گروه : اخبار مهم » عمومی » کوهدشت
ساعت : ۱۲:۴۶
شناسه : 7547
تاریخ : ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
نشست بیش از دوساعته فرماندار کوهدشت با خبرنگاران/محمدی:کوهدشت تقریبا دومین شهرستان جوان کشور است. /مساجد شهرستان از نظر درآمدی فقیر هستند. نشست بیش از دوساعته فرماندار کوهدشت با خبرنگاران/محمدی:کوهدشت تقریبا دومین شهرستان جوان کشور است. /مساجد شهرستان از نظر درآمدی فقیر هستند.

اولین نشست خبری فرماندار کوهدشت با اصحاب رسانه برگزار گردید. در این نشست کرم محمدی با تبریک سال نو توضیحات کوتاهی ارائه فرمودند.

به گزارش“کانون سبحان” به نقل از “ارجانیوز” ، اولین نشست خبری فرماندار کوهدشت با اصحاب رسانه برگزار گردید. در این نشست کرم محمدی با تبریک سال نو توضیحات کوتاهی را ارائه نمودند. متن کامل این نشست خبری به شرح ذیل می باشد.

2015-04-12_114923

سال ۹۴ را خدمت شما و مردم عزیز تبریک عرض می کنم. سال ۹۴ سال ملت و دولت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است. امیدواریم در این سال شاهد رونق بازار کسب و کار باشیم. کوهدشت نیز مانند سایر شهرستان های کشور از بحران بیکاری رنج می برد امیدواریم با کلید تدبیر و امید بتوانیم این مشکل را برطرف نماییم. فرماندار کوهدشت سپس به مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی اشاره نمودند و گفتند که امروز دنیا انرژی هسته ای ایران را به رسمیت شناخته است و یک تعامل سازنده بین ایران و دنیا ایجاد شده است. سپس کرم محمدی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

هومیان نیوز: با توجه به کمبود ذخایر آب شهرستان کوهدشت و ته نشینی سفره های آب زیرزمینی امسال هم شاهد کشت ذرت و چغندر هستیم. در این مورد توضیح بفرمایید.

در قضییه آب ما در ابتدای بحران نیستیم بلکه بحران را شروع کرده ایم. طی دهه ۸۰ تا ۹۰ افت آب سفره های زیر زمینی دشت کوهدشت ۱/۲ متر بوده است. بعد از ۱۰ سال به ۱۲ متر رسیده است و اینک به ۲۱ تا ۲۲ متر رسیده است . امروزه کوهدشت از نظر تامین آب آشامیدنی نیز مشکل دارد.چندین برنامه را به صورت بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت دنبال نموده ایم.یکی از راه هایی که برای حفاظت از آب های زیر زمینی وجود دارد بحث کشت های جایگزین است یعنی الگویی که بتواند جایگزین کشت های فعلی شود. بحثی به عنوان الگوی کشت پاییزه را پیگیری کردیم یکی از این کشت ها کلزا بود. متاسفانه به دلایلی مانند مناسب نبودن زمان کشت ، بخش اعظمی از کلزاها از بین رفت. در جلسه شورای کشاورزی بنا بر این شد که کشت محصولات آب دوست را به حداقل برسانیم. ریاست محترم جهاد کشاورزی طی مصاحبه ای اعلام نمودند که منع کشت ذرت و چغندر الزام آور نیست اما تا بیش از ۵۰ درصد کاهش سطح کشت محصولات آب دوست را داریم.

هومیان نیوز : چه برنامه های برای توسعه کوهدشت دارید؟

کوهدشت تقریبا دومین شهرستان جوان کشور است. جمعیت فعال شهرستان ۷۳ هزار نفر است که تقریبا حدود نیمی از آنها بیکارند. در این بین دانش آموختگان دانشگاهی هم وجود دارد. بایستی برای رفع این معضل از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده شود. احیای زیر بخش های کشاورزی با دادن تسهیلات ارزان قیمت و استفاده بهینه از این ظرفیت ها ، ایجاد سایت های گردشگری در مناطقی نظیر درب گنبد ، استفاده از چشم انداز های طبیعی ، نگاره های تاریخی ، پرورش ماهیان گرمابی ( که با ایجاد یک سایت پرورش ماهیان گرمابی میتوانیم برای حدود ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد کنیم) و تبدیل کوهدشت از یک معبر گردشگری به یک مقصد گردشگری می تواند باعث توسع و پیشرفت شهرستان شود.  در تلاشیم بتوانیم مهمان شهرهایی در شرق و غرب کوهدشت برای ارئه خدمات به مسافرین و زائرین  احداث نماییم.

کشکان : آقای فرماندار به نظر شما با نصب نرده میرملاس نجات پیدا می کند؟

تا حدودی بله. دنبال یک راه دسترسی پیاده رو با همان پوشش طبیعی هستیم .

کشکان : اداره منابع طبیعی کوهدشت ۲ نفر جنگل بان دارد آیا با این نیروی انسانی میتوان از جنگل ها محافظت کرد؟

کمیته ای به نام کمیته صیانت از جنگل در سطح استان تشکیل شده است. این کمیته از NGO های مرتبط تشکیل شده است. متاسفانه در طی چند سال گذشته ۵۵ هزار هکتار جنگل تخریب شده است. خسارت بسیار عظیمی به دشت کوهدشت وارد شده است. پرونده ای برای برخورد و مجازات متخلفان در سازمان بازرسی کل کشور در حال انجام و پیگیری است. طرح های آبخیز داری و آبخوان داری نیز جزء طرح های ما است که بیشتر از این جنگل خسارت نبیند. کاشت ۱۰ گونه نهال را در برنامه داریم. در کوهدشت به ازای هر ۹۰ هزار جنگل یه جنگل بان داریم که با استاندارد ها خیلی فاصله دارد که این یک معضل است.

2015-04-12_114957بلوطستان:

کشکان : برای بهره مندی شهرستان از کانون های نفتی چه اقداماتی انجام گرفته است؟

کارهای خوبی در این موضوع انجام گرفته است. سیاست وزارت نفت بر این است که اولویت خود را در میدان های نفتی مشترک قرار داده است. نفت و گازی که در کوهدشت وجود دارد فعلا از نظر اقتصادی صرفه ندارد و در دراز مدت بایستی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

کشکان : اغلب مکان های میراث فرهنگی شهرستان تابلوی راهنمای درست و حسابی ندارند. در این مورد توضیح بفرمایید.

یکی از پتانسیل های خوب شهرستان که باید مورد توجه قرار بگیرد حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است . اخیرا نیز آقای استاندار سفری به شهرستان داشتند که بودجه ای برای این موضوع تخصیص داده شد.

کشکان : آیا مشکلات شهرستان و بیکاری را به مسئولان کشوری ارائه نموده اید؟

آقای رئیس جمهور برای ۱۰ شهرستان بیکار کشور دستور ویژه داده اند که کوهدشت نیز تقریبا جزء این شهرستان هاست.

کشکان :در ایجاد فضای باز سیاسی آیا اقداماتی انجام داده اید؟

بنده معتقدم شهرستان کوهدشت به دلیل وجود سایت ها و روزنامه های متعدد دارای فضای باز سیاسی خوبی است بایستی این فضا تبدیل به فرصت شود. خوشبختانه تا الان همه دوستان بدون هیچ مشکلی خواسته های خود را مطرح کرده اند البته بایستی جلوی سوء استفاده و روش های نامطلوب گرفته شود.

کشکان : در مورد تبدیل وضعیت کارگران شهرداری از شرکتی به حجمی توضیح بفرمایید.

سال ۸۱ مساحت کوهدشت ۳۷۵ هکتار بوده که امروز به ۱۰۰۰ هکتار رسیده است. وسعت سه برابر شده اما درآمد شهرداری تغییری نکرده است. شهرداری ماهانه ۶۴۰میلیون تومان حقوق پرداخت می کند در صورتی که در بهترین ماه سال ۲۰۰ میلیون در آمد دارد. از سرپرست وقت شهرداری پرسیدم که چرا به وضعیت شهر رسیدگی نمیشود گفتند که کمبود نیروی خدماتی داریم. کسی که به عنوان نیروی شرکتی جذب می شود چه کار بکند و چه کار نکند حقوق دریافت می کند. تفاوت کار حجمی و شرکتی در این است که در کار حجمی ، کار بهتر و منظم تر پیش می رود.

روشتا: دره شیرز یکی از مناطق بکر و زیبای طبیعی است. متاسفانه استخر پرورش ماهی در ورودی این دره قرار دارد و به این دره تعرض کرده است. در این مورد توضیح بفرمایید.

برای اینکه یک کار عمرانی انجام بگیرد ۱۷ دستگاه استعلام می دهند. در این مورد ۱۷ نفر چشم پوشی کرده اند. در این مورد خیانت شده است. متاسفانه این استخر دره شیرز را خفه کرده است. به گفته دکتر مهاجرانی این دره جزء بی نظیر ترین دره های تاریخی و طبیعی دنیاست. بالاخره فعلا مالک این استخر صاحب حق است بایستی میراث فرهنگی این استخر را خریداری کند.

روشتا : در مورد انتخابات آینده ، آیا کسی در مورد کاندیداتوری با شما مشورت کرده است؟

در رابطه با اینکه کسی با ما مشورت کند جایگاه قانونی ندارد. ما دنبال ایجاد یک بستر مناسب برای ورود همه سلایق به انتخابات هستیم و وظیفه ما صیانت از آرای مردم است.

کیهان : شنیده شده که کارگاه معشوره تعطیل شده است. آیا سد معشوره اجرایی خواهد شد؟

اینکه تعطیل شود محال است. دو دیدگاه در مورد سد معشوره وجود دارد. یک دیدگاه این است که معشوره فقط یک سد برقی شود و دیدگاه دیگر این است که برقی آبی شود. هر دو دیدگاه معایب و مزایای خود را دارد. آنچه بنده باید عرض کنم این است که معشوره قطعا و قطعا اجرایی خواهد شد.

کیهان : در بحث سازماندهی ترمینال مسافربری کوهدشت – خرم آباد چه اقداماتی انجام شده است؟ برخی از مسافربر های شخصی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده اند.

بایستی پیگیری هایی انجام گیرد و بخش خصوصی در این مورد وارد شود. به نظر بنده بایستی تعداد گاراژ های مسافربری را افزایش دهیم و مکانی را نیز برای مسافر برهای شخصی اختصاص دهیم.

بحث کارخانه سیمان سفید و پتروشیمی به کجا رسید؟

کارخانه سیمان و پتروشیمی قطعی شده است. زمین کارخانه سیمان مشخص شده است در حوالی کارخانه گچ خواهد بود مصالح و مواد اولیه آن تامین شده و سرمایه گذار آن نیز مشخص شده است. شرکت پتروشیمی نیز هیئت مدیره دارد و در مرحله ثبت قرار دارد بخش خصوصی سرمایه گذار آن است.

جاده کوهدشت به خرم آباد و کوهدشت – زانگونه چه زمانی به بهره برداری می رسد؟

۳۸ کیلومتر از جاده کوهدشت خرم آباد انجام شده است تا هفته دولت ۲۰ کیلومتر دیگر آن انجام میشود و در سال ۹۵ قاعدتا باید به بهره برداری برسد.

جاده زانوگه نیز با پیگیری های آقای ملکشاهی انجام می شود. انتظار این بود که در ایام عیبد تا مالمیر زیر بار ترافیک برود.

حکمت: عده ای از فرهنگیان و ورزشکاران نسبت به آلودگی محیط زیست نارضایتی هایی دارند. NGO های فرهنگ سازی باید در این زمینه کار کنند. از فرمانداری و سیستم دولت چه کاری بر می آید؟

در خصوص محیط زیست نیاز به یک باور داریم یک کار دستوری نیست. امسال در لرستان افزایش مسافر را داشته ایم ( افزایش مسافر نه گردشگر). این مسافر چندین مشکل را ایجاد می کند جنگل را از بین می برد و محیط زیست را نیز آلوده می کند . در این مورد بایستی NGO ها به کمکمان بیایند. هر زمانی یک تشکل اجتماعی تبدیل به یک تشکل سیاسی شود ما یک فرصت را از دست داده ایم نه اینکه از سیاست بترسیم بلکه بایستی تشکل های سیاسی را نیز به سمت موضوعات اجتماعی ببریم.

کوهدشت نیوز : در سال ۹۴ دومین بخشدار نیز برکنار شد. در مورد انتصابات توضیح بفرمایید.

برکنار نشده اند. پایان ماموریت گرفته است. در اینجا از زحمات آقای عزیزی تشکر می کنم. ایشان از نیروهای آموزش و پرورش بوده اند که می توانسته اند ۲ سال ماموریت بگیرند. با پایان دوره دوساله ایشان پایان ماموریت داده ایم.

ارجا نیوز : اقای فرماندار شهرک امام کوهدشت بدون هیچ گونه کار کارشناسی و ایجاد زیر ساخت های لازم ایجاد شده است. با توجه به اینکه جزء بافت های نوساز است اما برخی از کوچه ها ۴ متری ، برخی ۶ متری و … هستند. در این مورد توضیح بفرمایید.

در دولت قبل شهرک هایی ایجاد شده است بدون هیچ گونه زیر ساختی. روستاهایی بودند که تبدیل به شهرک شده اند.شهرک امام خارج از محدوده شهری ایجاد شده است. هیچکدام از زیر ساخت ها رعایت نشده است حتی آبراهی که بتواند آب را از کوچه ها خارج کند در نظر گرفته نشده است.اگر همه اعتبار کوهدشت را به شهرک امام و نادی اختصاص دهیم بازهم کم می آوریم.افرادی هستند که در این شهرک زمین دارند و به دنبال توسعه آن هستند اما ما مخالفیم . اجازه ساخت شهرک های جدید را نخواهیم داد.

ارجا نیوز : برخی معتقدند که سد معشوره متعلق به نورآباد است و قرار است بخشی از آب این سد راهی دشت های تشنه کوهدشت شود. این خبر در فضای مجازی نیز منتشر شد. نظز شما راجع به این موضوع چیست؟

شهرستان کوهدشت در پایین دست سد معشوره قرار دارد و شهرستان دلفان در بالا دست. آب سر بالا نخواهد رفت.

ارجا : شنیده ها حاکی از آن است که در روستای شانظر میریان از توابع روستای داوود رشید برخی با تصرف منابع طبیعی شروع به ساخت و ساز نموده اند. این خبر صحت دارد؟

اجازه بدهید پیگیری نماییم.

ارجا : با توجه به وجود معادن قیر در شهرستان ، آیا زیر ساخت های لازم برای ورود بخش خصوصی و بهره برداری از این معادن فراهم شده است؟

اگر کسی با اولویت بومی بودن شهرستان بتواند سرمایه گذاری کند استقبال می کنیم. تا الان چند معدن ثبت شده داریم و ۲ معدن هم پروانه اکتشاف گرفته اند . متاسفانه بهره بردار این دو معدن کوهدشتی نیستند و ما نیز با روش آنها مخالفیم. امکاناتی که استفاده می کنند خیلی پیشرفته نیست.

ارجا : چند وقت پیش آقای پیریایی یادداشت کوتاهی در مورد انتصاب شما برای استاندار نوشتند و با انتصاب شما به عنوان فرماندار کوهدشت مخالفت کردند . برداشت شما از این موضوع چیست؟

نظر ایشان محترم است. اما بنده به عنوان فرماندار کوهدشت منصوب شدم. زمانی که آقای پیریایی برای مجلس کاندیدا شدند بنده فرماندار کوهدشت بودم حقشان را ضایع نکردم. هر چقدر که مردم به ایشان رای دادند از صندوق خارج شد. بنده افراطی نیستم خاطراتی از دوستان در ذهن داریم که به موقع بیان می کنیم.

ارجا : آیا در انتصاب شهردار و ریاست آموزش و پرورش دخالتی داشته اید؟

چون که این دوستان الشتری هستند میفرمایید؟ شهردار را شورا انتخاب می کند با انتخاب ایشان مخالفتی نکردم.از انتصاب آقای مومنی هم بی خبر بودم تا روزی که جلسه معارفه ایشان برگزار گردید.

کانون سبحان : چه برنامه ای برای ساخت زمین کنار مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) دارید ؟

مجلس قانونی را تصویب نمود و مساجد را به امور اوقاف سپرد. مساجد شهرستان از نظر درآمدی فقیر هستند. بودجه ای برای این زمین اختصاص داده شده است ۱۰۰ میلیون آن پرداخت گردیده است و ۱۰۰ میلیون دیگر نیز پرداخت خواهد شد.

بلوطستان: برخی از مدیران که از دولت قبل باقی مانده اند توان کار کردن ندارند نظر شما چیست؟ آیا پیگیری می کنید؟

بحث تغییر مدیران یک پروسه دارد و تنها در شهرستان تعیین تکلیف نمی شود. طبق قانون وظیفه ای بر عهده فرمانداران گذاشته شده است. پیگیری هایی انجام شده است و در جلسات نیز به مدیران تذکر داده شده است. عملکرد مدیران به صورت ماهانه و سالانه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

بلوطستان: انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر تا چه حدی پیگیری شده است؟ برخی از این صنوف همچنان در داخل شهر مستقر هستند.

کار بسیار خوبی انجام گرفته است منتها مشکلاتی هم دارد. آسفالت این قسمت جزء برنامه های شهرداری است و مشکل برق آن نیز برطرف شده است.عده ای از این صنوف که در داخل شهر هستند حتما بایستی به خارج از شهر منتقل شوند.

بلوطستان: یکی از مشکلات اساسی کوهدشت وجود چاله های فراوان در سطح خیابان های شهرستان است. آسفالت خیابان های سطح شهر انجام خواهد گرفت؟

آسفالت سطح شهر جزء برنامه های شهرداری است. بنده پیشنهاد می کنم جلسه ای با حضور شهردار ، اعضای شورای شهر و خبرنگاران در نیمه دوم اردیبهشت در فرمانداری برگزار گردد.