گروه : اخبار مهم » سیاسی
ساعت : ۱۳:۵۲
شناسه : 7555
تاریخ : ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
سفر عمره 94 متوقف شد.+ جزئیات سفر عمره 94 متوقف شد.+ جزئیات

پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده، امروز به سازمان حج دستور داده شد که اعزام زائران عمره را متوقف کند؛ این خبر را وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از طرف رئیس جمهور مسئول پیگیری پرونده تجاوز دو پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی شده بود اعلام کرد و شرط از سرگیری این سفر را هم اعلام کرد.

2015-04-13_021720پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده، امروز به سازمان حج دستور داده شد که اعزام زائران عمره را متوقف کند؛ این خبر را وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از طرف رئیس جمهور مسئول پیگیری پرونده تجاوز دو پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی شده بود اعلام کرد.

به گزارش «کانون سبحان»، علی جنتی در حاشیه جشن روز زن که در محل وزارت ارشاد برگزار شد، اعلام کرد: پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده امروز -دوشنبه 24 فروردین- به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که این افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاکمه بشوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا عمره متوقف می‌شود و پروازهای ایران تعلیق خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اتفاقی که افتاده، حیثیت عمومی ملت ایران خدشه‌دار شده و یک خواست عمومی بین ملت شکل گرفته است و باید واکنشی نشان داده شود و این موضوع موجب شد تا چنین تصمیمی بگیریم.

جنتی تاکید کرد: بسیاری از مراجع عظام تقلید ابراز نگرانی کردند، مخصوصا اینکه در گذشته هم برخی برخوردها با زائران و روحانیون کاروان‌ها صورت گرفته بود؛ به همین دلیل با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر توقف عمره گرفته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: درباره حادثه تاسف‌باری که در فرودگاه جده اتفاق افتاده از طریق دیپلماتیک با مقامات سعودی صحبت شده و آنها قول دادند که این افراد دستگیر شده‌ را مجازات کنند. آنها حتی تصریح کردند که آنها را اعدام می‌کنند، اما در عمل هنوز اتفاقی نیفتاده است.

جنتی با تاکید بر اینکه «تا زمانی که افرادی مجرم در حادثه فرودگاه جده مجازات نشده‌اند، اعزام به عمره متوقف خواهد ماند» درباره گزارشی که رئیس جمهور در این باره از وی درخواست کرده بود، گفت: گزارش کامل در مورد حادثه فرودگاه جده در آینده‌ای نزدیک تکمیل و تقدیم رئیس جمهور خواهد شد.