گروه : دبیرخانه کانون مساجد لرستان » کانون مساجد
ساعت : ۱۱:۵۹
شناسه : 7713
تاریخ : ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
افزایش مجوز راه اندازی کانون های مساجد لرستان از 7 کانون به 22 کانون افزایش مجوز راه اندازی کانون های مساجد لرستان از 7 کانون به 22 کانون

مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان از اعطای مجوز فعالیت ۲۲ کانون فرهنگی وهنری مساجد در این استان خبرداد.

2015-02-01_061338به گزارش “کانون سبحان”؛ ، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، امروز (27 فروردین) در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به سیاست های ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سهم راه اندازی کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان لرستان هفت کانون اعلام شده بود.

وی افزود: با درخواست های مکرر دبیرخانه کانون های مساجد استان و پی گیری های به عمل آمده مجوز راه اندازی  کانون فرهنگی و هنری در لرستان از هفت کانون به 22 کانون افزایش یافت.

حجت الاسلام موسوی، اظهار داشت: از این تعداد کانون فرهنگی و هنری 15 کانون در روستا های استان و هفت کانون شهری هستند.

وی با اشاره به اینکه سیاست ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد بر توسعه کانون های روستایی است، عنوان کرد: براساس این سیاست 60 درصد از کانون های فرهنگی وهنری در مناطق روستایی راه اندازی می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، با اشاره به نبود مراکز فرهنگی در روستاها، ادامه داد: هم اکنون  کانون های فرهنگی وهنری مساجد چراغ فرهنگ را در روستاها روشن می کنند.

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری در جامعه، افزود: کانون های فرهنگی وهنری مساجد با جذب جوانان به مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری تلاش می کنند جوانان را در برابر دسیسه های دشمنان توانمند کنند.

حجت الاسلام موسوی، اشاعه فرهنگ دینی را از رویکردهای کانون های مساجد خواند و خاطرنشان کرد: نهادینه شدن فرهنگ دینی مهم ترین راه مقابله با هجمه های دشمنان است.

گفتنی است، با راه اندازی 22 کانون جدید التاسیس تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان به360 کانون فرهنگی و هنری رسیده است.