گروه : سیاسی » عمومی » لرستان
ساعت : ۲:۰۲
شناسه : 69743
تاریخ : ۱۰ دی ۱۳۹۹
اقدامات اخیر دادگستری لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان: مختومه شدن۲۱۲ هزار پرونده در دادگستری لرستان/۲میلیارد تومان به خانواده زندانیان نیازمند کمک شد رزم گفت: 212 هزار و 89 فقره پرونده از ابتدای سال جاری تاکنون در دادگستری لرستان مختومه شده است. به گزارش کانون سبحان  به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان، محمد رزم اظهار داشت: تعداد پرونده‌های معوقه […]

رئیس کل دادگستری لرستان:

مختومه شدن۲۱۲ هزار پرونده در دادگستری لرستان/۲میلیارد تومان به خانواده زندانیان نیازمند کمک شد

رزم گفت: 212 هزار و 89 فقره پرونده از ابتدای سال جاری تاکنون در دادگستری لرستان مختومه شده است.

به گزارش کانون سبحان  به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان، محمد رزم اظهار داشت: تعداد پرونده‌های معوقه استان تا دی‌ماه سال گذشته، ۱۷ هزار و ۷۳۶ فقره بوده که تا شهریور امسال،  ۱۷ هزار و ۸۵۸ پرونده مختومه شده است.

وی افزود: طی سه ماهه پائیز امسال، تعداد دو هزار و ۱۲۹ فقره از پرونده‌هایی که بر اساس دستورالعمل مربوطه از دیماه سال گذشته در زمره پرونده های قدیمی قرار گرفته اند نیز مختومه شده اند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه موجودی پرونده‌ها در مراجع قضایی استان لرستان طی سال گذشته ۵۰ هزار و ۸۷۰ فقره بوده است گفت: ورودی پرونده‌ها در این سال ۲۸۱ هزار و ۵۶۰ فقره و تعداد پرونده های مختومه ۲۹۴ هزار و ۵۳۹ فقره بوده است و با عملکرد مثبت  ۱۲ هزار و ۹۷۹ فقره و ۱۰۵ درصد نرخ رسیدگی،  موجودی اولیه را به ۳۷ هزار و ۸۹۱ فقره کاهش داده است.

رزم تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۹ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده که در این مدت تعداد ۲۱۲  هزار و ۸۹ فقره مختومه شده‌ است؛ با تلاش های صورت گرفته موجودی پرونده های استان به ۳۳ هزار و ۵۳۱ فقره کاهش یافته و این یک دستاورد مهم و قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان، تعداد ۳۰۲ نفر از زندانیان استان لرستان آزاد شده اند؛ همچنین ابلاغ الکترونیکی  در استان از ۶۲ درصد به ۸۷ درصد رسیده است.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به کمک مومنانه در ایام شیوع کرونا عنوان کرد: در بحث کمک‌های مومنانه به خانواده‌ زندانیان نیز در پنج مرحله حدود دو میلیارد تومان به خانواده های مددجویان کمک شده است.

وی اظهار داشت: سیاست‌های محوری، راهبردی و اولویت‌دار قوه قضائیه از جمله حفظ کرامت مردم، مردم داری و تکریم ارباب رجوع، نیت خالصانه در کار، قضاوت عادلانه امنیت آفرین، حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذاری مشروع، برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و اراذل و اوباش، پیشگیری از وقوع جرم، افزایش مختومه و کاهش پرونده های موجودی در دستور کار قرار دارد؛ در همین راستا در دادگستری کل استان لرستان ۲۷ کمیته برای تحقق سیاست‌های قوه قضائیه تشکیل شده است.

انتهای پیام/