س) به‌تنهایی پشتیبان بزرگی برای بازماندگان از واقعه عاشورا بود و در کنار دل‌جویی‌ها وظیفه‌ مداوای بیماران و دل‌خستگان از آن واقعه هولناک را بر عهده دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت زینب(س) حقیقتاً نمونه یک زن واقعی در تاریخ بشریت بوده و تلاش امروز پرستاران که در خط مقدم کرونا جلوه‌نمایی بیشتری دارد برگرفته از همت بلند و روح خستگی‌ناپذیر دخت گرامی امام علی(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: پرستاری کاری بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است، جامعه باید قدردان زحمات این قشر شریف و عزیز باشد.

مبلغی با اشاره به اهمیت رسیدگی به دغدغه‌های پرستاران در کشور، بیان کرد: در راستای حل مشکلات استخدامی و وضعیت ارتقاء مزایای پرستاران در مجلس و با پیگیری از وزارت بهداشت و مسئولین ذی‌ربط تلاش خواهیم کرد که این قشر تلاشگر به جهاد سلامت خود بدون هیچ فکر و دغدغه‌ای ادامه دهند.

انتهای پیام/