گروه : عمومی » کوهدشت » نماز جمعه » نماز جمعه کوهدشت
ساعت : ۱۹:۰۷
شناسه : 7017
تاریخ : ۱۴ فروردین ۱۳۹۴
حجت الاسلام سبحانی: پیروزی بزرگ ایران در بحث هسته ای،مرهون رهبری های الهی وپیامبرگونه مقام معظم رهبری می باشد./ بعضی ها نباید حرفهائی بزند،که موجب دلسردی باشد. حجت الاسلام سبحانی: پیروزی بزرگ ایران در بحث هسته ای،مرهون رهبری های الهی وپیامبرگونه مقام معظم رهبری می باشد./ بعضی ها نباید حرفهائی بزند،که موجب دلسردی باشد.

امام جمعه موقت کوهدشت با اشاره به موفقیت در مذاکرات هسته ای گفت: پیروزی بزرگ ایران در بحث هسته ای،مرهون رهبری های الهی وپیامبرگونه مقام معظم رهبری می باشد.

به گزارش “کانون سبحان”؛ نماز عبادی وسیاسی جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سبحانی امام جمعه موقت شهرستان کوهدشت در میعادگاه عاشقان الله مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) برگزار گردید  .خطیب جمعه ضمن دعوت از خود ونمازگزاران به رعایت تقوا وترس از خدا درباره:

امام موسی کاظم علیه السلام می فرماید :لقمان خطاب به فرزندش فرمود ای فرزندعزیز دنیا دریای عمیقی است که عده زیادی دراین دنیا غرق شدند و به هلاکت رسیدند.دراین دریای دنیا چاره ای جز داشتن یک کشتی محکم ومطمئن نیست و آنهم تقواست تقوا ومهمتر از آن از گناه ومعصیت دوری کردن است .ومذاکرات هسته ای و پیروزی ملت ایران ونتیجه مثبت آن  سخنرانی نمودند .

خطیب جمعه شهرستان کوهدشت در خطبه اول گفت:بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین، نحمده ونستعینه….. اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوی الله….. ، خودم وهمه شما عزیزان نمازگزارجمعه را سفارش می کنم به رعایت تقوا الهی ،تقوای قولی ونقلی وحتی فکری که بعضی از این افکار گناه آلود است بعضی از گمانها گناه است ومعصیت دارد بخدا پناه ببریم . امام علی علیه السلام در حکمت  203 نهج البلاغه می فرماید :ای مردم از خدا بترسید ، واز او پروا داشته باشید ، آن خدائی که اگر سخنی بگوئید می شنود، به خیالی که درقلبتان مخفی کرده اید آگاه است ،اگر کسی اینچنین حسی نسبت بخدا داشته باشد کمتر گناه می کند ،آخدائی که هر آن اگر بخواهد مارا به هلاکت میرساند ، فرمود از خدا حیا کنید ودر پنهان هم مبادرت به گناه نکنید ، بجز معصومین که گناه نمی کنند بقیه مردم مرتکب گناه میشوند ، اگر آنی ولحظه ای ازخدا غافل نشویم ماهم می توانیم متقی باشیم ، در ادامه امام فرمودند : به فکر آن مرگی باشید کهروزی به سراخ شماهم می آید و اگر فرارهم بکنید شمارا درک می کند اگردر قلعه های محکم قرار بگیرید شمار در خواهد یافت ، در زمانهای قدیم گناه کردن مشکل بود اما متاسفانه اکنون گناه کردن خیلی آسان شده است و همه چیز وامکانات برای ارتکاب به گناه ساده شده است ، باید به یاد خدا بود وخودرا درمحضر خدااحساس کرد،  ممکن است دراین لحظه که درحال معصیت وگناه هستیم مرگ ما فرا برسد؟!!!! چه باید کرد . امام حسن مجتبی علیه السلام  فرمود : به یاد  آن زمان بیفتید که در بستر قرار گرفته اید واهل وعیال و دوستانتان دور شما جمع شده اند و جان از بدنتان جدا میشود وکسی نمی تواند جلو اورا بگیرد وبرای شما کاری انجام دهد حتی دکتر هم قطع امید می نماید  ….

خطبه دوم :

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی امام جمعه موقت شهرستان کوهدشت در خطبه دوم گفت : ابتداخودم و سپس شما نمازگزاران محترم وعزیز  جمعه را سفارش میکنم به رعایت تقوای الهی وتنها راه سعادت در دنیا وآخرت رعایت تقواست ،امام موسی کاظم علیه السلام می فرماید :لقمان خطاب به فرزندش فرمود ای فرزندعزیز دنیا دریای عمیقی است که عده زیادی دراین دنیا غرق شدند و به هلاکت رسیدند.دراین دریای دنیا چاره ای جز داشتن یک کشتی محکم ومطمئن نیست و آنهم تقواست تقوا ومهمتر از آن از گناه ومعصیت دوری کردن است .

دراین خطبه دوم به مناسبت های این هفته خواهم پرداخت و درمورد آنها توضیحاتی خواهم داد

مناسبت اول : روزشنبه چهاردهم فروردین ماه 1394 مصادف است با وفات ام البنین مادر حضرت ابوالفاضل العباس (ع)همسر امیر المومنین علیه السلام در سال 70هجری که روز تکریم خانواده های شهداست این روز را گرامی میداریم مناسبت بعد : یکشنبه 16فروردین مصادف است با روز جنگ جمل که واقعه تلخی در تاریخ اسلام ثبت شد و دراین روز طلحه وزبیر به دشمنی با علی برخواستند و 17هزار مسلمان برای ارضاء هوس ریاست اینان کشته شدند عامل این مصیبت حس ریاست طلبی بود این دونفر از یاران علی علیه السلام بودند  اما این حس ریاست و ریاست طلبی این آتش فتنه را بر پا کرد فروده اند ملعون است ، ملعون است ،ملعون  است کسیکه ریاست طلب است و دنبال ریاست طلبی برود .

مناسبت بعد روز پنجشنبه روز ملی فن آوری هسته ای است اتفاقا مصادف شده است با صدور بیانیه ای که دیشب همه ملاحظه فرموده ایدکه یک پیروزی است برای ملت ایران ، ابرقدرتها در بوق وکرنا کرده بودند که ایران دنبال بمب اتمی است که ثابت شد این یک دروغ بودزیرا  بمب اتمی یک شهر را کاملا نابود می کند ودین اسلام این جنایات را نمی پذیرد  ، از طرفی دیگر گفته بودند ایران اجازه از استفاده از داشتن تاسیسات هسته ای را ندارند ودر  این مذاکرات کوتاه آمدند و مجبور به موافق آنها بود …واینها را مرهون  رهبری های الهی وپیامبرگونه مقام معظم رهبری میدانیم واز طرفی حمایت مردم ایران باتمام سختی ها  ودیپلماسی فرزندان این کشور در برابر غول های ابرقدرت جهان که به تنهائی در برابر شش کشور ابر قدرت موفق شدند.

 بعضی ها در هرمقامی که باشند نباید حرفهائی بزند شود که موجب دلسردی باشددر جائی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از این عزیزان حمایت می کندو نظارت واشراف کامل دارد بر جریان مذاکرات هسته ای جا دارد تشکر کنیم وجشن پیروزی گرفته شود .