گروه : نماز جمعه » نماز جمعه خرم آباد
ساعت : ۲۳:۲۸
شناسه : 9089
تاریخ : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
حجت‎الاسلام‌ میرعمادی: آمریکا از خرد مذاکره بی‌بهره است./به‌زودی شاهد سقوط و نابودی حکومت 80 ساله آل سعودخواهیم بود. حجت‎الاسلام‌ میرعمادی: آمریکا از خرد مذاکره بی‌بهره است./به‌زودی شاهد سقوط و نابودی حکومت 80 ساله آل سعودخواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: درحالی‌که ایران در حال مذاکره هسته‌ای است، آمریکا هم‌زمان درصدد تهدید نظامی ایران برآمده، این نشان می‌دهد که آمریکا از خرد مذاکره بی‌بهره است.

2015-05-08_115228به گزارش “کانون سبحان”؛ حجت‎الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، تقوا را سبب عزت و عظمت انسان دانست و اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرماید:«اگر کسی می‌خواهد بزرگوار، باعزت وعظمت باشد از حرام الهی بر حذر باشد»، تقوا به‌معنی دوری از معصیت خداوند است.

وی با اشاره به سلسله مباحثی پیرامون شخصیت والای امام علی (ع) در آیات و روایات، افزود: یکی از آیاتی که به شخصیت امام علی (ع) تطبیق داده شده است، آیه 43 سوره مبارکه رعد است که می‌فرماید:« وَیَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُواْ لَسْتَ مُرْسَلًا قُلْ کَفَى بِاللّهِ شَهِیدًا بَیْنِی وَبَیْنَکُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْکِتَابِ؛ و کسانى که کافر شدند می‌گویند تو فرستاده نیستى بگو کافى است ‏خدا و آن کس که نزد او علم کتاب است میان من و شما گواه باشد».

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: از آیه مذکور چنین برمی‌آید که کسی که آگاهی بر علم کتاب قرآن دارد، آنقدر مقام و منزلت داشته که شهادت او در کنار شهادت خدا قرار گرفته است و بر اساس روایات متعددی منظور از«من عنده علم الکتاب»، حضرت‌علی (ع) است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از روایات به این موضوع اشاره شده که «علی (ع) اعرف به قرآن و افضل به کمالات است» و ابن‌عباس می‌گوید:« علم قرآن به پنج بخش تقسیم می‌شود که چهار قسم از این علم ویژه علی (ع) است و سایر مردم فقط از یک بخش آن بهره می‌برند که علی (ع) در آن یک بخش نیز سهیم است».

میرعمادی در خطبه‌های دوم نماز جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که کمال تقوا در معرفت است، گفت: امام موسی‌بن‌جعفر (ع) می‌فرماید:«ای مردم شما را به دو امر تقوا و تفقه سفارش می‌کنم، حلال و حرام خدا را بدانید که یادگیری احکام الهی کلید بصیرت است».

وی با اشاره به 25 رجب سالروز شهادت امام موسی‎کاظم (ع)، ضمن تسلیت شهادت این امام بزرگوار افزود: امام موسی کاظم، امام هفتم شیعیان در سال 183 هجری قمری و 55 سالگی در زندان هارون به شهادت رسید، ایشان الگوی ارزش‌های والای انسانی، از جمله صبر و استقامت، دستگیری از فقرا و نیازمندان بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم (ع) همواره در عبادت‌های خود به‌ویژه در سجده ذکر عظم‌الذنب‌من‌عبدک‌والیحسن‌العفو‌من‌عندک؛ خدایا گناه از بنده‌ات بزرگ است اما عفو از سوی تو نیکوست» را تکرار می‌کرد.

وی با اشاره به غربت امام موسی کاظم (ع)، تصریح کرد: زمانی‌که فردی در حال مرگ است ابتدا سعی می‌شود که اشیای سنگین و حتی دکمه‌های پیراهنش را از تنش خارج کنند تا به‌راحتی جان بدهد، سپس اعضای خانواده و خویشاوندانش را بر بالینش حاضر می‌کنند.

میرعمادی افزود: امام موسی کاظم (ع) درحالی در زندان به شهادت رسید که غل و زنجیر بر گردن مبارک وی آویخته شده بود و در حسرت دیدار فرزندانش حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) بود.

وی با اشاره به 17 اردیبهشت، سالروز تأسیس بسیج سازندگی به فرمان امام خمینی (ره)، عنوان کرد: بسیج یک نهاد پربرکت است که در هر عرصه‌ای که ورود کرده منشأ خیر و برکت بوده است که یکی از این عرصه‌های بابرکت جهادسازندگی در راستای ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اردوهای جهادی به‌عنوان یکی از حوزه‌های کاری جهادسازندگی، تصریح کرد: اردوی جهادی، تجلی جهاد و هجرت در عرصه سازندگی است که امید را در دل روستائیان مناطق محروم زنده می‌کند، خدمات آموزشی، فرهنگی و عمرانی متعددی که این جوانان بسیجی انجام می‌دهند، قابل‌تقدیر است.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت گندم کشاورز، به اهمیت زکات اشاره کرد و گفت: از کشاورزان انتظار می‌رود که زکات مال خود را پرداخت کنند، زکات یک واجب الهی است که در قرآن به‌آن اشاره شده و در روایات نیز از آن به‌عنوان سبب فزونی و برکت مال یاد شده است.

میرعمادی با بیان این‌که هفته گذشته در روز میلاد امام علی (ع) عملیات ساخت زائرسرای لرستانی‌ها در مشهد مقدس آغاز شده است، افزود: زمین و پروانه ساخت این زائرسرا که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) است از طرف شهرداری و شورای اسلامی مشهد اعطا شده که آغاز ساخت و تکمیل آن نیازمند کمک‌های مردمی است.

وی تصریح کرد: زائرسرای امام رضا (ع) متعلق به همه مردم لرستان است و برای هیچ فرد، ‌نهاد و ارگانی سهم ویژه‌ای درنظر گرفته نشده است، احداث این زائرسرا سبب می‌شود که مردم استان به‌ویژه افراد کم‌بضاعت، به جای اقامت در مکان‌های نامناسب و چادرهای مسافرتی، مکانی امن و مجهز با قیمت بسیار کم برای اسکان در مشهد داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به  تحولات منطقه و رخدادهای اخیر در یمن، عنوان کرد: وضعیت مردم یمن که در سخت‌ترین شرایط جنگی به‌سر می‌برند، بسیار دردناک است، آل‌سعود همچنان به تجاوز، جنایات و حملات هوایی خود در یمن ادامه می‌دهد و با قتل‌عام‌کردن مردم ، زیرساخت‌های کشور را منهدم و کمک‌های مردمی را متوقف کرده است.

وی افزود: امروز مردم یمن نیازمند کمک‌های مردمی هستند، کمبود دارو سبب مرگ مجروحان زیادی شده است، به‌واسطه حملات هوایی تأسیسات آب و برق نیز از بین رفته‌اند؛ در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر در یمن شهید و مجروح شده‌اند و هشت هزار خانه مسکونی از بین رفته است.

میرعمادی بیان کرد: پس از آغاز بیداری اسلامی در منطقه، آمریکا برنامه جدیدی را برای خاورمیانه طراحی کرد و سناریویی ترتیب داد که سه رکن اساسی داشت، نخست این‌که درصدد گسترش گروهک‌های تروریستی و تقویت، آموزش و تجهیز تسلیحاتی‌ آن‌ها در کشورهای اسلامی برآمده است،

وی افزود: دومین اقدام آمریکا در منطقه تجزیه کردن کشورهای اسلامی بوده است به‌طوری‎که امروز کشور عراق به سه بخش شیعه‌نشین، سنی‌نشین و کردنشین تبدیل کرده تا با جزیره‌ای کردن این مناطق، آن‌ها را محتاج بیگانگان کند و سومین راهبرد آمریکا این بوده که خود تهدیدگر نظامی باشد اما درگیری میان مسلمانان ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: درحالی‌که ایران در حال مذاکره هسته‌ای است، آمریکا هم‌زمان درصدد تهدید نظامی ایران برآمده، این نشان می‌دهد که آمریکا از خرد مذاکره بی‌بهره است.

وی گفت: سران آل‌سعود در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که به اهداف خود رسیده‌اند، آیا هدف آن‌ها نسل‌کشی و قتل‌عام بوده؟ آل‌سعود به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده بلکه اختلاف درونی رژیم آل سعود تشدید شده است.

میرعمادی افزود: تجاوز به مردم بی‌گناه یمن پایه‌های حکومت 80 ساله آل سعود را سست کرده و به‌زودی شاهد سقوط و نابودی آن خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم یمن نیازمند کمک‌های مالی و نقدی و البته حمایت و پشتیبانی معنوی مردم ایران هستند و این حمایت‌ها سبب قوت‌قلب مسلمانان است.