گروه : سیاسی » عمومی
ساعت : ۲۲:۱۹
شناسه : 7270
تاریخ : ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
حجت الاسلام روحانی:خانواده شهدای هسته‌ای بسیار مظلوم هستند/قرائت اذان و اقامه در گوش نوه ۱۹روزه شهید علی‌محمدی توسط رئیس جمهور حجت الاسلام روحانی:خانواده شهدای هسته‌ای بسیار مظلوم هستند/قرائت اذان و اقامه در گوش نوه ۱۹روزه شهید علی‌محمدی توسط رئیس جمهور

رئیس جمهوری با بیان اینکه شهیدان هسته‌ای به دشمنان نشان دادند این مردم برای توسعه و پیشرفت کشور تا پایان راه ایستاده‌اند، گفت: شهید مسعود علی‌محمدی جزو افتخارات علمی ما بودند و به عنوان سرداران خط مقدم علم، دانش و توسعه کشور، جان خود را در راه علم و دانش فدا کردند.

3087007_485به گزارش “کانون سبحان”؛ ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در ادامه دیدارهای مستمر خود با خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و در آستانه روز ملی فناوری هسته‌ای در منزل شهید والامقام هسته‌ای، علی‌محمدی، حضور یافت و در فضایی صمیمی و معنوی به گفتگو با خانواده این شهید پرداخت.

روحانی در این دیدار گفت: دشمنان ملت فکر می‌کردند با شهادت دانشمندان هسته‌ای، مسیر تحقق علم و ایستادگی این ملت را با شکست مواجه کرده اند و این خطای بزرگ دشمنان ما بوده و هست و آنان کماکان فکر می‌کنند که ملت با اینگونه فشارها، تهدیدها و تعرض به جان دانشمندان عقب‌نشینی می‌کند که الحمدالله مقاومت و ایستادگی مردم ایران همچنان باقی است.
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه خانواده شهدای هسته‌ای بسیار مظلوم هستند، دشمنان کشور را دشمن علم و انسانیت خواند و به نحوه شهادت شهید علی‌محمدی اشاره کرد و گفت: مطمئناً شهادت در درب منزل برای خانواده شما بسیار سخت بوده است و این نشانگر خوی غیرانسانی دشمنان تروریست این ملت است.
روحانی با طرح این پرسش که شهید علی‌محمدی و بزرگانی همانند ایشان چه خطری برای دشمن بودند که آنان دست به ترور این بزرگان زدند، ادامه داد: ما هرگز همسایگان خود را به خطر نینداخته‌‌ایم و هدف ما در فناوری هسته‌ای، دستیابی به علم و توسعه بوده و این حق همه ایرانیان می‌باشد.
رئیس جمهوری خطاب به خانواده این شهید گفت: شهید علی‌محمدی حقیقتاً مسیر حق را انتخاب کرد و مظلومانه شهید شد و شهادت ایشان توأم با افتخار و عظمت است و ان‌شاء الله خداوند به شما در دو دنیا اجر و مزد بدهد.
روحانی به جانفشانی‌های بانوان ایرانی در همه عرصه‌های انقلاب، اشاره کرد و گفت: زن‌های ایرانی در همه عرصه‌های انقلاب دوشادوش مردان دست به حماسه‌آفرینی می‌زدند و امروز نیز در صحنه علم و دانش با ایستادگی خودشان موفق هستند.
رئیس جمهوری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، گفت: امیدواریم راه پیش روی ما با حمایت ملت به سرانجام برسد و ملت ما در دستیابی به پیشرفت های بیشتر علمی بویژه در دانش هسته‌ای مصمم است.
روحانی افزود: بزرگان ما بویژه شهیدان هسته‌ای در جایگاهی قرار دارند که باید به آنها ادای احترام کنیم و ان‌شاء الله جوانان این کشور راه شهیدان هسته‌ای را ادامه خواهند داد و جای خالی این عزیزان را پر خواهند کرد.
همسر شهید علی‌محمدی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور رئیس‌ جمهوری در منزل این شهید، بر ادامه راه شهدا تأکید کرد و گفت: برای ما بسیار افتخار بزرگی است که پذیرای بزرگانی همچون شما باشیم.
روحانی در حاشیه این دیدار اذان و اقامه در گوش نوه ۱۹ روزه شهید علی‌محمدی قرائت کرد.
در این دیدار که حسین فریدون دستیار ارشد رئیس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رئیس جمهوری در امور ایثارگران و رئیس بنیاد شهید حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی روحانی به خانواده این شهید تقدیم شد.
اهالی محل پس از خروج روحانی از منزل شهید علی‌محمدی به استقبال رئیس‌ جمهوری رفته و ضمن قدردانی از تلاش‌های روحانی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای موفقیت دولت در این زمینه تا رسیدن به مقصد نهایی آرزوی موفقیت کردند.