گروه : اخبار پیشنهادی » بین الملل » عمومی
ساعت : ۰:۴۹
شناسه : 7823
تاریخ : ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
رجب اردوغان دکتر شد +تصاویر رجب اردوغان دکتر شد +تصاویر

رئیس جمهور ترکیه در آخرین روز سفر به قزاقستان با حضور در یکی از دانشگاه‌های این کشور از مسئولان آن دکترای افتخاری گرفت.

به گزارش“کانون سبحان”  «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که روز چهارشنبه در چارچوب سفری رسمی به دعوت «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان، وارد آستانه، پایتخت این کشور شد با مقامات این کشور پیرامون توسعه مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امینه اردوغان، همسر اردوغان و مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه، تانر ییلدیز وزیر انرژی، محمد مهدی عکر وزیر کشاورزی، عمر چلیک وزیر فرهنگ و گردشگری و همچنین عصمت ییلماز وزیر دفاع، رئیس جمهور ترکیه را در این سفر سه روزه همراهی کردند.

وی روز جمعه و در آخرین روز سفر سه روزه خود از دانشگاه احمد یسوی دکترای افتخاری دریافت و با برخی دانشجویان و دانشگاهیان این دانشگاه دیدار کرد.

رئیس جمهور ترکیه که به اقدامات خصمانه علیه ملت سوریه معروف است درخصوص سفر خود به قزاقستان گفت که ما توانستیم درباره پرونده های عراق، سوریه، یمن، لیبی، مصر و اوکراین گفتگو کنیم و دریافتیم که به طور کلی دیدگاه مشابهی درخصوص این مسائل داریم.

از آغاز بحران سوریه که بی‌تردید تضعیف مقاومت و در رأس آن جمهوری اسلامی ایران، یکی از مهم‌ترین اهداف آن است دولت ترکیه به طور مداوم در این فتنه‌انگیزی حضوری پررنگ داشته است.

«بدر الدین حسون» مفتی کل سوریه با اشاره به نقش‌آفرینی دولت آنکارا در تحولات این کشور تأکید کرد تاریخ ثبت خواهد کرد که اردوغان و همراهان مسلح وی، سوریه را ویران کردند.

……………