گروه : اخبار مهم » عمومی » مروج دین » ویژه نامه
ساعت : ۲۳:۲۴
شناسه : 9320
تاریخ : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
نامه ای به استادم مرحوم مروجی«ره» نامه ای به استادم مرحوم مروجی«ره»

سرویس مروج دین”کانون سبحان”  به نام خداوند جان و خرد سلام برآن استاد عزیزم او که از این دنیای آلوده هجرت و درعالم برزخ جای گرفته است . استاد سرشار از صفایم! این ایام که معطر به شهد شهادت استاد مطهری«ره» و روز معلم است، بیش از گذشته دلتنگت شده ام.در این ایام همگان با […]

2015-05-11_114957سرویس مروج دین”کانون سبحان” 

به نام خداوند جان و خرد

سلام برآن استاد عزیزم او که از این دنیای آلوده هجرت و درعالم برزخ جای گرفته است .

استاد سرشار از صفایم!

این ایام که معطر به شهد شهادت استاد مطهری«ره» و روز معلم است، بیش از گذشته دلتنگت شده ام.در این ایام همگان با تقدیم شاخه ای از گل و بوسه ای بر دست اساتید، به قدر دانی و تشکر کردن مشغولند.دریغا بین لب من و دست جنابعالی عالمی از جنس برزخ فاصله شده است از اینرو از قم به کوهدشت آمدم تا با دیدن مزارت و خواندن فاتحه ای و فرستادن صلواتی تسلای دل غمین و حزینم باشم.

ای عزیز خدا!

هرچند به شخصه در تشیع جنازه ات حضور داشتم و با چشم خویش جنازه ات را دیدم و با همین تن رنجور و غمین در مجالس ختمت شرکت کردم ، ولی همچنان شما را زنده و خویشتن را نیازمند الطافت می دانم از اینرو چون از کنار مزارت رد می شوم دستم را بلند می کنم و سلامی ناب تقدیمتان می کنم و یقین دارم هرچند گوش وچشمان آلوده ام لیاقت شنیدن صدایت و دیدن رخت را ندارند ولی آن گرامی استاد جواب سلامم را خواهند داد.

2015-05-11_113805

عزیز شهرم !

خوانده بودم که مرگ یک عالم از مرگ یک قبیله سخت تر است و گاه تعجب می کردم که چه بسیار تفاوت است بین یک قبیله تا یک نفر ! با رفتنت باورم شد مرگ عالمی چون شما سخت تر از مرگ چند قبیله است.

کوه را خاموش دیدم، سرو را در بادها 
اشک و غم آمیخت با هم، در دل فریادها

استاد زاهدم!

در کلاست آموختم شخصیت داشتن ، با جمع کردن مادیات و داشتن ثروت مادی به دست نمی آید؛ زیرا با این که چیزی از ثروت و مادیات دنیایی نداشتی ولی برترین و بهترین شخصیت شهر و عصر خود بودی.

در محضرت آموختم جهاد با نفس اصلی ترین وظیفه هرکسی است و با این که جهاداکبر همانند کندن چاه با سوزن است ، چه عالی و زیبا مهذب شده بودی.

مهربان استادم!

چون زاهدانه زندگی کردنت را تصور می کنم و آن را به سجده های طولانی و لبان و زبان ذکری و زیارت عاشورایی و شب های عبادت جمعه ای ضمیمه می کنم، یقین پیدا می کنم که پیروی راستین برای رسول الله (ص) بودی.چرا که او فرمود: آرزوی من این است یک شب داشته باشم و یک شب نداشته باشم تا در دل آن شبی که داشتم خدا را به خاطر آن داشتن ها شکرگزار باشم ود ر آن شبی که نداشتم بگویم خدایا نیازمندم.

2015-05-11_115308

استاد بی نظیرم !

بعد از شما اساتیدی را زیارت کردم هر چند در وجود آنها نیز درخشندگی های فراوانی دیدم ،اما هیچ کدام از آنها برای من  دلبری شما را نداشتند و مروجیی تام و تمام نبودند.

استاد سفر کرده ام!

یادش به خیر سالهایی که تازه قمی شده بودم و همتم قبولی در امتحانات حوزه بود و چگونه به دعاهایت امیدوار بودم و تا چه حدی به قبولی دعاهایت اطمینان داشتم ، اکنون نیز بر این باورم ،به دعاهایت نیازمندم و با آن روح بزرگی که داری دعایم خواهی کرد.