گروه : اخبار مهم » سیاسی
ساعت : ۲۳:۰۰
شناسه : 8944
تاریخ : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
دو مقام رسمی آمریکا که ایران را تهدید نظامی کردند چه کسانی بودند؟ دو مقام رسمی آمریکا که ایران را تهدید نظامی کردند چه کسانی بودند؟

به گزارش “کانون سبحان”؛ رهبر انقلاب با اشاره به سخنان تهدیدآمیز دو مقام آمریکایی، فرمودند:«هیبت ملت ایران و نظام اسلامی باید محفوظ بماند. مذاکره زیر شبح تهدید چه معنایی دارد؟ ملت ایران مذاکره در سایه تهدید را برنمی‌‌تابد.» سرویس سیاسی کانون سبحان – به‌کارگیری ادبیات تهدیدآمیز در برابر مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران، ناشی از […]

2015-05-06_112210به گزارش “کانون سبحان”؛ رهبر انقلاب با اشاره به سخنان تهدیدآمیز دو مقام آمریکایی، فرمودند:«هیبت ملت ایران و نظام اسلامی باید محفوظ بماند. مذاکره زیر شبح تهدید چه معنایی دارد؟ ملت ایران مذاکره در سایه تهدید را برنمی‌‌تابد.»
سرویس سیاسی کانون سبحان – به‌کارگیری ادبیات تهدیدآمیز در برابر مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران، ناشی از خودبرتربینی مقامات ایالات متحده در مواجهه با مقامات کشورمان است. این ادبیات تهدیدآمیز حتی از سوی “اوباما” رئیس جمهور آمریکا سه روز پس از مکالمه تلفنی با آقای روحانی که حاشیه های زیادی را نیز در داخل کشور به همراه داشت، تکرار شد.در مهر ماه همان سال باراک اوباما سه روز پس از مکالمه تلفنی با آقای روحانی صراحتاً لفظ حمله نظامی را به کار برد و گفته بود: «حمله نظامی» علیه ایران همچنان روی میز است. به عقیده کارشناسان با هر قدم عقب‌نشینی و بکارگیری ادبیات مصالحه جویانه، مقامات آمریکایی برای دستیابی به امتیازات بیشتر «جسورتر» و لحن «گزنده تری» را برای استفاده علیه ایران استفاده می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار با هزاران نفر از معلمان کشورمان با اشاره به سخنان تهدیدآمیز دو مقام آمریکایی، فرمودند: «هیبت ملت ایران و نظام اسلامی بایدمحفوظ بماند، در این چند روز دو نفر از مقامات رسمی سیاسی امریکا تهدیدنظامی کردند. مذاکره در زیر شبح تهدید چه معنایی دارد، ملت ایران مذاکره در سایه تهدید را برنمی‌‌تابد.»

*****

“جان کری” وزیر خارجه آمریکا و “جو بایدن” معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای اخیر با لحن توهین آمیزی جمهوری اسلامی ایران را تهدید نظامی کردند، این در حالی که طی ماه های اخیر به بهانه مذاکرات هسته ای 1+5 مقامات رسمی کشورمان از به كارگيري ادبيات تهاجمي در برابر مقامات آمريكايي خودداري کردند.

بررسي لحن مقامات آمريكايي در مواجهه با مقامات سیاسی کشورمان نشان می دهد که اتخاذ رويكرد مصالحه جويانه از سوي مقامات ايراني، توهين و تحقير مقامات آمريكايي عليه ايران را به دنبال دارد.

تهديد مستقيم ايران به حمله نظامي يا حمله اتمي که بارها از سوی مقامات آمریکایی بیان شده است و توهين نژاد پرستانه معاون وزير امور خارجه آمريكا از جمله مواردي است كه در ماه هاي اخير برخلاف رویکرد تعاملی مقامات رسمی ایران به بهانه مذاکرات هسته‎‌ای، از سوي آمريكايي ها بيان شده است.

1014593_927
دو مقام آمریکایی که ایران را تهدیدنظامی کردند، چه کسانی بودند؟

  • “جان کری” وزیر خارجه آمریکا در تازه‌ترین مصاحبه خود که در 9 اردیبهشت ماه در رسانه ها منتشر شد، بار دیگر تهدید اقدام نظامی علیه ایران را مطرح کرد و گفت: واشنگتن در صورت توافق بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت دارد و در صورت لزوم می‌تواند بار دیگر ایران را تحریم کند و «گزینه نظامی» هم فورا در دسترس خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تناقض میان متون منتشر شده از سوی ایران و آمریکا در خصوص تفاهم چارچوب که ماه گذشته در شهر لوزان سوئیس به دست آمد، گفت از این مسئله چندان نگران نیست. وی افزود: «اگر این چیزی نباشد که تصور می‌کنیم بر سر آن توافق شده و اگر آن چیزی که باید، نباشد، توافق را امضا نخواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه در پاسخ به منتقدان توافق هسته‌ای، به نظارت‌های سختگیرانه بر برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: «ما ۲۵ سال، که زمانی بسیار طولانی است، از بازرسی‌های روزانه تمام چرخه سوخت را به دست آوردیم، تمام اورانیوم، از معدن تا آسیاب، تا کیک زرد، تا گاز، تا سانتریفیوژ و تا پسماند.»

جان کری همچنین در پایان بار دیگر تهدید اقدام نظامی را نیز مطرح کرد و گفت: «اگر دیدیم که آن‌ها به سمت آن (برنامه تسلیحاتی)، می‌روند، که قطعا می‌توانیم ببینیم، آنوقت می‌توانیم اگر خواستیم سریعا به تحریم‌ها بازگردیم یا فورا به سراغ گزینه نظامی برویم.»

  • جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز دو روز پس از انتشار سخنان “جان کری” ایران را با گزینه نظامی تهدید کرد. روزنامه جروزالم پست (JPost) نیز در مطلبی با عنوان “بایدن خطوط قرمز [آیت الله] خامنه ای را پس زد” به نقل از “جوبایدن” معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد با وجود مذاکره، گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا با حضور در اندیشکده سیاست خاور نزدیک واشنگتن (WashingtonInstitute) با اعلام اینکه “مذاکرات هسته‌ای با ایران فرصتی تاریخی را برای دستیابی به یک راه‌حل صلح‌آمیز فراهم آورده‌اند” از توافق نهایی با ایران حمایت کرد. وی با این حال خواستار دسترسی به سایت های نظامی ایران شد.

بایدن با بیان اینکه “ایران در حال حاضر قابلیت ساخت 8 بمب هسته‌ای را دارد” اعلام کرد: «در توافق هسته‌ای مسیر غنی‌سازی پلوتونیوم بسته خواهد بود، برای همیشه.»

وی اشاره کرد: «احتمال حمله نظامی علیه ایران همچنان یک گزینه به شمار می‌رود و اوباما خواستار دور شدن از این گزینه است.»

بایدن همچنین تاکید کرد: «واشنگتن همکاری‌های خود با اسرائیل را در جریان مذاکرات میان ایران و شش قدرت جهانی برای دستیابی به یک توافق  هسته‌ای افزایش داد.»

 وی تصریح کرد: «همانطور که به دنبال دستیابی به این توافق هستیم همکاری‌های خود با اسرائیل و همچنین دیگر متحدان منطقه‌ای خود را افزایش می‌دهیم.»