گروه : عمومی » کوهدشت
ساعت : ۱:۲۳
شناسه : 7313
تاریخ : ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
حجت الاسلام رضا مبلغی :شناخت زندگانی حضرت زهرا(س) از ارزش فوق العاده ای برخورداراست. حجت الاسلام رضا مبلغی :شناخت زندگانی حضرت زهرا(س) از ارزش فوق العاده ای برخورداراست.

مدیرحوزه علمیه استان لرستان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) برترین بانوی جهان است و در بین زنان کسی دارای مقامی والاتر از ایشان نیست.

2015-04-08_134527به گزارش “کانون سبحان”؛  حجت الاسلام رضا مبلغی  مدیر حوزه های علمیه استان لرستان با بیان اینکه شناخت زندگانی حضرت زهرا(س) از ارزش فوق العاده ای برخورداراست گفت :  با دقت و تأمل در زندگی این بانوی بزرگوار می‌توان به عالیترین رتبه‌های معنوی نائل آمد.

وی بیان داشت : از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرت زهرا(س) نازل شده  که از آن جمله می‌توان به آیه‌های تطهیر، مباهله ، سوره کوثر و… اشاره کرد که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن  بانوی بزرگوار در نزد خدای متعال  است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان  خاطر نشان کرد : در نگاه اسلام زن و مرد باید هدفی مشترک  که همان رسیدن به اوج قله کمال انسانی است را دنبال کنند و این دو جنسیت هیچ تفاوتی با هم ندارند.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به اینکه در دست یابی کمال انسانی،  زن و مرد  هر دو به یک میزان توانمند هستند، گفت :  تفاوت جنسیت ها که لازمه خلقت است نقشی در ایجاد یا افزایش این استعداد و توانمندی  ندارد، پس نه کمال زن در این است که جایگاهی مثل جایگاه مرد داشته باشد و نه مردان رواست که بر جنسیت مردانه خود ببالند.

وی افزود: تفاوت‌های زن و مرد در احکام اسلام  از روی ظلم و مرد سالاری نیست؛ بلکه برخواسته از مسئولیت بیشتر مرد و وظیفه سنگین تر  او در قبال خانواده و جامعه می‌باشد.