گروه : کانون مساجد
ساعت : ۰:۲۳
شناسه : 7444
تاریخ : ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
حجت الاسلام ارباب سلیمانی : رابطه زمین و آسمان هم از طریق همین لوح و قلم است. حجت الاسلام ارباب سلیمانی : رابطه زمین و آسمان هم از طریق همین لوح و قلم است.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گت: وبلاگ ها و نشریات تجربی مساجد یک کار تشریفاتی و تجملاتی نیست.

2015-04-10_124449به گزارش “کانون سبحان”؛ ، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز(21 فروردین) در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری وبلاگ نویسی و نشریات تجربی محراب قلم که در بیت تاریخی امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: وجود نشریات تجربی و وبلاگ نویسی مساجد یک کار تشریفاتی و تجملاتی و برای سرگرمی نیست همانطور که وجود مطبوعات در کشور یک کار تجملاتی نیستند و رسالتی بس خطیر دارند.

حجت الاسلام  ارباب سلیمانی، ادامه داد: نشریات تجربی و مطبوعات کشور مردم را آگاهانه و با شور و شعور انقلابی و در صحنه نگه می دارند که کاری قابل تقدیر است و یک کار ضروری قلمداد می شود.

وی مهمترین رسالت مطبوعات را دفاع از ارزش های امام (ره) و شهدا دانست و گفت: مطبوعات باید از سویی راه امام (ره) را دنبال کنند و از سوی دیگر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تلاش کنند.

وی  با اشاره به اینکه  برگزاری  مرحله کشوری جشنواره “محراب قلم” در شهرستان خمین این فرصت را فراهم آورد تا در هفته فرهنگی در این بیت نورانی گرد هم جمع شویم،افزود: چهره های ارزشمندی از سراسر کشور دراین مرحله  شرکت کردند که ملاقات برادران دینی  مایه رشد و شکوفایی علم و دانش است .

حجت الاسلام ارباب سلیمانی  ادامه داد: همه عقلا باید از دین بهره بگیرند و چه زیبا اینکه رابطه زمین و آسمان هم از طریق همین لوح و قلم است و نخستین آیاتی که نازل شد موید این مطلب است و خداوند در اولین آیات به قلم سوگند یاد می کند، به وسیله ای که می تواند مایه سرافرازی بشر شود.

وی با بیان اینکه قلم پلی است که گذشته را به آینده بشریت راه  داده است ،افزود: اگر خوب دقت کنیم ،قلم توانسته دانشمندان جهان را در یک کتابخانه گرد هم جمع کند وهمه این ها از هنرنمایی قلم است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،تصریح کرد: کسانی که در نشریات تجربی قلم به دست می گیرند پیام های نورانی را به بشریت منتقل می کنند که این کار بزرگی است و امام راحل با همین قلم خود انقلاب را در این منطقه شکل داد و صدور انقلاب نیز به جهان هنر قلم است.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: نقش نشریات تجربی در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست  و باید با بر اساس یک برنامه منسجم و هدفمند حرکت و رسالت بصیرت افزایی را که رسالت نشریات است را دنبال کنیم.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی نقد را  نیز برای پویایی جامعه مهم عنوان کرد و گفت: نقادان باید مانند کارشناس عمل کنند و ضمن پرهیز از سیاه نمایی نقد منصفانه و متواضعانه را در کنار هم قرار دهند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: از ظرفیت های هنری و زیبا سازی و ظاهر کار نباید غفلت کرد گاهی اوقات یک محتوای خوبی را در یک بسته نامناسب ارائه می کنبم که جلوه مطلوبی برای عرضه ندارد و باید اهالی نشریات تجربی از هنر و جلوه های بصری مدد بگیرند.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، همچنین از برگزار کنندگان مرحله استانی جشنواره محراب قلم و از حجت الاسلام ذوالفقاری دبیر اجرایی این جشنواره تشکر و تقدیر کرد.

گفتنی است،‌ هفتمین جشنواره وبلاگ نویسی و نشریات تجربی محراب قلم امروز (21) فروردین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.